URZĄD MIASTA
w Krośnie Odrzańskim
„_ Wydział Promocji
i Rozwoju Gospodarczego
Krosno Odrzańskie, 2021-07-05
PR.1114.1.2021.AJ
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
BG LE wo Poza >tuoe
poniżej odpowiedzi na Państwa wniosek złożony w trybie dostępu do informacji publicznej:
CZĘŚĆ I- OFICJALNY PROFIL GMINY/MIASTA NA FACEBOOKU
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
b) tak, nawet kilka (jeśli jest kilka profili, w tym tematyczne, do odpowiadania na dalsze pytania prosimy wybrać
ten profil, który ma charakter ogólny i dotyczy codziennego funkcjonowania urzędu/miasta/gminy);
c) nie (prosimy o przejście do pytania nr 10).
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest udzielenie kilku
odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dost
stronie internetowej);
nymi także w BIP lub na
b)
e) inna, jaką?
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją mającą odzwierciedlenie
w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o tym, jakie to dokumenty.
Zasady określa regulamin wprowadzony Zarządzeniem nr 128/2020 Burmistrza Krosna Odrzańskiego z dnia
21 października 2020 r.
https://bip.wrota.lubuskie.pl/ugkrosnoodrzanskie/akty/82/3183/w_sprawie wprowadzenia__ E2_80 9ERequla
minu fanpage E2_80 99a Gminy Krosno Odrzanskie E2_80_9D/
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie internetowej urzędu;
internetowej i w BIP:
d) inne, jakie?
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników Facebooka zostały spisane w
regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym profilu gminy/miasta
zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Odwołanie w przypadku blokady użytkownika można kierować na adres e-mail: mediaQkrosnoodrzanskie.pl
w celu wyjaśnienia sytuacji. Anonimy są pozostawiane bez rozpatrzenia.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy/miasta w tym
serwisie?
3
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
a) tak
b) nie
c) nie dotyczy
d) Inna sytuacja (jaka?)
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot (osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
b) podmiot zewnętrzny (osoba/firma) (proszę przejść do pytania 8.2)
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków związanych z
prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane, że prowadzą media
społecznościowe?)
Naczelnik Wydziału Promocji i Rozwoju Gospodarczego;
Naczelnik Wydziału Organizacyjnego.
W obu przypadkach mowa o ogólnym wskazaniu dot. mediów społecznościowych.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
PONIŻSZE PYTANIA DOTYCZĄ TYLKO PODMIOTÓW ZEWNĘTRZNYCH PROWADZĄCYCH PROFIL. JEŚLI
PROWADZI GO PRACOWNIK URZĘDU, NALEŻY PRZEJŚĆ DO PYTANIA 9
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o wskazanie roli zgodnie z
klasyfikacją serwisu Facebook: hitps://vww.facebook.com/help/289207354498410
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
c) Moderator - dostęp do zadań: Odpowiedzi na wiadomości, Aktywność w społeczności, Reklamy, Statystyki
d) Reklamodawca - dostęp do zadań: Reklamy, Statystyki
e) Analityk - dostęp do zadań: Statystyki
f) Inna- jaka?
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz urzędu, chodzi o
opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma zewnętrzna otrzymuje z tego
tytułu.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o sytuacje, w których post NIE
JEST tzw. wpisem publicznym.
Nie.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest opłacane z budżetu gminy?
Nie.
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny profil, na którym informuje o
sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Burmistrz prowadzi samodzielnie zarówno profil prywatny, jak i służbowy.
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez gminę, realizowane są
działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o
sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z budżetu gminy.
a) tak - zarówno na profilu(ach) gminy, jak i wójta/burmistrza/prezydenta.
b) tak - tylko na profilu(ach) gmin
tak - tylko na oficjalnym profilu wójta/burmistrza/prezydenta.
nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
inna sytuacja - jaka?
O
D
=... 2 $
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych zrealizowanych w mediach
społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30 kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
25,00 zł
Naczelnik
i Rozwoju ospodarczego
ry*