Sąd Rejonowy we Włocławku ul. Jana Kilińskiego 20, 87-800 Włocławek
PREZES tel. 54 422 26 31
e-mail: prezes@wloclawek.sr.gov.pl
wloclawek.sr.gov.pl
Włocławek, data oznaczona w podpisie elektronicznym
Znak sprawy OA.0123.32.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-70286@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej z 17 kwietnia
2024 r. uprzejmie przedstawiam odpowiedzi na zawarte w nim pytania:
Pytanie 1
Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi
o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną
i elektroniczną.
Odpowiedź
W roku 2023 do Sądu Rejonowego we Włocławku wpłynęły 74 wnioski o udostępnienie
informacji publicznej.
Pytanie 2
W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez ,,sprawę’’
należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć
odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ
poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji
przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
Odpowiedź
W roku 2023 r. Prezes Sądu Rejonowego we Włocławku odmówił udostępnienie informacji
publicznej w 6 sprawach.
Pytanie 3
Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to
w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
Sąd Rejonowy we Włocławku ul. Jana Kilińskiego 20, 87-800 Włocławek
PREZES tel. 54 422 26 31
e-mail: prezes@wloclawek.sr.gov.pl
wloclawek.sr.gov.pl
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
Odpowiedź
Od 1 stycznia 2024 r. wnioski o udostępnienie informacji publicznej ewidencjonowane są
w rejestrze elektronicznym prowadzonym w systemie elektronicznego zarządzania
dokumentacją (EZD PUW).
Pytanie 4
Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa
rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą
e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie
informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których
ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej
(np. znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
Sąd Rejonowy we Włocławku ul. Jana Kilińskiego 20, 87-800 Włocławek
PREZES tel. 54 422 26 31
e-mail: prezes@wloclawek.sr.gov.pl
wloclawek.sr.gov.pl
Odpowiedź
Rejestr o udostępnienie informacji publicznej zawiera następujące pozycje:
a) data wpływu
b) RPW (numer rejestru przesyłek wpływających)
c) typ wniosku (do wyboru: wniosek o udostępnienie informacji publicznej lub wniosek
o ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego)
d) imię i nazwisko wnioskodawcy, nazwa instytucji, itp.
e) forma złożenia
f) przedmiot
g) sposób załatwienia (do wyboru: udostępnienie informacji publicznej, umorzono, odmowa,
brak informacji, nie stanowi informacji publicznej, inne)
h) termin załatwienia
i) klauzula informacyjna RODO
j) koszty
k) uwagi
l) komórka organizacyjna
Pytanie 5
Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem
projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją
terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej
osoby/osób.
Odpowiedź
W Sądzie Rejonowym we Włocławku przygotowywaniem projektów odpowiedzi,
prowadzeniem rejestru oraz koordynacją terminowego załatwiania wniosków o udostępnienie
informacji publicznej zajmuje się Kierownik Oddziału Administracyjnego
Pytanie 6
Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy
o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
Sąd Rejonowy we Włocławku ul. Jana Kilińskiego 20, 87-800 Włocławek
PREZES tel. 54 422 26 31
e-mail: prezes@wloclawek.sr.gov.pl
wloclawek.sr.gov.pl
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
Odpowiedź
Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy
o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
Pytanie 7
Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je
prowadził.
Odpowiedź
W roku 2023 Kierownik Oddziału Administracyjnego brał udział w szkoleniu „Zasady dostępu
i odmowy dostępu do informacji publicznych w sądach powszechnych” Prowadzącym szkolenie
był Pan Piotr Sitniewski (firma "Piotr Sitniewski. Szkolenia i ekspertyzy").
Sąd Rejonowy we Włocławku ul. Jana Kilińskiego 20, 87-800 Włocławek
PREZES tel. 54 422 26 31
e-mail: prezes@wloclawek.sr.gov.pl
wloclawek.sr.gov.pl
Pytanie 8
Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie
do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
Odpowiedź
Nie. W Sadzie Rejonowym we Włocławku w latach 2021-2023 nie wydano orzeczeń
w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Pytanie 9
Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej
i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy
o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych
orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej
dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
Odpowiedź
W Sadzie Rejonowym we Włocławku w latach 2021-2023 nie wydano orzeczeń
w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
SSR Dariusz Bracisiewicz
Prezes Sądu Rejonowego we Włocławku
(podpisano elektronicznie)
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
11179.24854.10665
Nazwa dokumentu
Odpowiedź na wniosek.pdf
Tytuł dokumentu
Odpowiedź na wniosek
Sygnatura dokumentu
OA.0123.32.2024
Data dokumentu
23.04.2024
Skrót dokumentu
8E74A1A7F9758D3D95D14D57809E28E9594EAC80
Wersja dokumentu
1.4
Data podpisu
23.04.2024 11:40:22
Podpisane przez
Dariusz Bracisiewicz; SR we Włocławku Prezes Sądu
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.120.1.1.
Data wydruku: 23.04.2024
Autor wydruku: Rożej Arkadiusz (Kierownik Oddziału Administracyjnego)