G Go
PREZES SĄDU REJONOWEGO
w Łukowie
Łuków, 23 kwietnia 2024 roku
Adm. 0123.37.2024
/wyłącznie drogą elektroniczną/
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej dotyczącej obsługi
wniosków o informację publiczną w 2023 roku przesłany drogą e-mail dnia 17 kwietnia 2024
roku uprzejmie informuję:
Ad. 1) Do Sądu Rejonowego w Łukowie w 2023 roku wpłynęło 41 wniosków o udostępnienie
informacji publicznej: drogą elektroniczną (38 wniosków) oraz papierową (3 wnioski).
Ad. 2) W Sądzie Rejonowym w Łukowie w 2023 roku nie odnotowano przypadku odmowy
udostępnienia informacji.
Ad. 3) W 2023 roku Sąd Rejonowy w Łukowie nie prowadził odrębnego rejestru wniosków o
udostępnienie informacji publicznej, przedmiotowe wnioski były rejestrowane wraz z
innymi sprawami pod odpowiednim symbolem klasyfikacyjnym z wykazu akt w
elektronicznym systemie do prowadzenia biurowości w Oddziale Administracyjnym,
z którego w prosty sposób można wyodrębnić w/w wnioski w ewentualnych celach
sprawozdawczych.
Ad. 4) Wpisy w systemie informatycznym o których mowa w Ad.3 zawierają poniższe
informacje:
a) datę wpływu wniosku;
b) informację w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą
e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP);
c) datę udzielonej odpowiedzi na wniosek;
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa);
e) krótki opis czego dotyczył wniosek;
f)
informację o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji);
g) informację, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana).
Ad. 5) W Sądzie Rejonowym w Łukowie realizacją dostępu do informacji publicznej tj.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, ewidencją wniosków czy
koordynacją terminowego załatwiania spraw zajmuje się inspektor w Oddziale
Administracyjnym.
Ad. 6) Do zakresu obowiązków inspektora zajmującego się realizacją dostępu do informacji
publicznej w tut. Sądzie należy:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski;
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji publicznej (np. dbanie o terminy);
c) ewidencja wniosków o udostępnienie informacji publicznej;
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej;
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ;
f)
przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów.
Ad. 7) W 2023 roku żaden pracownik Sądu Rejonowego w Łukowie nie brał udziału w
szkoleniu z zakresu dostępu do informacji publicznej.
Ad. 8) W latach 2021-2023 Sąd Rejonowy w Łukowie nie wydał żadnego orzeczenia w
sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Ad. 9) Nie dotyczy.
Prezes Sądu Rejonowego
Mariusz Brojek
/mw
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
6162.8517.3202
Nazwa dokumentu
SR Łuów - odp. Adm.0123.37.2024 informacja publiczna
sieć obywatelska Watchdog.pdf
Tytuł dokumentu
SR Łuów - odp. Adm.0123.37.2024 informacja publiczna
sieć obywatelska Watchdog
Sygnatura dokumentu
Adm..0123.37.2024
Data dokumentu
23.04.2024
Skrót dokumentu
368C100D876D4DE351C2BF50D5B39F91E6AC4516
Wersja dokumentu
1.3
Data podpisu
23.04.2024 13:47:12
Podpisane przez
Mariusz Brojek Prezes
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.122.10.10.
Data wydruku: 23.04.2024
Autor wydruku: Wiącek Małgorzata (Inspektor)