Gryfino, dnia 24 kwietnia 2024r.
PREZES
SĄDU REJONOWEGO
w Gryfinie
OA.0123.11.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-70066@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na Państwa pismo z 17 kwietnia 2024r. stanowiące wniosek
o udostępnienie informacji publicznej, uprzejmie informuję, że:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023r.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą
pisemną i elektroniczną
- 29.
2. W ilu sprawach z 2023r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej
(np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia
informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby
- 1.
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak,
to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy – do 31 grudnia 2023r.
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD – od 1 stycznia 2024r.
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest
jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się
w Państwa rejestrze:
Od 1 stycznia 2024r. sąd prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji
publicznej w systemie EZD, w którym zawarte są następujące dane:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą
e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h)
informacja
o
sposobie
rozpatrzenia
wniosku
(np.
udostępnienie
informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach,
w których ją naliczono) – Brak obciążenia takimi opłatami,
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej
(np. znak sprawy, sygn. akt sprawy) – Brak takich postępowań
l) inne.
5.
Kto
w
organie
zajmuje
się
realizacją
dostępu
do
informacji
publicznej
(np. przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków
czy
koordynacją
terminowego
załatwiania
tych
spraw)?
Prosimy
o
podanie
stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
- sędzia, dyrektor, kierownik Oddziału Administracyjnego
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy
o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne – na polecenie Prezesa
7. Czy w 2023r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto
je prowadził.
- Tak - Prezes i Dyrektor - szkolenie organizowane przez Krajową Szkołę Sądownictwa
i Prokuratury pt. „Udzielanie informacji publicznej”.
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie
do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej
i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy
o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych
orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla
organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
- Nie dotyczy.
Prezes Sądu Rejonowego w Gryfinie
Agnieszka Kołodziej
(podpisano elektronicznie)
Potwierdzam zgodność wydruku z dokumentem wydanym w postaci elektronicznej:
Identyfikator dokumentu
1523.3000.1968
Nazwa dokumentu
odpowiedź Prezesa z 24.04.2024r.pdf
Tytuł dokumentu
odpowiedź Prezesa z 24.04.2024r
Sygnatura dokumentu
OA.0123.11.2024
Data dokumentu
24.04.2024 00:00:00
Skrót dokumentu
A2ABDF54447390141C99C9ABCAE536894D
AFB59B
Wersja dokumentu
1.2
Data podpisu
24.04.2024
Sygnatariusz
Agnieszka Monika Kołodziej
Stanowisko
Prezes
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu
elektronicznego
EZD 3.122.10.10.
Data wydruku:
24.04.2024 14:51:59
Autor wydruku:
Niewiadomska Krzysztofa