PREZES SĄDU REJONOWEGO
W WEJHEROWIE
ul. Wniebowstąpienia 4, 84-200 Wejherowo
tel. 58 67 28 891
administracjaQwejherowo.sr.gov.pl
Wejherowo, dnia 24.04.2024 r.
0A.0123.24.2024
Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-69972Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 17
kwietnia 2024 roku poniżej uprzejmie przekazuję wnioskowaną informację:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał
w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej,
które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.
- Do Sądu Rejonowego w Wejherowie w 2023 roku wpłynęły 104 wnioski
o udostępnienie informacji publicznej.
2. W.ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej?
Przez „sprawę” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez
odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia
informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy
informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie
udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji
przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
- W 2023 roku w Sądzie Rejonowym w Wejherowie w 5 przypadkach nie
udostępniono informacji publicznej.
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej?
Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
to jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych
informacji, które znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek
złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany
przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie
informacji, nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie
udostępnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których
została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych
przypadkach, w których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub
sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca zainicjował w związku
ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn.
akt sprawy).
I) inne.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o
podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
- Inspektorzy Oddziału Administracyjnego Sądu Rejonowego w
Wejherowie.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących
się realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa
ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych
odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o
terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji
publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat
udostępniania informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
. Czyw 2023r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził.
- W 2023 roku pracownicy Sądu w Wejherowie nie brali udziału w
szkoleniu z zakresu dostępu do informacji publicznej.
. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o
dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
- Nie
„ Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów
Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku
prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o
udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo
informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
Z poważaniem,