STAROSTA ŻUROMIŃSKI
09 – 300 Żuromin
woj. mazowieckie
Żuromin, 02.07.2024 r.
RiŚ.1431.5.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-602 Warszawa
W odpowiedzi na Wniosek z dnia 26.06.2024 r. złożony do Starostwa Powiatowego w
Żurominie drogę e-mail, dotyczący udzielenia informacji publicznej, o której mowa w art. 61
ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do
informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), Starostwo Powiatowe w Żurominie
informuje, iż:
Ad. 1. W 2023 roku wpłynęło do Starostwa Powiatowego w Żurominie 7 wniosków lub
pism zakwalifikowanych jako wnioski o informację o środowisku.
Ad.2. Łączna wysokość opłat za wyszukanie, przekształcenie informacji o środowisku,
sporządzenie kopii dokumentów lub danych oraz ich przesłanie, które organ naliczył w
2023 r. na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu
informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska
oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 ze zm.)
wynosi: 32,40 zł.
Ad. 3. Starosta Żuromiński realizując ustawowy obowiązek, prowadzi publicznie dostępny
wykaz danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.
Wykaz ten udostępniony jest w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego
w Żurominie: https://www.bip.zuromin-powiat.pl/, z wykorzystaniem internetowych
narzędzi witryny: www.ekoportal.gov.pl – wyszukiwanie kart w wykazie EKOPORTAL:
https://wykaz.ekoportal.pl/CardList.seam?clearParams=true&urzad=&cid=4488825
Ad. 4. Na podstawie art. 83 ust. 1 w związku z art. 90 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o
ochronie przyrody (Dz. U. z 2023 r., poz. 1356 ze zm.) Starosta wydaje zezwolenia na
usunięcie drzew i krzewów, w odniesieniu do nieruchomości będących własnością gminy
– z wyjątkiem nieruchomości będących w użytkowaniu wieczystym innego podmiotu.
Link prowadzący do rejestru wniosków o wydanie zezwolenia i o zezwoleniach na
usunięcie drzewa lub krzewu (sprawy oznaczone znakiem 613)
https://wykaz.ekoportal.pl/CardList.seam?clearParams=true&urzad=&cid=4488825
Ad. 5. Za udostępnienie informacji o środowisku , o której mowa w art. 10 ustawy z dnia
16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2023 r., poz. 1356 ze zm.) są
odpowiedzialne osoby na następujących stanowiskach:
1. Dyrektor Wydziału - Zofia Małgorzata Dobies
2. stanowisko ds. ochrony środowiska
3. stanowisko ds. rolnictwa, łowiectwa i gospodarki ziemią
4. stanowisko ds. ochrony przyrody i geologii
Ad. 6. Zakres obowiązków osoby odpowiedzialnej za udostępnienie informacji o
środowisku:
1. Udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie z zakresu prowadzonych
spraw
2. Prowadzenie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o
środowisku i jego ochronie z zakresu prowadzonych spraw.
Z up. STAROSTY
mgr inż. Zofia Małgorzata Dobies
DYREKTOR WYDZIAŁU ROLNICTWA I ŚRODOWISKA
/- podpisano kwalifikowanym podpisem elektronicznym /
Otrzymują:
1. Adresat na adres e-mail: sprawa-71298@fedrowanie.siecobywatelska.pl
2. a.a.
Dokument podpisany przez ZOFIA MAŁGORZATA DOBIES
Data: 2024.07.02 13:01:33 CEST
Signature Not Verified
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Realizując obowiązek wskazany w art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1
ze zm.), dalej jako „RODO” informuję, iż:
1) Administratorem Pana(-i) danych osobowych jest Starosta Żuromiński z siedzibą w Starostwie Powiatowym
w Żurominie, ul. Plac Józefa Piłsudskiego 4, 09-300 Żuromin, adres mailowy: poczta@zuromin-powiat.pl
2) Dane kontaktowe inspektora ochrony danych to: dpo@zuromin-powiat.pl
3) Pana(-i) dane osobowe przetwarzane będą w związku z rozpatrzeniem wniosku o udostępnienie informacji
publicznej na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz art. 6
ust. 1 lit. c RODO.
4) Odbiorcą Pana(-i) danych osobowych będą podmioty uprawnione do przetwarzania na podstawie przepisów
prawa.
5) Pana(-i) dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
6) Pana(-i) dane osobowe będą przechowywane przez okres uregulowany rozporządzeniem Prezesa Rady
Ministrów z 18.01.2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz
instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwach zakładowych (Dz. U. 2011 nr. 14 poz. 67 ze zm.).
7) Posiada Pan(-i) prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania. W postępowaniach
administracyjnych i czynnościach urzędowych nie przysługuje prawo do usunięcia, ograniczenia przetwarzania,
prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie
za wyjątkiem danych niewymaganych przepisami szczególnymi, na które Pan(-i) wyraził (-ła) zgodę na
przetwarzanie.
8) Przysługuje Panu (-i) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych w razie uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.
9) Podanie przez Pana (-nią) danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan zobowiązany do ich
podania, nie podanie danych osobowych będzie skutkowała brakiem możliwości prawnych zrealizowania Pana
wniosku w sprawie, o której mowa w pkt 3.
10) Pana (-i) dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.