Wołomin, 23 czerwca 2021r.
Wydział Organizacji Urzędu
Urząd Miejski w Wołominie
UL. OGRODOWA 4, 05 — 200 WOŁOMIN
TEL. 763-30-32 WAX. 763-30-66
WOU.1431.89.2021
Szymon Osowski,
Katarzyna Batko-Tołuć i Marzena Błaszczyk -
członkowie zarządu
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
sprawa-37460Q0fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiadając na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 01.06.2021r. na
podstawie art. 4 ust.3 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (t.j.
Dz. U. z 2020r.. poz. 2176) poniżej przedstawiam wnioskowane informacje
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze
pytania prosimy wybrać ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego
funkcjonowania urzędu/miasta/gminy)
- - aja d . 6
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
b) promocyjn romowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np.
na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą
odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to
dokumenty.
Nie.
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
tl a d y U DV d 5 O
„ J
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
stronie internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka
zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o
regulamin Facebooka)
a) tak — netykieta umieszczona na profilu.
bjate
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu
gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
kre
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Nie mieliśmy sytuacji, w której zablokowany użytkownik został odblokowany.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu
gminy/miasta w tym serwisie?
Zablokowanych jest 17 profili, których właściciele uporczywie naruszali zasady netykiety.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
aj+ak
b) nie
ejate-dotyczy
BI „a Galego
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że
prowadzą media społecznościowe?)
Podinspektor, inspektor i naczelnik Wydziału Mediów i Komunikacji — wszyscy pracownicy
Wydziału mają wpisane w zakres obowiązków przygotowywanie treści do mediów
społecznościowych.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Naczelnik Wydziału Mediów i Komunikacji.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w
których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Widoczność na gminnym profilu nie jest ograniczana. Wszystkie posty są postami publicznymi.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
Srtte
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z
budżetu gminy?
Profil nie jest opłacany z budżetu gminy.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wój/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil.
na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę.
realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub
kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
r
q4
q/h 9 qLSFAZI 2
OTt cy a
nych kampanii reklamowych w social mediach.
d) Nie - nie realizujem
ł a= jola
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w
mediach społecznościowych gminy między | maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
łat
nie dotyczy
LI