PREZES SĄDU REJONOWEGO
W TARNOWSKICH GÓRACH
0A.0123.16.2024
Tarnowskie Góry, dnia 22 kwiecień 2024 r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
e.mail: sprawa-70244Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Szanowny Państwo,
W nawiązaniu do otrzymanego od Państwa wniosku — emaila z dnia 17 kwietnia 2024 r.
stanowiącego wniosek o dostępie do informacji w zakresie obsługi wniosków o informację w tut.
Sądzie Rejonowym w roku 2023 poniżej przekazuję odpowiedzi na zadane pytania zgodnie z
przedmiotowym wnioskiem:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi
o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i
elektroniczną.
Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które tut. Sąd otrzymał w 2023 r.
to 79 wniosków.
2. Wilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez „sprawę”
należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć
odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ
poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydat decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia
informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
W 38 sprawach w 2023 r. tut. Sąd odmówił udostępnienia informacji publicznej.
Sąd Rejonowy w Tarnowskich Górach, ul. Opolska 17, 42-600 Tarnowskie Góry,
tel. 32 381 83 11, prezesQ©tgory.sr.gov.pl, www.tgory.sr.gov.pl,
NIP 645-17-45-225, Regon 00322198
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w
jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w
Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-
mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek
£) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
i) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których
ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowo administracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np.
znak sprawy, sygn. akt sprawy).
I) inne.
Sąd Rejonowy w Tarnowskich Górach, ul. Opolska 17, 42-600 Tarnowskie Góry,
tel. 32 381 83 11, prezesQtgory.sr.gov.pl, www.tgory.sr.gov.pl,
NIP 645-17-45-225, Regon 00322198
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem
projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją
terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej
osoby/osób.
W tut. Sądzie realizacją dostępu do informacji publicznej w zakresie przygotowywania
projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków oraz koordynacją
terminowego załatwiania tych spraw zajmuje się: Oddział Administracyjny, Prezes,
Wiceprezes, Dyrektor oraz Przewodniczący Wydziałów.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o
zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je
prowadził.
W roku 2023 pracownicy sądu nie brali udziału w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej.
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
W latach 2021-2023 tut. Sąd nie wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie
do informacji publicznej.
Sąd Rejonowy w Tarnowskich Górach, ul. Opolska 17, 42-600 Tarnowskie Góry,
tel. 32 381 83 11, prezes©tgory.sr.gov.pl, www.tgory.sr.gov.pl,
NIP 645-17-45-225, Regon 00322198
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i
zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o
zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń
w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np.
skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia. — Nie dotyczy.
Z wyrazami szacunku
Otrzymują:
1. Adresat
2.a/a
Sąd Rejonowy w Tarnowskich Górach, ul. Opolska 17, 42-600 Tarnowskie Góry,
tel. 32 381 83 11, prezes©'tgory.sr.gov.pl, www.tgory.sr.gov.pl,
NIP 645-17-45-225, Regon 00322198