BURMISTRZ MORĄGA
14-300 Morąg
ul. 11 Listopada 9
Morąg, dnia 03.07.2024 r.
GR.1431.15.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02 — 605 Warszawa
W związku z Państwa wnioskiem o udostepnienie informacji publicznej, który drogą
e-mail wpłynął do siedziby Urzędu Miejskiego w Morągu dnia 25.06.2024 r. udzielam
odpowiedzi na zadane pytania:
tk
Prosimy o podanie liczby wniosków lub pism zakwalifikowanych jako wnioski
o informację o środowisku, które wpłynęły do organu w 2023 roku. Chodzi
o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji o środowisku, które wpłynęły drogę
pisemną i elektroniczną.
W 2023 r. do Burmistrza Morąga wpłynęło osiem pism i wniosków, które zostały
zakwalifikowane jako wnioski o udostępnienie informacji o środowisku.
2. Prosimy o podanie łącznej wysokości opłat za wyszukanie, przekształcenie informacji
o środowisku, sporządzenie kopii dokumentów lub danych oraz ich przesłanie, które
organ naliczył w 2023 r. na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 3 października
2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
[dalej ustawa ooś].
W 2023 r. Burmistrz Morąga nie naliczył — na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko —
żadnych opłat za wyszukanie, przekształcenie informacji o środowisku, sporządzenie kopii
dokumentów lub danych oraz ich przesłanie.
3:
Zgodnie z art. 21 i 23 ustawy ooś organy prowadzą wykazy informacji o środowisku.
Prosimy o podanie możliwych do skopiowania linków prowadzących bezpośrednio do
prowadzonych wykazów.
Prowadzony przez Burmistrza Morąg wykaz informacji o środowisku znajduje się pod
linkiem: https://wykaz.ekoportal.pl/CardList.seam?elearParams=truefurzad=Gcid=4488825
W wyszukiwarce, w oknie „nazwa urzędu” należy wpisać: Urząd Miejski w Morągu.
4. Prosimy o podanie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do
rejestru wniosków o wydanie zezwolenia i o zezwoleniach na usunięcie drzewa lub
krzewu, o którym mowa w art. 21 ust. 2 pkt 24 lit. f ustawy ooś.
Burmistrza Morąg nie prowadzi odrębnego rejestru dotyczącego wniosków o wydanie
zezwolenia i o zezwoleniach na usunięcie drzewa lub krzewu. Informacje o takich
dokumentach znajdują się w rejestrze obejmującym łącznie wszystkie dane o dokumentach
zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, który znajduje się pod linkiem
wskazanym w odpowiedzi udzielonej w punkcie wcześniejszym.
5. Prosimy o wskazanie stanowiska osoby odpowiedzialnej za udostepnienie informacji
o środowisku, o której mowa w art. 10 ustawy ooś.
Osoba odpowiedzialna za udostępnianie informacji o środowisku zatrudniona jest na
stanowisku inspektora.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby odpowiedzialnej za udostępnienie
informacji o środowiska.
Do zakresu obowiązków osoby odpowiedzialnej za udostępnianie informacji
o środowisku należy:
a) prowadzenie spraw związanych z usuwaniem drzew i krzewów z terenów innych niż
komunalne, w tym wydawanie zezwoleń,
b) wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów,
c) zapewnienie warunków niezbędnych do realizacji przepisów o ochronie środowiska na
terenie gminy Morąg oraz sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania tych
przepisów współdziałając ze Strażą Miejską i innymi organami właściwymi do spraw
ochrony środowiska,
d) udzielanie pomocy organizacjom społecznym w ich działalności w dziedzinie ochrony
środowiska oraz współdziałanie z organizacjami społecznymi i podmiotami
gospodarczymi zajmującymi się zagadnieniami ochrony środowiska,
e) sporządzanie raportów z realizacji programów ochrony środowiska,
f) prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających
informację o środowisku i jego ochronie,
g) rozliczanie opłat wnoszonych przez Urząd Miejski w Morągu do Urzędu
Marszałkowskiego z tytułu korzystania ze środowiska
h) przygotowywanie projektów decyzji Burmistrza nakazujących posiadaczom odpadów
usunięcie odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do składowania lub magazynowania,
i) przygotowywanie projektów decyzji Burmistrza o środowiskowych uwarunkowaniach na
realizację przedsięwzięcia,
j) prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem parków miejskich, określenia ich granic
oraz sposobów wykonania ochrony,
k) prowadzenie spraw związanych z ochroną pomników przyrody,
I) realizacja zadań wynikających z ustawy o gatunkach obcych, rozpoznawanie i zwalczanie
gatunków obcych zwierząt,
m) prowadzenie rejestru otrzymanych zezwoleń na wytwarzanie i zbieranie oraz
przetwarzanie odpadów,
n) wykonywanie innych poleceń przełożonych.
BURMISTR
QA-"LC'
Tomasz Orłowski