Sosnowiec, 04.07.2024 r.
BPM.1431.52.2024.KM
Watchdog Polska
sprawa-70562@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Działając z upoważnienia Prezydenta Sosnowca w odpowiedzi na złożony wniosek o udostępnienie
informacji publicznej (art. 2 i art. 10 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji
publicznej – Dz. U. z 2018 r. poz.1330, ze zm.), poniżej przesyłam odpowiedź.
Ad.1. W 2023 r. rozpatrzono 39 wniosków o charakterze informacji o środowisku.
Ad.2. W 2023 r. za udzielenie informacji o środowisku pobrane zostały opłaty o łącznej wysokości
12,40 zł.
Ad.3. Wytworzone informacje o środowisku wymienione w art. 21 ustawy ooś, wprowadzane są do
publicznie dostępnego serwisku Ekoportal, prowadzonego przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska:
https://wykaz.ekoportal.pl/CardList.seam?clearParams=true&urzad=&cid=4488825.
Obowiązek wynikający z art. 23 ust. 1 ustawy ooś realizowany jest poprzez zamieszczenie odnośnika
do powyższej bazy danych na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Sosnowcu:
https://bip.um.sosnowiec.pl/m,6883,ochrona-srodowiska.html.
Na podstawie odrębnych przepisów część informacji o środowisku dodatkowo udostępniana jest
publicznie w bazie danych o ocenach oddziaływania na środowisko prowadzonej przez Generalnego
Dyrektora Ochrony Środowiska: http://bazaoos.gdos.gov.pl/web/guest/home.
Ad.4. Bezpośredni link do rejestru wniosków o wydanie zezwolenia i o zezwoleniach na usunięcie
drzewa lub krzewu, o którym mowa w art. 21 ust. 2 pkt 24 lit. f ustawy ooś.:
https://wykaz.ekoportal.pl/CardList.seam?clearParams=true&urzad=&cid=4488825
Ad.5. Na podstawie informacji przekazanych przez Wydziały Urzędu Miejskiego w Sosnowcu
wyznaczonych zostało 11 pracowników, którzy posiadają uprawnienia do udostępniania informacji
o środowisku:
- dwóch kierowników w referatach;
- cztery stanowiska głównego specjalisty;
- pięć stanowisk inspektora.
Ad.6. Wszyscy wymienieni wyżej pracownicy w swoim indywidualnym zakresie obowiązków
posiadają wpis „udzielanie informacji o środowisku”.
Z poważaniem,