Sąd Apelacyjny w Katowicach, Al. W. Korfantego 117/119, 40-156 Katowice,
tel. 32 20 04 601, prezes@katowice.sa.gov.pl, www.katowice.sa.gov.pl,
NIP 634-15-88-954, Regon 003502660
PREZES SĄDU APELACYJNEGO
W KATOWICACH
OADM.0123.94.2024
Katowice, dnia 30 kwietnia 2024r.
Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
sprawa-69916@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na pismo z dnia 17 kwietnia 2024 r., o udostępnienie informacji publicznej, poniżej
podaję żądane wnioskiem informacje:
1.
Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą
pisemną oraz elektroniczną.
Ogólna liczba 237 spraw.
2.
W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np.
organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia
informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
Ogólna liczba spraw 6 (w 4 sprawach Prezes Sądu Apelacyjnego w Katowicach wydał
decyzje administracyjne o odmowie udostępnienia informacji publicznej, w 2 sprawach
poinformował, że wniosek nie stanowi informacji publicznej).
Nadto w 2 sprawach wnioski o udostępnienie informacji publicznej Prezes Sądu
Apelacyjnego w Katowicach pozostawił bez rozpoznania, z uwagi na nieusunięcie braków
formalnych wniosku.
3.
Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w
jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4.
Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w
Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-
mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
Sąd Apelacyjny w Katowicach, Al. W. Korfantego 117/119, 40-156 Katowice,
tel. 32 20 04 601, prezes@katowice.sa.gov.pl, www.katowice.sa.gov.pl,
NIP 634-15-88-954, Regon 003502660
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których
ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np.
znak sprawy, sygn. akt sprawy),
l) inne.
5.
Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem
projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją
terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej
osoby/osób.
Specjalista ds. administracyjnych w zakresie prowadzenia rejestru wniosków czy
koordynacji terminowego załatwiania tych spraw.
6.
Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o
zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7.
Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je
prowadził.
Nie
SSA Tomasz Pidzik
wykonujący funkcję
Prezesa Sądu Apelacyjnego
w Katowicach
- podpisano elektronicznie -
Załączniki:
brak
Otrzymują:
1. Adresat
2. a/a
Sąd Apelacyjny w Katowicach, Al. W. Korfantego 117/119, 40-156 Katowice,
tel. 32 20 04 601, prezes@katowice.sa.gov.pl, www.katowice.sa.gov.pl,
NIP 634-15-88-954, Regon 003502660
KLAUZULA INFORMACYJNA – UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, dalej: RODO)
informujemy:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Prezes Sądu Apelacyjnego kontakt: Al.
W. Korfantego 117/119, 40-156 Katowice tel. 32 200 46 01.
2. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można skontaktować się
z Inspektorem Ochrony Danych na adres e-mail: iod@katowice.sa.gov.pl lub na adres
korespondencyjny Sąd Apelacyjny w Katowicach Al. W. Korfantego 117/119, 40-156
Katowice.
3. Państwa
dane
osobowe
przetwarzane
będą
w
celu
rozpatrzenia
wniosku
oraz
udostępnienia
informacji
publicznej,
prowadzenia
rejestru
wniosków
o udostępnienie informacji publicznej w związku z koniecznością nadzorowania
terminowości udostępniania informacji oraz prowadzenia archiwizacji dokumentacji - na
podstawie art. 2 ust. 1 oraz art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r.
o dostępie do informacji publicznej, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO czyli obowiązkiem
prawnym ciążącym na Administratorze.
4. Odbiorcą Państwa danych osobowych mogą być: podmioty świadczące dla Administratora
usługi pocztowe, prawne oraz inne organy upoważnione na podstawie odrębnych
przepisów prawa.
5. Państwa
dane
osobowe
nie
będą
przekazywane
do
państwa
trzeciego
lub organizacji międzynarodowej.
6. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów,
a po tym czasie przez okres 10 pełnych lat od daty udostępnienia informacji zgodnie z
przepisami prawa dotyczącymi archiwizacji.
7. Mogą Państwo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania,
usunięcia – po terminach archiwizacji, ograniczenia przetwarzania danych oraz mają
Państwo prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na
wskazany powyżej adres e-mail lub pisemnie na adres Administratora.
8.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
gdy uznają, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO.
9.
Podanie przez Państwa danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże
w wypadku zaistnienia konieczności wydania w sprawie decyzji administracyjnej ich
podanie lub uzupełnienie będzie wymagane, stosownie do przepisów ustawy
z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego. W takim przypadku ich
niepodanie może uniemożliwić rozpatrzenie wniosku o udostępnienie informacji publicznej.
10. Dane
udostępnione
przez
Państwa
nie
będą
podlegały
zautomatyzowanemu
podejmowaniu decyzji oraz profilowaniu.