KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI
W OPOLU
Wydział Prezydialny i Komunikacji Społecznej
WS.062.61.2024.KD Opole, 5. lipca 2024r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
70507Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia 19.06.2024 r.
poniżej przekazuję posiadane dane wskazane we wniosku.
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. —
93.
2. W 2023r. organ:
a) odmówił udostępnienia informacji publicznej (wydanie decyzji administracyjnej
o odmowie udostępnienia informacji) w 1 sprawie,
b) poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej w 21 sprawach,
c) odmówił udostępnienia informacji przetworzonej w 0 sprawach.
3. W 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej ze względu na art. 20a
Ustawy o Policji w O sprawach.
4. Organ prowadzi rejestr (,„.spis spraw” — nazwa używana w tutejszej instytucji) wniosków
o udostępnienie informacji publicznej w rejestrze elektronicznym prowadzonym w innym
systemie lub programie.
5. Wrejestrze wniosków o udostępnienie informacji publicznej znajdują się:
a) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
b) pełna treść wniosku,
c) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
d) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
©) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach,
w których ją naliczono),
f) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej
(np. znak sprawy, sygn. akt spraw),
g) inne.
45-077 Opole tel. 47 864 2112, 47 864 3184 komunikacjaGop.policja.gov.pl
ul. Korfantego 2 fax 47 861 21 14 www.opolska.policja.gov.pl
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI
W OPOLU
| Wydział Prezydialny i Komunikacji Społecznej
W organie realizacją dostępu do instytucji publicznej zajmują się 4 osoby, zajmujące
stanowiska specjalistów.
7:
Zakresy obowiązków osób zajmujących się realizacją dostępu do informacji publicznej to:
a) przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej
8. W 2023 r. funkcjonariusze Policji lub pracownicy nie brali udziału w szkoleniach
z zakresu dostępu do informacji publicznej.
9. Informacje na temat bazy straży gminnych (miejskich) z obszaru województwa
opolskiego znajdują się w tabelach w załączeniu.
Odpowiedź przygotowano w oparciu o informacje przekazane przez Wydział
Prezydialny i Komunikacji Społecznej KWP Opole i Wydział Prewencji KWP Opole.
Kierownik Sekcji Ogólnej
Wydziału ,
przesłano e-mailem
Na podstawie art. 13 ust. I i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych — Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016)
informuję, iż Administratorem Pani/Pana danych podanych we wniosku jest Komendant Wojewódzki Policji w Opolu, ul. Korfantego 2, 45-
077 Opole, zwany dalej Administratorem, Monitorowanie zgodności przetwarzania danych osobowych w KWP w Opolu zapewnia Inspektor
Ochrony Danych. Można się znim skontaktować za pośrednictwem poczty elektronicznej — iod.kwpdtop.policja.gov.pl_ lub
korespondencyjnie na adres siedziby Administratora wskazany powyżej. Dane inspektora znajdują się na stronie internetowej KWP w Opolu
w zakładce Ochrona danych oraz BIP KWP w Opolu w zakładce Ochrona danych osobowych.
Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu wykonania obowiązku prawnego, tj. udzielenia odpowiedzi na wniosek
0 udostępnienie informacji publicznej. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy o dostępie do informacji
publicznej oraz w określonych sytuacjach przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym z wykorzystaniem profilowania).
Przysługuje Pani/Panu prawo: dostępu do treści swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych
Osobowych. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez 5 lat od momentu zdania do archiwum. W związku z tym, iż prawo
dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem obowiązku przekazania takich
danych w przypadku konieczności skorzystania z trybu administracyjnego w myśl przepisów kodeksu postępowania administracyjnego (np.
wydania decyzji administracyjnej o odmowie udostępnienia informacji). W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Pani/Panu
prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
45-077 Opole tel. 47 864 2112, 47 864 3184 komunikacjaGop.policja.gov.pl
ul. Korfantego 2 fax 47 861 21 14 www.opolska.policja.gov.pl