ż o
2
Prezes Sądu Okręgowego
S$ w Zamościu
Zamość, 17-04-2024 r.
Adm.0123.24.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
W odpowiedzi na wniosek z dnia 17 kwietnia 2024 r., ( data wpływu ) o udostępnienie
informacji publicznej — na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001
roku (t.j Dz. U z 2022 r. poz. 902) uprzejmie przesyłam żądane dane.
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi o
wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i
elektroniczną — 65 wniosków;
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez „sprawę” należy
rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które
doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie
dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia
informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej) — 2 sprawy;
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w jakiej
formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy - do 2023 roku,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD — od 2024 r.
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa
rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail,
wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np.
informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej (w
Sąd Okręgowy w Zamościu +48 84 631 68 00
ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 11 administracjaQ© zamosc.so.gov.pl
22-400 Zamość www .zamosc.so.gov.pl
tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją
naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca
zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt
sprawy).
l) inne.
Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem
projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego
załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób- Sędzia Sądu
Okręgowego oraz specjalista ds. administracji
Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją dostępu do
informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej
odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji
przez organ, .
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji publicznej?
Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził — nie
Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie. — nie
Wiceprezes Sądu Okręgowego w Zamościu
Andrzej Sak
/podpisano elektronicznie/
Potwierdzam zgodność wydruku z dokumentem wydanym w postaci elektronicznej:
3ABDE68CD9670AE731CC3CD3E106FD3E497435
Skrót dokumentu
25
Certyfikat kwalifikowany podpisu
Rodzaj certyfikatu Y , y PocP
elektronicznego
EZD 3.122.10.10.
17.04.2024 12:17:28
Data wydruku: