Sprawę prowadzi:
JANINA KLECHA-
WIŻA
tel. (32) 37-33-531
Medropolid"
EIĘIE]
Ea
47 Zabrze
Prezydent Miasta Zabrze
WRU-L.1431.141.2024 Zabrzefj 4 |Tp 2026
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-70575Q0fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z 25 czerwca
2024 r. informuję co następuje.
Adl.
Do tutejszego organu w 2023 roku wpłynęły łącznie (zarówno drogą elektroniczna,
jak i pisemną) 33 wnioski, o których mowa w zapytaniu.
Ad 2.
W roku 2023 łączna wysokość pobranych opłat za udostępnienie informacji o środowisku
wyniosła 182,85 zł (słownie: sto osiemdziesiąt dwa złote i osiemdziesiąt pięć groszy).
Ad3i4.
Dokumenty zawierające informacje o środowisku i jego ochronie (w tym m.in. wnioski
owydanie zezwolenia i zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów), zgodnie
z dyspozycją art. 21 ust. 2, w związku z art. 23 ustawy o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz
o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2023 poz. 1094 — zwana dalej ustawą
ooś ") tut. organ zamieszcza w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach
zawierających informacje o środowisku na stronie ekoportalu prowadzonym przez
Ministerstwo Klimatu i Środowiska (http://www.ekoportal.gov.pl).
Informacje zamieszczane w publicznie dostępnym wykazie danych przez tut. organ
można wyszukać:
* poprzez stronę Biuletynu Informacji Publicznej w Zabrzu pod_ adresem:
bip.miastozabrze.pl
> zakładka: „Urząd Miejski” -> zakładka: „Publicznie dostępny wykaz danych” >
zakładka: „Wykaz kart informacyjnych o dokumentach środowiskowych
właściwych dla Prezydenta Miasta Zabrze — Wydział Ekologii” — pod linkiem:
https://bip.miastozabrze.pl/doc/1954
* bądź bezpośrednio na stronie ekoportalu Ministerstwa Klimatu i Środowiska pod
linkiem: https://wykaz.ekoportal.pl/CardList.seam
Ad 5i6.
Poniżej stanowiska osób udostępniających informacje o środowisku w ramach ustawy
„0oś”, będących pracownikami Wydziału Ekologii Urzędu Miejskiego w Zabrzu:
— geolog powiatowy,
— podinspektor,
— inspektor,
Urząd Miejski, 41-800 Zabrze, ul. Powstańców Śląskich 5-7, www.miastozabrze.pl
starszy inspektor,
główny specjalista ds. ochrony przyrody,
główny specjalista ds. ochrony powietrza i powierzchni ziemi,
główny specjalista ds. odpadów pochodzących z przemysłu i usług,
główny specjalista ds. ocen oddziaływania na środowisko.
Informacje o środowisku o których mowa w art. 21 ust. 2 ustawy „ooś” w Wydziale
Ekologii Urzędu Miejskiego w Zabrzu udostępniają pracownicy, którzy w ramach
zakresu obowiązków realizacją zadania wynikające m.in. z następujących ustaw:
ustawy prawo ochrony środowiska,
ustawy o ochronie przyrody,
ustawie o odpadach,
ustawy prawo geologiczne i górnicze
ustawy .,ooś”.
Pracownicy, o których mowa powyżej posiadają w zakresach obowiązków następujące
zapisy cyt.:
I
„ Udostępnianie pisemne i ustnie informacji o środowisku i jego ochronie w zakresie
dotyczącym ochrony środowiska przed hałasem.
„ Udostępnianie pisemne i ustne informacji o środowisku i jego ochronie w zakresie
dotyczącym gospodarowania odpadami przemysłowymi.
„Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie. "
„Udostępnianie pisemne i ustne informacji o środowisku i jego ochronie. "
„Prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem (..) oraz informacji
o środowisku. "
AlASTA
Ni
„PERL
Rupniewska
Załączniki:
by
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Urząd Miejski, 41-800 Zabrze, ul. Powstańców Śląskich 5-7, www.miastozabrze.pl
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
PRZYJMOWANIE I ROZPATRYWANIE PISM KLIENTÓW
URZĘDU MIEJSKIEGO W ZABRZU
47 Zabrze
Kto jest Administratorem
Pani/Pana danych osobowych?
Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Zabrze, którego siedziba mieści się
w Urzędzie Miejskim w Zabrzu, 41-800, przy ul. Powstańców Śląskich nr 5-7.
Jak się skontaktować
z Administratorem, żeby uzyskać
więcej informacji o przetwarzaniu
Pani/Pana danych osobowych?
Z Prezydentem Miasta Zabrze może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną
danych osobowych, w następujący sposób:
1) pod adresem poczty elektronicznej: umz©um.zabrze.pl
2) pod numeremtelefonu: 032 373 33 00,
3) pisemnie na adres: Urząd Miejski w Zabrzu, 41-800, przy ul. Powstańców Śląskich
nr 5-7 z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”.
Jak się skontaktować z Inspektorem
Ochrony Danych?
W Urzędzie Miejskim w Zabrzu wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan
skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
1) pod adresem poczty elektronicznej: iodQum.zabrze.pl
2) pod numerem telefonu: 032 373 33 00,
3) pisemnie na adres: Urząd Miejski w Zabrzu, 41-800, przy ul. Powstańców Śląskich
nr 5-7 z dopiskiem „Inspektor ochrony danych”.
Jaki jest cel i podstawa prawna Pani/Pana dane osobowe przetwarzamy w związku z przyjmowaniem i rozpatrywaniem pism,
przetwarzania Pani/Pana danych celem ich przekazania oraz rozpatrzenia przez właściwą komórkę merytoryczną Urzędu Miejskiego
osobowych? w Zabrzu.
Podstawą prawną zbierania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit c) RODO, tj.: obowiązek
prawny ciążący na administratorze wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks
postępowania administracyjnego.
Administrator oczekuje przekazywania Pani/Pana danych osobowych jedynie w zakresie określonym
przepisami prawa. W związku z tym nie należy przekazywać informacji o szerszym charakterze.
W przypadku, gdy złożone dokumenty będą zawierać informacje nieadekwatne do celu, dla którego
zostały złożone, dane te nie będą wykorzystywane przez Administratora.
Kto jest odbiorcą Pani/Pana danych | Pani/Pana dane mogą zostać udostępnione odbiorcom będącym podmiotami przetwarzającymi,
osobowych? tojest świadczącym usługi na zlecenie Miasta Zabrze, w szczególności w zakresie usług IT.
Podmiotem świadczącym usługi w zakresie Zintegrowanego System Wspomagania Zarządzania
Miastem OTAGO, w którym Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane, jest Asseco Data Systems S.A.
z siedzibą w Gdyni. W niektórych przypadkach podmioty zewnętrzne świadczące usługi na zlecenie
Miasta Zabrze mogą występować w roli niezależnych administratorów np. poczta polska lub inni
operatorzy pocztowi, w tym firmy kurierskie.
Jak długo przechowujemy Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu,
Pani/Pana dane osobowe? dla którego zostały zebrane.
Po spełnieniu celu, dla którego Pani/Pana dane zostały zebrane, mogą one być przechowywane
jedynie w celach archiwalnych, przez okres 25 lat, który wynika z rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji
w sprawie organizacji i zakresu dziatania archiwów zakładowych.
Jakie ma Pani/Pan uprawnienia Na zasadach określonych przepisami Rozporządzenia RODO, posiada Pani/Pan prawo do żądania od
wobec Administratora w zakresie administratora:
przetwarzanych danych? 1) - dostępu do treści swoich danych osobowych,
2) sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
3) usunięcia swoich danych osobowych,
4) ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
5) przenoszenia swoich danych osobowych,
a ponadto, posiada Pani/Pan prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych.
Nie wszystkie Pani/Pana żądania będziemy jednak mogli zawsze spełnić. Zakres przysługujących praw
zależy bowiem zarówno od przesłanek prawnych uprawniających do przetwarzania danych,
jak i często - sposobu ich gromadzenia. Ponieważ Pani/Pana dane osobowe w Urzędzie Miasta Zabrze
przetwarzane są wyłącznie w granicach wskazanych przepisami prawa, w większości przypadków nie
będziemy mogli zrealizować na przykład prawa do przenoszenia czy prawa do usunięcia Pani/Pana
danych.
Czy przysługuje Pani/Panu prawo
do wniesienia skargi
na przetwarzanie danych przez
Administratora?
Gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie
danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie, przy ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa.
Czy musi Pani/Pan podać nam
swoje dane osobowe?
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem realizacji Pani/Pana żądania zawartego
w piśmie, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia
Pani/Pana pisma oraz udzielenia stosownej informacji, bądź wszczęcia postępowania
administracyjnego.
W przypadku złożenia przez Panią/Pana wniosku o udostępnienie informacji publicznej podanie przez
Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Jeżeli jednak zaistnieją przesłanki do wydania decyzji
w przedmiocie odmowy udostępnienia informacji publicznej lub umorzenia postępowania
o udostępnienie informacji publicznej, podanie danych osobowych jest obowiązkowe. W takim
przypadku, jeżeli Pani/Pan nie poda swoich danych nie będziemy mogli zrealizować obowiązku
ustawowego w postaci wydania ww. decyzji.
Czy przysługuje Pani/Panu prawo
do niepodlegania decyzji opartej
wyłącznie na zautomatyzowanym
przetwarzaniu, w tym
profilowaniu?
Nie będzie Pani/Pan podlegać decyzji, opierającej się na zautomatyzowanym przetwarzaniu,
która jednocześnie będzie wywoływała wobec Pani/Pana skutki prawne lub w podobny sposób
istotnie na Panią/Pana wpływała. Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane.
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.).