Chorkówka, 4.07.2024 r.
Urząd Gminy Chorkówka
38-458 Chorkówka 175
WOSO.1431.38.2024
sprawa-70800@fedrowanie.siecobywatelska.pl
dot. udostępnienia informacji publicznej – wniosek z 25 czerwca 2024 r.
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
z 25 czerwca 2024 r., na podstawie art. 10 ustawy z dnia 6 września 2001
r. o dostępie do informacji publicznej informuję:
Pyt. 1 Prosimy o podanie liczby wniosków lub pism zakwalifikowanych jako
wnioski o informację o środowisku, które wpłynęły do organu w 2023 roku.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji o środowisku, które
wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.
Odp. 4 wnioski.
Pyt. 2 Prosimy o podanie łącznej wysokości opłat za wyszukiwanie,
przekształcenie informacji o środowisku, sporządzanie kopii dokumentów
lub danych oraz ich przesłanie, które organ naliczył w 2023 r. na podstawie
art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu
informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko [dalej ustawa ooś].
Odp. Nie naliczono opłat.
Pyt. 3 Zgodnie z art. 21 i 23 ustawy ooś organy prowadzą wykazy informacji
o środowisku. Prosimy o podanie możliwych do skopiowania linków
prowadzących bezpośrednio do prowadzonych wykazów.
Odp. Nie prowadzono wykazów informacji o środowisku.
Pyt. 4 Prosimy o podanie możliwego do skopiowania linku prowadzącego
bezpośrednio do rejestru wniosków o wydanie zezwolenia i o zezwoleniach
na usunięcie drzewa lub krzewu, o którym mowa w art. 21 ust. 2 pkt 24 lit.
f ustawy ooś.
Odp. Nie prowadzono rejestrów wniosków o wydanie zezwolenia
i o zezwoleniach na usunięcie drzewa lub krzewu.
Pyt. 5 Prosimy o wskazanie stanowiska osoby odpowiedzialnej za
udostępnianie informacji o środowisku, o której mowa w art. 10 ustawy ooś.
Odp. Inspektor w Wydziale Inwestycji i Środowiska.
Pyt. 6 Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby odpowiedzialnej za
udostępnianie informacji o środowisku.
1. Prowadzenie spraw w zakresie uregulowanym przepisami ustawy
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania
na środowisko tj.:
1) prowadzenie spraw związanych z informacją o środowisku
i dostępem do niej, wynikających z realizowanego zakresu
czynności, prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych
o dokumentach,
2) wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
2. Występowanie do starosty z wnioskiem o wydanie zezwolenia na
usunięcie drzew i krzewów z terenu nieruchomości stanowiących
własność gminy zgodnie z przepisami ustawy o ochronie przyrody.
Organizowanie wycinki drzew oraz gospodarowanie pozyskanym
w ramach tej wycinki drewnem.
3. Współdziałanie z organami inspekcji ochrony środowiska i inspekcji
sanitarnej w zakresie przestrzegania wymagań ochrony środowiska.
4. Współdziałanie ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób
zwierzęcych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej.
5. Prowadzenie spraw dot. leśnictwa w tym w szczególności współpraca
z Nadleśnictwem
Kołaczyce
w
zakresie
wykonywania
zadań
określonych w Uproszczonym Planie Urządzania Lasu przez właścicieli
lasów położonych na terenie Gminy Chorkówka niestanowiących
własności Skarbu Państwa.
6. Gospodarka mieniem komunalnym Gminy Chorkówka, dot. działek
leśnych, w zakresie aktualizacji UPUL dla działek gminnych oraz
prowadzenie gospodarki leśnej na podstawie UPUL.
7. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo łowieckie –
opiniowanie „Rocznych planów łowieckich”.
8. Współpraca
z
Kołami
Łowieckimi
dzierżawiącymi
tereny
administrowane przez Gminę Chorkówka pod obwody łowieckie m.in.:
w zakresie szacowania szkód na terenie tego obwodu.
9. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie zwierząt:
1) wydawanie zezwoleń na utrzymanie psa rasy uznawanej za
agresywną,
2) coroczne
sporządzanie
programu
opieki
nad
zwierzętami
bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt oraz
realizacja działań wynikających z programu,
3) wydawanie decyzji na czasowe odebranie zwierząt właścicielom lub
opiekunom za znęcanie się nad tymi zwierzętami.
10. Utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy poprzez organizację
i monitorowanie systemu odbioru odpadów komunalnych z: budynku
Urzędu Gminy Chorkówka, z Domów Ludowych, Domów Strażaka,
z koszy publicznych i koszy na przystankach autobusowych, likwidacja
dzikich wysypisk śmieci; coroczne „Akcje sprzątania Świata” na terenie
gminy, usuwanie padliny.
11. Koordynowanie
działań
w
zakresie
opracowywania/aktualizacji
gminnego programu usuwania azbestu oraz jego realizacji – odbiór
odpadów azbestowych od mieszkańców.
12. Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, współpraca z Gminnym
i Wojewódzkim
Ośrodkiem
Doradztwa
Rolniczego,
Agencją
Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Inspektoratem Ochrony
Roślin i Nasiennictwa.
13. Sporządzanie sprawozdań do GUS-u zgodnie z ustawą o statystyce
publicznej, z zakresu załatwianych na stanowisku spraw.
14. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy Prawo wodne, w zakresie
zmiany stanu wody na gruncie.
15. Prowadzenie spraw wynikających z ustawy Ochrona przyrody,
w szczególności nadzór i ochrona pomników przyrody. Sporządzanie
wniosków od odstępstwa od zakazów w stosunku do chronionych
gatunków roślin, grzybów i zwierząt, zezwolenie na wykonanie
czynności podlegających zakazom w stosunku do gatunków objętych
ochroną.
16. Prowadzenie spraw związanych z obszarami Natura 2000.
17. Prowadzenie spraw w zakresie wykaszania traw i utrzymania zieleni
gminnej, w szczególności:
a) koszenia traw i usuwania chwastów z działek gminnych,
b) estetyki parków,
c) nasadzeń drzew i krzewów na działkach gminnych,
d) udziału w planowaniu nasadzeń zastępczych drzew i krzewów.
18. Występowanie o umorzenie opłat i należności naliczonych z tytułu
wyłączenie z produkcji rolnej lub leśnej gruntów.
19. Współpraca z sołtysami wynikająca z realizowanego zakresu
czynności.
20. Prowadzenie procedur o udzielanie zamówień publicznych w zakresie
prowadzonych spraw, dla których nie ma zastosowania ustawa PZP.
Z poważaniem
Wioletta Klimek
Sekretarz Gminy Chorkówka
otrzymują:
1. Adresat
2. UG/WOSO – aa.
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych dotyczących
wniosków o udostępnienie informacji publicznej
art.13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO)
1. Administratorem danych osobowych zawartych we wniosku o udostępnienie
informacji publicznej jest Gmina Chorkówka (zwana dalej: „Administratorem”)
reprezentowana przez Wójta. Kontakt do Administratora: Chorkówka 175, tel. (0-
13) 4386930, e-mail: wojt@chorkowka.pl. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych
iod@chorkowka.pl, tel. 13 4386937.
2. Podstawa prawna przetwarzania danych to art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie
jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze
wynikającego z realizacji przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do
informacji publicznej.
3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na wniosek
o udostepnienie informacji publicznej.
4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do spełnienia
powyższego celu (przesłania odpowiedzi). W przypadku konieczności wydania
decyzji administracyjnej podanie danych jest obowiązkowe, w tym przypadku
niepodanie danych osobowych we wniosku, będzie skutkowało pozostawieniem
sprawy bez rozpatrzenia.
5. Państwa dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne do osiągnięcia
celu oraz przez okres wymagany kategoria archiwalną BE5 – 5 lat od zakończenia
sprawy.
6. Dane mogą być przekazane następującym odbiorcą: operatorowi pocztowemu w
przypadku korespondencji oraz dostawcy zapewniającemu obsługę poczty
elektronicznej z którym zawarto umowę powierzenia przetwarzania danych
osobowych tj. Intertele S.A. Al. Tadeusza Rejtana 10 35-310 Rzeszów.
7. Dane
nie
są
przekazywane
do
państwa
trzeciego
ani
do
organizacji
międzynarodowych.
8. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługuje żądanie
następujących uprawnień: 1) prawo dostępu do danych osobowych; 2) prawo do
żądania sprostowania danych osobowych; 3) prawo do usunięcia danych osobowych
- w przypadku gdy ustała podstawa do ich przetwarzania, zgoda została wycofana,
dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem, dane osobowe muszą być
usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa; 4)
prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych - w przypadku,
gdy: osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą,
sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia, Administrator
nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą,
potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń.
9. Przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych w Warszawie w przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania
Państwa danych osobowych.
10. W oparciu o Państwa dane osobowe Administrator nie będzie podejmował
zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.