WICEPREZES
SĄDU REJONOWEGO W LĘBORKU
84-300 Lębork, ul. Plac Kopernika 4
Telefon (0-59) 8636836
OA.0123.16.2024
Data oznaczona w podpisie elektronicznym
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polsk
e-mail: sprawa-70110©fedrowanie.siecobywatelska.pl
Na mocy przepisu art.1 ust.1 i art. 2 oraz art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 6
września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. 2022.902 t.j.)
udostępniam informację publiczną i informuję, że prawidłowe odpowiedzi
zostały napisane bądź zaznaczone kolorem czerwonym.
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ
otrzymał w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji
publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną — 32 wnioski.
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji
publicznej? Przez ,,sprawę” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego
wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły
do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że
wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił
udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby — 2
sprawy.
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji
publicznej? Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej
odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
h PEM PASA | w w am EZD,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji
publicznej, to jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej
informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek
złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek
przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie
informacji, nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie
udostępnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została
ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych
przypadkach, w których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub
sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca zainicjował w związku ze
sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt
sprawy).
l) inne.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem
rejestru wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)?
Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób – inspektor,
starszy inspektor.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób
zajmującej/zajmujących się realizacją dostępu do informacji publicznej.
Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej
odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat
udostępniania informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu
dostępu do informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy
takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził – „Dostęp do informacji
publicznej – analiza wniosków dostępowych” – pracownik Sądu
Apelacyjnego w Gdańsku.
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23
ustawy o dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie
odpowiedzi tak/nie.
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń
Sądów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego do
skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w
portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej
dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego
orzeczenia – nie dotyczy.
Z poważaniem
Romana Płatek
Wiceprezes Sądu Rejonowego
w Lęborku
/podpis elektroniczny/
Potwierdzam zgodność wydruku z dokumentem wydanym w postaci elektronicznej:
Identyfikator dokumentu
3884.5705.2932
Nazwa dokumentu
odpowiedź na wniosek o udostępnienie
informacji publicznej.pdf
Tytuł dokumentu
odpowiedź na wniosek o udostępnienie
informacji publicznej
Sygnatura dokumentu
OA.0123.16.2024
Data dokumentu
23.04.2024 14:25:47
Skrót dokumentu
A6E1BA567A2E22A0D5FFF47A1B1CFF4732F
260DD
Wersja dokumentu
1.2
Data podpisu
23.04.2024
Sygnatariusz
Romana Płatek
Stanowisko
Wiceprezes Sądu Rejonowego w Lęborku
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu
elektronicznego
EZD 3.120.1.1.
Data wydruku:
23.04.2024 14:26:35
Autor wydruku:
Dawidowski Tomasz