Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do
informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na
następujące pytania.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres
email sprawa-71482@info.szkolajestnasza.pl
Zgodnie z przepisami, czas udzielenia odpowiedzi to 14 dni (art. 13 ust. 1 ustawy o
dostępie do informacji publicznej).
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez zaznaczenie
(np. pogrubienie lub podkreślenie) lub wpisanie prawidłowej odpowiedzi, poprzez
podanie/udostępnienie odpowiednich danych i informacji lub poprzez przywołanie
odpowiedniego cytatu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z
załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub
odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera 70 pytań ale większość z nich
wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie, w związku z czym odpowiedź na wniosek nie
powinna zająć więcej niż 30-40 minut.
OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Librus
- Vulcan
- inne (jakie?)
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce
przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa,
itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi
(w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do
6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie
szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
- za brak pracy domowej? Tak/Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie
szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się
może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
§64. Sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, ich jawność i
uzasadnianie
15.
Uczeń, który był nieobecny na sprawdzianie ma 2 tygodnie na uzupełnienie ocen
ze sprawdzianu, które odbywa się w ciągu 2 tygodni od daty pisania pracy przez
klasę w formie ustnej lub pisemnej (do uzgodnienia z nauczycielem). W
przypadku długiej, usprawiedliwionej absencji, nauczyciel uzgadnia z
uczniem termin sprawdzianu.
16.
W przypadku nieobecności ucznia na sprawdzianie, ma on obowiązek ustalić z
nauczycielem termin i formę przeprowadzenia sprawdzianu. W razie ponownej
nieobecności ucznia na sprawdzianie (w drugim terminie), nauczyciel ma prawo
sprawdzić wiedzę i umiejętności ucznia w dowolnej formie (również sprawdzian) na
pierwszych (następujących po drugim terminie) zajęciach, na których jest obecny.
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
§63. Ocenianie i klasyfikowanie, skala i forma oceniania bieżącego z zajęć
edukacyjnych
1. W klasach I-VIII oceny bieżące z zajęć edukacyjnych ustala się w stopniach
według następującej skali:
celujący
6
bardzo dobry
5
dobry
4
dostateczny
3
dopuszczający
2
niedostateczny
1
3.Sposób formułowania ocen bieżących ze sprawdzianów i prac klasowych:
1) nauczyciele oceniają zgodnie z kryterium procentowym
100 % pkt.
stopień celujący
6
99 % - 90%pkt.
stopień bardzo dobry
5
89 % - 75%pkt.
stopień dobry
4
74 % - 51%pkt.
stopień dostateczny
3
50 % - 35%pkt.
stopień dopuszczający
2
34 % - 0%pkt.
stopień niedostateczny
1
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej
oceny? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące
się? Tak/Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
§48. Obowiązki ucznia
5.Obowiązki w zakresie dbania o wygląd i przestrzegania przez uczniów zasad
ubierania się na terenie szkoły:
3)Wygląd i fryzura ucznia powinny być zgodne z ogólnymi zasadami higieny:
a) fryzura może mieć dowolną długość, jej kolor powinien mieć charakter
naturalny bez koloryzacji, długie włosy powinny ułożone tak, aby nie
przeszkadzały w pracy na lekcji,
b) nie dopuszcza się noszenia nakryć głowy podczas pobytu w szkole,
c) dodatki do ubrań oraz biżuteria powinny być bezpieczne,
d) tatuaże są zakazane,
e) w przypadkach nieopisanych, a budzących wątpliwość, ostateczną decyzję
podejmuje pedagog szkolny.
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące
się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się?
Tak/Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
5.Obowiązki w zakresie dbania o wygląd i przestrzegania przez uczniów zasad
ubierania się na terenie szkoły:
c) nie dopuszcza się stosowania przez uczniów ostrego makijażu (z
wyłączeniem dyskotek lub innych imprez zgodnie z decyzją Dyrektora)
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące
się? Tak/Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad
(wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii
lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
- inne (jakie?)
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły?
Tak/Nie
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie,
proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
§48. Obowiązki ucznia
5.Obowiązki w zakresie dbania o wygląd i przestrzegania przez uczniów zasad
ubierania się na terenie szkoły:
1) Ubiór ucznia powinien być czysty, dostosowany do pory roku i sytuacji;
2) Codzienny strój szkolny powinien mieścić się w następujących kryteriach:
a) ubrania nie powinny eksponować bielizny osobistej,
b) okrycia zakładane bezpośrednio na ciało nie mogą być przeźroczyste,
mieć dużych, wyzywających dekoltów, powinny mieć długość zasłaniającą
cały brzuch i plecy,
c) niedozwolone jest propagowanie przez odzież oraz elementy ozdobne
przemocy, środków odurzających oraz treści godzących w światopogląd
innych osób i prawa człowieka: nie mogą propagować symboli związanych
z alkoholem, nikotyną, narkotykami, a także nie mogą zawierać nadruków
prowokacyjnych lub obraźliwych, wywołujących agresję, popierających
zbrodnicze ideologie, jak również wzorów kojarzących się z takimi
elementami,
d) Uzupełnieniem stroju jest obuwie na miękkiej, jasnej, nierysującej
podeszwie.
3) Na zajęciach wychowania fizycznego oraz innych pozalekcyjnych zajęciach
sportowych obowiązuje strój ustalony przez prowadzącego.
4) Na zajęciach odbywających się poza budynkiem szkoły, organizator zajęć
może dodatkowo określić obowiązujący strój ze względu na bezpieczeństwo
oraz charakter zajęć.
5) Na uroczystościach szkolnych, obchodach świąt państwowych, egzaminach,
w sytuacjach, w których uczniowie reprezentują szkołę oraz w innych dniach
wyznaczonych przez Dyrektora szkoły, obowiązuje strój galowy.
6) Elementy stroju galowego:
a) dziewczęta: biała bluzka z kołnierzykiem, do której można założyć
krawat, spódnica lub spodnie utrzymane w ciemnej kolorystyce,
b) chłopcy: biała koszula, ciemne spodnie,
c) uzupełnieniem stroju dla dziewcząt i chłopców jest granatowy krawat z
wąskim, żółtym paskiem tła w dolnej części, na którym widnieje granatowy
napis z nazwą szkoły: Szkoła Podstawowa imienia Księstwa
Cieszyńskiego w Pogwizdowie – krawaty zostały zakupione przez Radę
Rodziców, zostają wręczane uczniom klas pierwszych podczas
uroczystości pasowania na ucznia
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie – nie
dotyczy
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? - nie dotyczy
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o
zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
§48. Obowiązki ucznia
1. Warunki korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych
na terenie szkoły:
1) Uczeń ma obowiązek przestrzegać warunków korzystania z telefonów
komórkowych i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły w
następujący sposób:
a) podczas obowiązkowych zajęć edukacyjnych, zajęć opiekuńczych, zajęć
dodatkowych, podczas oficjalnych uroczystości szkolnych, przerw
międzylekcyjnych oraz w czasie oczekiwania na zajęcia i uroczystości,
obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych oraz innych urządzeń
elektronicznych; urządzenia te powinny być wyłączone lub wyciszone i
schowane,
b) dopuszcza się możliwość korzystania z telefonów komórkowych i innych
urządzeń elektronicznych lub medialnych podczas zajęć edukacyjnych
tylko wtedy, gdy ma to służyć realizacji programu nauczania lub innym
zadaniom zleconym przez nauczyciela za zgodą nauczyciela
prowadzącego lub Dyrektora szkoły,
c) korzystanie z urządzeń elektronicznych za zgodą nauczyciela, odbywa się
na własną odpowiedzialność ucznia, a szkoła nie odpowiada za
zagubione, skradzione bądź zniszczone, w tym także przez innych
uczniów, urządzenia elektroniczne przyniesione do szkoły przez ucznia,
d) niedopuszczalne jest umieszczanie w Internecie zdjęć, filmów I nagrań
wykonanych na terenie szkoły, za wyjątkiem zamieszczania ich na stronie
internetowej szkoły przez osoby do tego upoważnione.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku
gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy” – nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeń/uczennica
- nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i
zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie
zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
Nie dotyczy – w szkole podstawowej nie ma uczniów pełnoletnich
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz
- otwarte
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą,
- otwarte
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem
wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać
kilka):
- korytarze (Tak/Nie)
- wnętrze szatni (Tak/Nie)
- teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców?
Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty
określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy
placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność
szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy,
jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne
sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której
nie tworzy się Rady Rodziców.
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego
Rady Rodziców Państwa placówki. załącznik
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane
na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką
w której nie tworzy się Rady Rodziców.
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez
Radę Rodziców. zakup puf do biblioteki, nagrody książkowe dla uczniów
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców.
13.09.2023r.
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu
Uczniowskiego. wrzesień 2023/2024
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc
kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki? – nie dotyczy
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział
nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej
oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i
w jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”. Nie dotyczy
41 b. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło opinii Samorządu Uczniowskiego i w
jakich sprawach. Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
2021/2022
1. Opinia Samorządu Uczniowskiego dotycząca długości przerw międzylekcyjnych.
2. Zaopiniowanie Programu Wychowawczo-Profilaktycznego
2022/2023
1. Opinia Samorządu Uczniowskiego dotycząca długości przerw międzylekcyjnych.
2. Zaopiniowanie Programu Wychowawczo-Profilaktycznego
2023/2024
1. Opinia Samorządu Uczniowskiego dotycząca długości przerw międzylekcyjnych.
2. Zaopiniowanie Programu Wychowawczo-Profilaktycznego
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty
zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest? Nie
dotyczy
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 13/22
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i
ukończonych kursów.
Uniwersytet Opolski, studia magisterskie na kierunku psychologia o profilu
ogólnoakademickim
Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, St. Podypl. Kwalifikacyjne
pedagogiczne
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa
placówce? 336 uczniów
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? 309 uczniów
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? 7 uczniów
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? 182 uczniów
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację?
Tak/Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech
latach? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii?
Tak/Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano
specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół
szkoły)? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie
powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące
(w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na
przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy,
żywa altana? Tak/Nie
57 a. Jeżeli tak, to jakie?
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień
(stołówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie
- nie
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)?
Tak/Nie
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach
szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni
przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i
innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły
(np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi
na terenie placówki? Tak/Nie
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki
jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych?
Tak/Nie
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie
wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole.
Oświadczenie
W związku z Ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2019/1781
t.j.) oraz Rozporządzeniem MEN z dnia 29.08.2014r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne
przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i
opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. 2014/1170 t.j.), Ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 o
systemie informacji oświatowej (Dz. U. 2022/2597 t.j.). „Wyrażam zgodę na gromadzenie,
przetwarzanie i przekazywanie danych osobowych dziecka, w tym danych wrażliwych, zbieranych w
związku z przyjęciem dziecka do szkoły, z rekrutacją,
prowadzeniem dokumentacji przebiegu nauczania, działalności dydaktycznej, wychowawczej,
opiekuńczej
i promocyjnej szkoły w czasie pobieranie nauki w szkole i po jej ukończeniu, gromadzenie danych w
SIO oraz w celu szybkiego kontaktu w nagłych okolicznościach z rodzicami /prawnymi opiekunami/.
Dane te są
udostępniane tylko osobom upoważnionym przez Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Księstwa
Cieszyńskiego w Pogwizdowie, które są zobowiązane do zachowania tajemnicy służbowej. My
rodzice /prawni opiekunowie/ mamy świadomość o celu zbierania tych danych, prawie wglądu do
nich oraz możliwości ich poprawiania.”
................................................................
podpis rodziców/prawnych opiekunów
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet
Partycypacyjny? Tak/Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację
Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie,
proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu
Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie,
proszę o wpisanie “nie dotyczy”.
UZASADNIENIE
W ostatnich latach polska szkoła przechodziła i przechodzi, nieustające przemiany.
Dotyczy to zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. Naszym celem
jest zdiagnozowanie obszarów trudności i wyzwań, związanych ze zmianami i
rzeczywistością szkolną oraz na tej podstawie opracowanie publikacji zawierającej
ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompedium dobrych
praktyk celem wsparcia w dziejących się zmianach. Publikacja zostanie rozesłana do
wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w formie
elektronicznej. Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie, równość
oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarządzające
oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i młodzież opieką i wsparciem.
Inicjatywę wspiera Sieć Obywatelska Watchdog Polska i Fundusz Obywatelski im.
Ludwiki i Henryka Wujców. Szkoła jest nasza.
W razie dodatkowych pytań, ewentualnych trudności w odpowiedzi lub wątpliwości,
prosimy o kontakt: dopaminalaab@gmail.com