WÓJT
GMINY KRAMSK
ul. Chopina 12, 62-511 Kramsk
Urząd Gminy Kramsk, ul. Chopina 12, 62-511 Kramsk, tel. (63) 247 00 04
e-mail: gmina.kramsk@kramsk.pl, www.gminakramsk.pl, NIP: 6652278196, REGON: 000546207
Strona 1 z 4
SG.1431.36.2024 Kramsk, 04.07.2024 r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-70934@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiadając na wniosek z dnia 25.06.2024 r. w sprawie udzielenia informacji publicznej
udzielam odpowiedzi na kolejno zadane pytania:
1. Prosimy o podanie liczby wniosków lub pism zakwalifikowanych jako wnioski o informację o
środowisku, które wpłynęły do organu w 2023 roku. Chodzi o wszystkie wnioski o
udostępnienie informacji o środowisku, które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.
Liczba wniosków – 2 wnioski.
2. Prosimy o podanie łącznej wysokości opłat za wyszukiwanie, przekształcenie informacji o
środowisku, sporządzanie kopii dokumentów lub danych oraz ich przesłanie, które organ
naliczył w 2023 r. na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o
udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko [dalej ustawa ooś].
Brak naliczanych opłat.
3. Zgodnie z art. 21 i 23 ustawy ooś organy prowadzą wykazy informacji o środowisku. Prosimy o
podanie możliwych do skopiowania linków prowadzących bezpośrednio do prowadzonych
wykazów.
Dostęp do wykazu na stronie www.kramsk.pl w zakładce BIP – Publicznie dostępny wykaz
danych o udzielonych informacjach o środowisku. Gmina Kramsk w związku z modernizacją
strony internetowej oraz BIP przystąpiła do ekoportalu i wszystkie informacje o środowisku
wymagane prawem są umieszczane w ekoportalu – link do danych dostępny będzie
po wprowadzeniu wszystkich informacji. Informacja o wydanych decyzjach o środowiskowych
uwarunkowaniach w BIP – zakładce Decyzje środowiskowe.
4. Prosimy o podanie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do rejestru
wniosków o wydanie zezwolenia i o zezwoleniach na usunięcie drzewa lub krzewu, o którym
mowa w art. 21 ust. 2 pkt 24 lit. f ustawy ooś.
Dostęp do wykazu na stronie www.kramsk.pl w zakładce BIP – Publicznie dostępny wykaz
danych o udzielonych informacjach o środowisku..
5. Prosimy o wskazanie stanowiska osoby odpowiedzialnej za udostępnianie informacji o
środowisku, o której mowa w art. 10 ustawy ooś.
Anna Urbaniak – Inspektor ds. ochrony środowiska.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby odpowiedzialnej za udostępnianie informacji o
środowisku. Dla ułatwienia podajemy przykładowe obowiązki:
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski,
- koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
Urząd Gminy Kramsk, ul. Chopina 12, 62-511 Kramsk, tel. (63) 247 00 04
e-mail: gmina.kramsk@kramsk.pl, www.gminakramsk.pl, NIP: 6652278196, REGON: 000546207
Strona 2 z 4
- prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji o środowisku,
- redagowanie informacji do publicznie dostępnych wykazów o środowisku i/lub Biuletynu
Informacji Publicznej,
- przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji o środowisku przez urząd,
- inne.
Do zakresu czynności pracownika należy:
1. realizacja zadań w zakresie ochrony środowiska i rolnictwa, a w szczególności:
1) prowadzenie rejestru i udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie;
2) koordynacja i obsługa działań związanych z opracowaniem i aktualizacją programów
w zakresie ochrony środowiska;
3) organizacja utrzymania porządku i czystości w Gminie;
4) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody:
a) ustanawianie i utrzymywanie form ochrony przyrody;
b) ochrona gatunkowa roślin i zwierząt;
c) ustanawianie i ochrona zieleni, zadrzewień i parków gminnych;
d) prowadzenie spraw związanych z usuwaniem drzew i krzewów, w tym nakładanie
kar i naliczanie opłat za zniszczenie, usuwanie i niewłaściwą pielęgnację;
5) prowadzenie spraw związanych z ochroną zwierząt i ochroną weterynaryjną, w tym
hodowlą, zapobieganiem bezdomności i odbieraniem zwierząt, a także zwalczaniem
chorób zakaźnych;
6) prowadzenie spraw w zakresie gospodarki łowieckiej, w tym ustalania i
wydzierżawiania obwodów łowieckich oraz opiniowania planów łowieckich;
7) prowadzenie spraw w zakresie produkcji roślinnej;
8) prowadzenie
spraw
związanych
wydawaniem
decyzji
o
środowiskowych
uwarunkowaniach;
9) prowadzenie spraw w zakresie ochrony powietrza, w tym emisji zanieczyszczeń
powietrza;
10) prowadzenie spraw w zakresie ochrony wód związanych z melioracją i zmianą
stosunków wodnych na gruntach, przeciwdziałaniem zanieczyszczeniom wód, a także
ochroną przed powodzią i suszą, w tym współdziałanie w zapobieganiu klęskom
żywiołowym i usuwaniem ich skutków;
11) współdziałanie z komisją przy szacowaniu strat powstałych wskutek klęsk
żywiołowych;
12) prowadzenie spraw gospodarki wodnej i zbiorowego odprowadzania ścieków, w tym
prowadzenie ewidencji, kontrola urządzeń i obiektów komunalnych związanych
z ochroną środowiska (oczyszczalnie ścieków, kanalizacja, wodociągi) we współpracy
ze stanowiskiem ds. gospodarki komunalnej;
WÓJT
GMINY KRAMSK
ul. Chopina 12, 62-511 Kramsk
Urząd Gminy Kramsk, ul. Chopina 12, 62-511 Kramsk, tel. (63) 247 00 04
e-mail: gmina.kramsk@kramsk.pl, www.gminakramsk.pl, NIP: 6652278196, REGON: 000546207
Strona 3 z 4
13) prowadzenie spraw w zakresie geologii surowcowej i inżynierskiej, hydrogeologii
i szkód górniczych, w zakresie należącym do kompetencji Gminy;
14) prowadzenie spraw w zakresie ochrony przed hałasem;
15) przygotowywanie zaświadczeń o pracy w gospodarstwie rolnym;
16) współdziałanie w zakresie sprawozdawczości i statystyki spisów rolnych;
2. realizacja zadań w zakresie gospodarki odpadami, a w szczególności:
1) analiza i koordynowanie działań związanych z organizacją odbioru i zagospodarowania
odpadów komunalnych i selektywnej zbiórki odpadów komunalnych;
2) tworzenie i prowadzenie bazy danych o właścicielach nieruchomości dotyczącej opłat
za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
3) sprawowanie kontroli nad gospodarowaniem odpadami komunalnymi i realizacją
zadań powierzonych przez Gminę podmiotom odbierającym odpady komunalne, w
tym przyjmowanie zgłoszeń i prowadzenie postępowań w sprawie nieprawidłowości
w gospodarowaniu odpadami;
4) sprawowanie kontroli nad osiągnięciem odpowiednich poziomów recyklingu;
5) realizacja zadań związanych z systemem gospodarki odpadami komunalnymi,
wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie;
6) prowadzenie rejestru zgłaszania posiadania oraz prowadzenia transportu odpadów, w
tym przygotowywanie zaświadczeń w tym zakresie;
7) prowadzenie spraw związanych z usunięciem odpadów z miejsc nieprzeznaczonych
do ich składowania lub magazynowania.
Ponadto do obowiązków pracownika należy:
1) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów
oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających
z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
2) pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, jednostkom organizacyjnym
i pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań, m.in. poprzez przygotowywanie
projektów uchwał Rady Gminy oraz projektów uchwał zebrań wiejskich;
3) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań;
4) przechowywanie akt i ich archiwizacja;
5) stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt;
6) stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu dokumentów;
7) usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy, udział w szkoleniach i
dokształcanie się;
8) dbałość o powierzone mienie i użytkowany sprzęt komputerowy (użytkowanie
na stanowisku pracy licencjonowanych programów komputerowych);
9) przygotowywanie bieżących informacji na stronę internetową i do Biuletynu Informacji
Publicznej oraz dbałość o ich aktualność;
Urząd Gminy Kramsk, ul. Chopina 12, 62-511 Kramsk, tel. (63) 247 00 04
e-mail: gmina.kramsk@kramsk.pl, www.gminakramsk.pl, NIP: 6652278196, REGON: 000546207
Strona 4 z 4
10) obsługa e-maili stanowiskowych;
11) realizacja zadań obronnych wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania Gminy
lub planu akcji kurierskiej;
12) udzielanie informacji publicznej w trybie i zakresie określonym przepisami prawa;
13) ochrona informacji niejawnych, danych osobowych oraz innych tajemnic prawnie
chronionych;
14) składanie propozycji do budżetu gminy i jego realizacja, poprzez m.in. opisywanie faktur
i rachunków pod względem merytorycznym;
15) przygotowywanie projektów umów oraz ich realizacja;
16) przygotowywanie informacji, analiz i innych dokumentów potrzebnych do opracowania
dokumentów strategicznych Gminy;
17) wykonywanie poleceń kierownika dotyczących zastępstwa za nieobecnego pracownika;
18) wykonywanie innych czynności zleconych przez Wójta Gminy.
Otrzymują:
1. Adresat e-mail: sprawa-70934@fedrowanie.siecobywatelska.pl
2. aa.
Dokument podpisany przez Anna
Urbaniak; Gmina Kramsk
Data: 2024.07.04 11:26:12 CEST
Signature Not Verified