Brzozów, dnia 22 kwietnia 2024 r.
Prezes Sądu Rejonowego
w Brzozowie
ul. 3-go Maja 2a, 36-200 Brzozów
tel.: 13 43 38 331
email: administracja@brzozow.sr.gov.pl
A.0123.8.2024.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
Odpowiadając na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia
17 kwietnia 2024 r. informuję,
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą
pisemną i elektroniczną. - 29
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np.
organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia
informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby. - 0
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w
jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD, X (0d 1.01.2024)
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie, X
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w
Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku, - X
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-
mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,-X
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),- X
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek, -X
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których
ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np.
znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem
projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją
terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej
osoby/osób.
Dane do udzielenia odpowiedzi na wnioski, oraz dokonywane ewentualnej anonimizacji
przygotowywane są przez Kierowników Sekretariatów Wydziałów Cywilnego, Karnego,
Rodzinnego i Nieletnich, Ksiąg Wieczystych , ostatecznej odpowiedzi udziela Prezes Sądu.
Prowadzeniem rejestru, oraz koordynacją terminowego załatwiania spraw zajmuje się
Kierownik Samodzielnej Sekcji Administracyjnej prowadzący sekretariat Prezesa Sądu.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o
zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
W Sądzie Rejonowym w Brzozowie nie ma wyznaczonego pracownika zajmującego się
wyłącznie realizacją dostępu do informacji publicznej. Obowiązki te wykonują pracownicy
posiadający wiedzę i informację niezbędne do udzielenia odpowiedzi na wnioskowane
zagadnienia w sposób rzetelny i prawidłowy. Obowiązek przygotowania projektów
odpowiedzi realizują w ramach innych poleceń służbowych bezpośredniego przełożonego.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je
prowadził. NIE
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i
zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o
zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych
orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla
organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
Podpis cyfrowy: Daniel Radwański
DN: C=PL, OU=Sąd Rejonowy w Brzozowie,
SN=Radwański, G=Daniel,
SERIALNUMBER=PNOPL-76010305217,
CN=Daniel Radwański
Powód: Jestem autorem tego dokumentu
Lokalizacja: miejsce podpisania
Data: 2024.04.22 14:45:05+02'00'
Foxit PDF Reader Wersja: 11.2.2
Daniel
Radwański