URZĄD Gh ŁAWEK
Damasławek, 15.01.2018 r.
Or.1431.2.2018
Sieć Obywatelska Watchdog
Polska
Dotyczy sprawy: wniosku o udostępnienie informacji publicznej
Urząd Gminy Damasławek przesyła odpowiedzi na pytania zadane przez Państwa
w e-mailu z 9 stycznia 2018 r. :
1. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny
wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej ( art. 19c
ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to
wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta
uchwała?
Odp. Uchwała nr IV/27/10 Rady Gminy Damasławek z dnia 30 grudnia 2010 r. w sprawie
określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania
publicznego w ramach inicjatywy lokalnej dostępna jest na stronie internetowej BIP
Gminy Damasławek pod adresem: http://www.damaslawek nowoczesnagmina.pl/2a=2467
2. Czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o
działalności pożytku publicznego i o wolontariacie)?
Odp. Nie.
3. Czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa Oświatowego)?
Odp. Nie.
4. Czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji
z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to
wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym dostępna jest ta
uchwała?
Odp. Uchwała nr XXV/145/2005 Rady Gminy Damasławek z dnia 30 listopada 2005 roku
w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Damasławek
dostępna jest na stronie internetowej BIP Gminy Damasławek pod adresem:
htp://wvww.damaslawek.nowoczesnagmina.pl/7a-663 z
5. Informacja o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014 —
2016.
ul. Rynek 8, 62-110 Damasławek, tel. 67 - 26-13-611, fax. 67 - 26-13-627
www.damaslawek.nowoczesnagmina.pl, e-mail: sekretariat Qdamaslawek.nowoczesnagmina.pl
Odp. Rada Gminy Damasławek podjęła w:
a) 2014 roku — 64 uchwały,
b) 2015 roku — 101 uchwał,
c) 2016 roku — 69 uchwał.
6. Informacja o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych
latach 2014 — 2016.
Odp. Udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie wymaga znacznego zaangażowania pracy,
w tym m. in. aby Urząd dokonał przeglądu spraw, które zostały poddane konsultacjom
z mieszkańcami od 2014 roku do 2016 roku, w tym przejrzenia danych znajdujących się
w archiwum Urzędu. W myśl art. 3 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r.
o dostępie do informacji publicznej (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 1764) prawo do
informacji publicznej obejmuje uprawnienia do uzyskiwania informacji publicznej, w tym
uzyskania informacji przetworzonej w takim zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne
dla interesu publicznego. W ocenie organu wnioskowana informacja jest informacją
przetworzoną, gdyż w momencie złożenia wniosku, nie znajduje się w tutejszym Urzędzie
w postaci gotowej. Zgodnie z wyrokiem NSA z dnia 5 marca 2013 r. (I OSK 3097/12)
„informacją przetworzoną jest jakościowo nowa informacja, która nie istnieje w przyjętej
treści i postaci, chociaż jej źródłem są materiały znajdujące się w posiadaniu
zobowiązanego podmiotu. Udzielenie informacji przetworzonej poprzedza wytworzenie
nowej informacji, co wymaga dokonania stosownych działań tj. analiz, obliczeń,
zestawień, podsumowań, które połączone są z zaangażowaniem intelektualnym.” Wobec
powyższego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszego pisma, proszę
o uzasadnienie, że przetworzenie wnioskowanej informacji jest szczególnie istotne dla
interesu publicznego.
7. Czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym)?
Odp. Nie.
8. Czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym)?
Odp. Nie.
9. Czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu
sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod
którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie
funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link),
ul. Rynek 8, 62-110 Damasławek, tel. 67 - 26-13-611, fax. 67 - 26-13-627
www.damaslawek.nowoczesnagmina.pl, e-mail: sekretariat(Qdamaglawęk.nowoczesnagmina.pl
pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na
wyodrębnienie funduszu sołeckiego?
Odp. Uchwała nr XLII/304/14 Rady Gminy Damasławek z dnia 28 marca 2014 r.
w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących
fundusz sołecki dostępna jest na stronie internetowej BIP Gminy Damasławek pod
adresem: hitp://swww.damaslawek.nowoczesnagmina.pl/28-4725 ;
10. Link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydawanych w związku
z realizacją funduszu sołeckiego w gminie.
Odp. Brak zarządzeń związanych z realizacją funduszu sołeckiego.
11. Czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) — rozumiany jako
konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części
wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty, a jeśli tak, to
wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym dostępna jest
uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego
(partycypacyjnego)?
Odp. Nie. Ą |
|
Otrzymuje:
1. Adresat (e-mail: sprawa-3966Qfederowanie.siecobywatelska.pl )
ul. Rynek 8, 62-110 Damasławek, tel. 67 - 26-13-611, fax. 67 - 26-13-627
www.damaslawek.nowoczesnagmina.pl, e-mail: sekretariat Q)damaslawek.nowoczesnagmina.pl