P R E Z E S
SĄDU REJONOWEGO
w Chełmnie
ul. Toruńska 3
86-200 Chełmno
tel. 56 677 02 02
sr@chelmno.sr.gov.pl
Chełmno, dnia,30-04-2024 r.
A.0123.58.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
adres e-mail:
sprawa-70028@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W nawiązaniu do Państwa wiadomości mailowej z dnia z dnia 17 kwietnia 2024 roku -
wniosku o udostępnienie informacji publicznej, w poniżej treści pisma uprzejmie udzielamy
informacji.
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023
r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły
drogą pisemną i elektroniczną.
20 wniosku wpłynęło w 2023 roku
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej
(np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał
decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił
udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
Brak odmowy
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak,
to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka
jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które
znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku, TAK
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony
drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP),
NIE
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek, TAK
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa), TAK
e) pełna treść wniosku, NIE
f) krótki opis czego dotyczył wniosek, TAK
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek, NIE
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji), NIE
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana), NIE
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w
których ją naliczono), NIE
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji
publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy), NIE
l) inne: data załatwienia sprawy TAK
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie
stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
Pracownicy Samodzielnej Sekcji Administracyjnej na stanowiskach: główny
specjalista ds. administracyjnych, główny inspektor
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to
prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród
poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski, TAK
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy), TAK
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej, TAK
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej, TAK
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ, NIE
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów, TAK
g) inne.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził.
W 2023 roku pracownicy sądu nie brali udziału w szkoleniach z zakresu dostępu
do informacji publicznej.
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie
do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
NIE
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to
prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego
bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie
informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz
sentencji każdego orzeczenia.
NIE
Z poważaniem,
Jakub Wąwoźny
Sędzia Sądu Rejonowego
(podpisano elektronicznie)
Zał. 1
Potwierdzam zgodność wydruku z dokumentem wydanym w postaci elektronicznej:
Identyfikator dokumentu
1909.5978.3545
Nazwa dokumentu
Pismo Prezesa SR Chełmno - odpowiedź.pdf
Tytuł dokumentu
Pismo Prezesa SR Chełmno - odpowiedź
Sygnatura dokumentu
A.0123.58.2024
Data dokumentu
30.04.2024 14:13:09
Skrót dokumentu
EF4A9E84D144ECB02AA46E99494F2522431C46
81
Wersja dokumentu
1.3
Data podpisu
30.04.2024
Sygnatariusz
Jakub Wąwoźny; SR Chełmno
Stanowisko
Sędzia Sądu Rejonowego
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu
elektronicznego
EZD 3.120.1.1.
Data wydruku:
30.04.2024 14:32:58
Autor wydruku:
Gmaj Karolina w zastępstwie za Pawłowska Katarzyna