ODI.1431.39.2024

OdpowiadajÄ
na Wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia
25.06.2024 roku poniżej udzielam odpowiedzi na zadane pytania:

1. Prosimy o podanie liczby wniosków lub pism zakwalifikowanych jako
wnioski o informację o środowisku, które wpłynęły do organu w 2023 roku.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji o środowisku,
które wpłynęły drogÄ
pisemnÄ
i elektronicznÄ
.

Odpowiedź: Nie zanotowano samych wniosków o informację o środowisku.

2. Prosimy o podanie łÄ
cznej wysokości opłat za wyszukiwanie,
przekształcenie informacji o środowisku, sporzÄ
dzanie kopii dokumentów
lub danych oraz ich przesłanie, które organ naliczył w 2023 r. na
podstawie art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o
udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
środowisko [dalej ustawa ooś].

Odpowiedź: Nie naliczono opłat.

3. Zgodnie z art. 21 i 23 ustawy ooś organy prowadzÄ
wykazy informacji o
środowisku. Prosimy o podanie możliwych do skopiowania linków
prowadzÄ
cych bezpośrednio do prowadzonych wykazów.

Odpowiedź: Pod linkiem - https://bip.szelkow.pl/?bip=1&cid=1021&bsc=N
umieszczane sÄ
bezpośrednio informacje o środowisku, bez sporzÄ
dzania
wykazów. Z kolei informacje dotyczÄ
ce gospodarki odpadami komunalnymi
pod linkiem: https://bip.szelkow.pl/?bip=1&cid=1145&bsc=N

4. Prosimy o podanie możliwego do skopiowania linku prowadzÄ
cego
bezpośrednio do rejestru wniosków o wydanie zezwolenia i o zezwoleniach
na usunięcie drzewa lub krzewu, o którym mowa w art. 21 ust. 2 pkt 24
lit. f ustawy ooś.

Odpowiedź: Pod linkiem - https://bip.szelkow.pl/?bip=1&cid=1021&bsc=N
umieszczane sÄ
bezpośrednio informacje o wnioskach i wydanych
zezwoleniach, bez sporzÄ
dzania wykazów.

5. Prosimy o wskazanie stanowiska osoby odpowiedzialnej za udostępnianie
informacji o środowisku, o której mowa w art. 10 ustawy ooś.

Odpowiedź: Inspektor ds. ochrony środowisku, utrzymania czystości i
porzÄ
dku w gminie

6. Prosimy o podanie zakresu obowiÄ
zków osoby odpowiedzialnej za
udostępnianie informacji o środowisku. Dla ułatwienia podajemy
przykładowe obowiÄ
zki:
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski,
- koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
- prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji o środowisku,
- redagowanie informacji do publicznie dostępnych wykazów o środowisku
i/lub Biuletynu Informacji Publicznej,
- przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujÄ
cych na temat
udostępniania informacji o środowisku przez urzÄ
d,
- inne.

Odpowiedź: Zakres obowiÄ
zków dostępny pod adresem
https://bip.szelkow.pl/?bip=1&cid=1149

Z poważaniem
Wójt Gminy Szelków
Arnold Maciej Grossmann
tel. 29 7176 001

UrzÄ
d Gminy w Szelkowie
Stary Szelków 39
06-220 Stary Szelków
tel. 29 7176 001
email: {{ email }}
www.szelkow.pl

Niniejsza wiadomość oraz wszelkie załÄ
czone do niej pliki mogÄ
nie mieć
charakteru informacji powszechnej i mogÄ
podlegać ochronie prawnej.
Jeżeli nie jest Pan zamierzonym adresatem powyższej wiadomości nie może
jej Pan ujawniać kopiować dystrybuować ani też w żaden inny sposób
udostępniać lub wykorzystywać. O błędnym zaadresowaniu wiadomości
prosimy niezwłocznie poinformować nadawcę i usunÄ
ć wiadomość.