PAŃST,
A, s
id
4) Nadleśnictwo Jamy
Jamy, dnia 18.12.2020
Zn.spr.: ZG.0172.1.2020
DECYZJA Nr 1/2020
Na podstawie art. 16 ust. 1 w związku z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września
2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) — dalej jako
„u.d.i.p.” oraz art. 104 ustawy z 14 czerwca 1960 r. — Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256) — dalej jako „k.p.a.”,
po rozpatrzeniu wniosku Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska z dnia
14.12.2020 roku o udostępnienie informacji publicznej,
odmawiam
udostępnienia informacji publicznej we wnioskowanym zakresie.
UZASADNIENIE
W dniu 04.11.2020 r. Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
złożyło wniosek o udzielenie informacji dotyczących wszelkich procesów konsultacji
społecznych, zgłaszania uwag i współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o
gospodarce leśnej, które:
„1. odbyły się poza procesem tworzenia Planu Urządzenia Lasu (PUL), czyli, inaczej
mówiąc tych, które dotyczyły wdrażania już zatwierdzonego PUL, a nie tworzenia
nowego PUL.
2. miały miejsce w Nadleśnictwie na przestrzeni ostatnich trzech lat."
Stowarzyszenie skierowało do Nadleśnictwa następujące pytania i wnioski:
„1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich trzech lat, gdy
przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski i uwagi dotyczące
prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? Dla każdego przypadku
wnioskujemy o podanie:
Sprawę prowadzi: Aleksandra Żelazny, tel: , e-mail: aleksandra.zelaznyQtorun.lasy.gov.pl
Nadleśnictwo Jamy, Jamy 5, 86-318 Rogóźno, www.jamy.torun.lasy.gov.pl
tel.: +48 564689732, fax: +48 564689728, e-mail: jamyQQtorun.lasy.gov.pl
Bank BNP PARIBAS 79 2030 0045 1110 0000 0075 8290 www.lasy.gov.pl
-t-
zJjeumez z Aqoso f[epzey „feuse| IyJepodso6 Jee] eu niueyjods M nłerzpn" o6spzey Śls
alnijsofel slu owes ye] '„euzosłods 3u0.]s zszid oGsuemoflulez obamoseJd ninyAjie
Ioejsod M elusloyodeluez eluezejńw" useypedAzud o Ibeuuojui Aqdoyo o AzoAjoq
"'auzi]ldumeMm AinpegoJd | Asidezjd soelnzeimoqo oGaj kleG6ewAm slu zAp6 'niuepelsod
oGel m znf es siu qn| suozpewoJ6 om]oluse|peN zszid 9Aq EGow siu oqje es slu a19]y
'aloeuuoju! szielu feuzoeuz M 29 alnuleqo 4s8solum 97 'OUEZEĄYSM O]pPEUOJd
"„Jeusa| seolepodso6 o ysefzAńo8p M BluszolujsszonłodsM qoJd
I nuido eluezse;6XM Euuoj" alu Azo ołAq eluejAdez Azo WĄ z nyzbeimz M e '(euolumeln
oGelu zezid 9Aq Ezsnu slu sz ezozsejmz) AOMEpoySOIUM qn| nwssblejAd elfeosimsAz1d
e|eo | sbuajul slyel '9luso0o Io$omi|zow ojsózo ELU Slu sz 'oHl|S21Hypod OM]OlUSA|PEN
elusezsouper '„leuge| eolepodso6 o yoefzkosp M Eluszolujsszonłodsm qoud | Iuido
eluezseł6XM Euuoj" jsf ('2j8 szolupoJązid ElusiupeGez 'em]joluga|peu Aoeid Aysdse
euzoi 'Asidezid sobelnzeimoqo o Kqpouo) EwoIusa|peN op suemoJelys sluejidez
epze4 sz 'euzow 95blizid qosods slu sz 'olijsaiypod omjolugejpeN '„EluejAdez
sluełsszid" oyef 'uriu ouemoluljepz 219]y '„Gemn I mOysolUM 'Molejnjsod Eluezse;6z"
Ioejsod M „leuge| so1epodsob o uoelzAosp m f[euzoałods Auo1]s eluszolujsezoniodsm"
Momeleszid yorylszsm ezońjop nysolum 2m a2]1EMeEZ EluEJAd klo]j Z slupoGz 'ezaą
ełejsoz ejolizid nysolum sM Z! 'OueEzZeEysM npełyAzid ejq ibeuuojul alusiudajsopn
euMmeJdod ełeimijzowelun euloj oGsal zAp6 'nysolum osluemoz/osidop o s3qgo.Jd
eluszsAzieM0]S Op Oł/EMOJSlys OM)OIUS$A|PEN U OZO0Z' LL'9L ElUP Z WUAWSIq
„„SUEMOLUEJd
es Aueliuz olyef oj 'ye] I|ezap £leuga| Ijiepodso6 jewuaj eu nSolelp Elu z eluszpemoJd
zelo fauzoałods Auoijs BGemn ! moysolum 'Molejnisod eluem/jedzoi USEs290Jd
M Uelwz aluszpemoldm slnuejd owolusa|peN UsEobIsalu z. uoAzszijqfeu m Kz9 'z
'"euzoełods kuou]s sz Ioeylunwoy Ioejuswunyop 'e
"qosods Iyef M
o 'ye] i|ezef | [eusa| Iiepodso6 eluszpemoud Auejd sloms ołemoyijApoLUZ OM]OlU$A|PEN
feuzoejłods Kuoijis eluemozebueez nyluim M zo 'fbeuuoju! IogoujoGszozs
M e 'kuzoełods du01]s zazid Gemn | MOYSOIUM 'MO]EJN]SOd EluezsE;ÓZ MOJEJJNZSI 'p
kuzoałods kuo.]s Sz EMolu$a|peN IPEYIUNWOY MO/ŁUEĄ *9
'"euzosłods
au0.]s zazid euezsełG6z I6emn zpeq 'b>jsoium 'Alejnisod AłAzońjop UoAuojy 'uslupeGez 'q
ŁEMI]OlUSA|PEN Slu819]
eu feuge| IyJepodso6 eluszpemold sokzo40p I6emn ! Ijsorum 'Aejn]sod łezseł6z oJy 'e
w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzi się i
nie archiwizuje korespondencji o nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych
pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony
nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w
ogóle niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzona jest jedynie informacja
o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej w
Nadleśnictwie, które były oficjalnie do kierowane w postaci petycji lub pism składanych
lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie
również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowym
oraz odpowiedzi na nie.
Dodatkowo wskazano, że nawet udostępnienie informacji, co do których jest to
możliwe i zgodne z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej, w sposób i w zakresie przez Stowarzyszenie wnioskowanym, wymaga od
Nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi
kosztami i nakładem pracy. Dlatego też, w związku z:
« ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym wniosku;
e brakiem możliwości oddelegowania przez Nadleśnictwo pracownika lub
pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody
dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego
pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania
(np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy
zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie
zdalnym lub hybrydowym);
« koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób
fizycznych w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i
postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;
« możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub
udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej
ilości danych zgodnie z wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć
ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz
komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych
za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków
uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych w postaci publikacji w mediach
„zainicjowanych przez stronę społeczną” w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle
zai
je
nypedńzid M ]SEILUOJeN 'UelUZ UdlU M alueMOLUEJd slu E 'foejn6su UJAUEZEĄSM
fezAm sluemosojs 1se[ emolugajpeu Ejoy '(6007/7L Ju sluszpeziez) UDAMOMISUEJ
Mose] oGauljelsue6 elojyaiip UoAuzońjAM | nse] Eluezpezif) IPYNĄSU| UDAMOMISUEJ
Uoese] Mm [eoklnzelmoqo szye) e 'nsej nuejs IoezAlejusMmu1l ZEJO nse| eluszpEzin nuejd
oGeuozozsoudn 'nsej eluszpezin nuejd eluezpkziods nqA4 | MOĄYUNIEM U2AMO/OGszZozs
almeids m u zLOz Epedojsij ZL Elup z eysiMOpols EJsiulu eluszpkziodzoJ
'UoBSE| O 1 L|66L ElU$ezim gz Elup z Ameljsn mosidezid z eylum | Auesido
jse[ uaj saooid 'oysIMOpoIs EU Eluemńjeizppo AzouGoid qn| nsej eluezpezin nuejd
niuszjomj Azid yoAuzoełods Ifoejjnsuoy nypedAzid M 82 'ouezeysM feusga| Iylepodso6
lewej eu nfojeip blu z eluszpemold zejo feuzosłods Auojs Gemn | MOYĄSOIUM
'Mojejnisod eluemAqedzol UoessJ0Jd M UEILUZ sluszpeMOJdM sfnuejd oMolUsa|peN
Uoeotisalu zL ypAzszijqfeu m Azo 'oą o eluejid op $ez Śls okzsoupOo
*'oBauzoi|qnd nsaiełul Ejp suj0]s! elujo6szozs 1sel 'yoAuoziom)szJd
w/ń, m 'fpeuuoju! Us4 slueysązn qosods Iyef m | oGszoejp 'feuzoijqnd
Ipeuuojui op eldójlsop o Amejsn (| 4d | 1sn '€ 'Ue z slupoGz 'eluezeyM e
:(g1qoa oj Aq '9s$omilzow kuzozy zejo EuMeJd Jeli e|oGo
Mm /zo) 9epelsod | 2Izpeiuoi6 ezow elogimAzoszi omoluse|peu s19]y 'UDAuep
op eluszoiluejBo yo! amijzow |! i[oeuuoju! yołuepkz nselyez obemojolwupszid
aluemoz/]jejjuoys zezidod nysolum em UosAjemez uejAd sluemoz/ssJdop
szye] e 'zpaimodpo 9Azo/]jop Aqełeliu oGs10]) 'JEp NseJyez SIUEZEYSM „]E| UD9Z.]
Usiujejso usz.jjsszid* ziu szslelupełjop 'uru zezidod nysolum Elusiuładnzn e
:0p aluszsAzIEeMO]S
ołemzam omqolugajpeN IWuelogouzoljoyo |IuAzszAmod z nyzeimz M
"wojzsoy 4) fsoefepeimodpo Iog0y0sAMm M 3łE4do
"AOMEPOYSOIUM OYBl 'EIuszsAzJEMO]S po szJeiqod | AZsoY 2) IMe]spsz.d | Azol|qo
oM]olu$e|peN 97 'OUuEZEĄySM AMEJSN [eueiuwodsm | sn GL Me oalmejspod
eu 'w4 z nyzkimz M 'UoAmosueuy | yusAufAoeziueGio MOpEłĄ ŁU UJAMOYJEPOP
usAuwoJjbo om]olugajpeN zszid Elualssiuod 'f[ezAM 8UEZEĄYSM |IO$OUZOI|OĄ4O
eu Ib6emn z 'ołe6ewAm eizpóq Ioeuuoju! UsAuemoysoluM sluszJom]szjd
| elusołejzsysz.jd '[e081M 09 'feuzojqnd Ifoeuuoju! op srdsjsop o Amejsn | 1sn
€L He m WAuelzpimsZ.d slululs] M Euolud3]sopn oMmolug$a|peN zszid 9Aq szo
alu welysoium eqalqo euzoijqnd eoeuuojul sz 'eluszsAzIeM0]S OUuEMOWJOJUIOd
:(yoerpatu ysAudajsopoujo6o m $1s ysAńokfnzeyn mołeajew Apuslemy
soGoy ez eluszpemoJd ! Iloeuuoju! UIHE] Eluszpewos6 nyzkimoqo eu siu
wszelkich innych „procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony
społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej” sposób ich
rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony
jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja,
w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji
oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo
zmian w „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają i uzależnione są od każdorazowego
działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. Dlatego ten wniosek, w ocenie
Nadleśnictwa, nie mógł być uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie,
które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą
udostępnieniu.
Pismem z dnia 13.12.2020 r. Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog
Polska wskazało, iż wniosek z dnia 04.11.2020 r. złożony był w trybie ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
tym samym oczekuje ono wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie.
Wskazano też, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji
publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do
informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie
informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Stowarzyszenie wskazało też, że pojęcie „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag"
należy interpretować jako zawierające pojęcie dostępu do informacji o środowisku.
Wnioskodawca wskazał także, iż w przypadku artykułów i doniesień medialnych
wnioskuje o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało
Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których,
przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii, zaś w przypadku,
gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać
informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w
decyzjach, wnioskuje o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób.
Rozpoznając złożony w niniejszej sprawie wniosek Nadleśniczy Nadleśnictwa
Jamy, uznaje, iż zachodzą przesłanki do odmowy udostępnienia informacji we
wnioskowanym przez Stowarzyszenie zakresie.
Na wstępie konieczne jest ustalenie charakteru wniosku, z jakim
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska zwróciło się do Nadleśnictwa.
-5-
-9-
UseLUeJ M [eu$a| pjlepodso6 omijoluse|peN zazid fsuozpemoid jewaj eu uszezuiisods
| MQJEJNISOd 'MOYSOIUM (d1 19d ANIYNĄS Ezods o3IM e) suzh3uM8Z Iyluuńzo zezid
yoAuezsełGz jewaj eu ibeuuoju! nGojejey oBauojsaiyosiu fezijq sizpesez m Azońjop
eluszsńziemo]S eluepeZ 'n6ojejey fezAm wAuełomńzid m oGauoj$aiyo 'nysiIMOpoJg
o ibeuuoju! nfezpos z oGaupez kimouejs siu sloeuJojui suepkz z! 'nysimouejs
eu Oł/BUEJSs OMJOlU$A|PEN nysolum oBsmojolupezid Azileue niueuoyop Od
'€ pid
M EMoU UPDAJOJĄ O 'IĄpoJS ZEJO 'z JĄd M EMOL UDA10JĄ O 'EluSZOZSĄZOSIUEZ
| elsius - | pjd m emowu upoAjgjy o 'eysimopois Ausweje zezid (q
qni 'L J4d M emow UpAuoQjy O 'eySIMOpoJS Mojusueje Auejs (e
:9emńjelizppo
eGou qn| alu eu efn;erzppo wlyef M 'sIss1yEZ M - UDAUEJMOpnq MołysIgO I AINIJNY
MojĄsiqo nuejs ZEJO 'izpn| EloAz moyunIem | ewjsuszosldzeq 'elMoJpz nuejs
:'€ pid M eMo USAJQJY O 'UEłBIZP I MOYPOJS UJDELUEJ M UDAUEJSAZIOĄAM
uszołez | UupAńzolepodso6 zileue UuoAuu! zeJo Io$AZIOĄ | MOJZSOĄ Zijeue 'G
.BysiMopoJs Auo1yoo usńskzo/]jop mosidsz.d Ibezi|esJ Jewej] Eu MOUOdEJ *p
.MQ]uawe|e U2/] SU01U90 n|eo eu Efewu
810]Ą 'UEłeIZP ! M9yYpOJ$ ZalumOJ Ye 'z JĄd M EMOL UDAJg]Y O 'eluszozsAzosIuez
| oafsiuso eu zejio '|, pd m emou upoAlgjły o 'eysimopojs Aueuweje
eu kujdm ysńoeBow qni usłokfemf;dm uełerzp szye)j e 'eysimopoJgs Auolyso
©IMEJds M ElusliunzoJjod zejo AweJBoJd 'Auejd '[eupom I1yJepodsoB ! EySIMOpoJS
aokzońjop sumeud Asidszud 'pjAjilod 'su[A9EJ]SIUILUPE 14poJS :yef UDDJEJ] MOYPOJS
:L pld Mm emow Uo/ugly o 'eysimopoJg Ausuwejs eu 9kuMdm eGou qni efem/;dm
sio]j 'uszozsAzosiuez szyej E 'UoAzojomolusluoid mopedpo 4 Mm 'fsiua
.lluejusweje Iu/] Azpalu uemńjeizppo ysAuwsfezm
ZBJo 'sueMmoylJApowz aluzońjaus6 AwziueGio WA M 'feuzoiBoloiq Io$ouposouzQJ
Auewe|e suu! zeio AqAz.6 | ejSziaimz 'AuilSO1 szy) E 'elysIoL | SIysIoWpeu
Aiezsqo 'eubeq w/) Mm 'aujeinieu Aiezsqo ! zeuqofejy qeuijy 'Auijedoy
'lwsiz Eluyozi8IMOd 'epoMm 'sz.]8iMOd :yE[ UDDĄE] 'EĄSIMOpPOJS MOjUSLUEJ8 NUEJS
b
:eokzońjop oloeuuoju! efebajpod niusiudśjsopn
Amejsn [ej | Jsn 6 He z elupoGz z! 'eqez.i] Azemnez ozyeupa| 'o4SIMOpoJS$ EU
ElueMA/EIZppo U9EU890 O ZEJO EYSIMOPOJ$ SIUOJUD0 M EMISUSZOGłOdS eleIZPN '8lu0JUD0
oGel ! nysimopoJg o ibewuoju! niueiudajsopn o u 800Z EHlusizpzed € Elup z AMejsn
Asidszaid o nioledo M AUOZO;Z YSSOIUM 0] JSS[ Z! 'OłEZEĄSM SIZPMEJdM SIUSZSAZIEMOJS
wykonywania przez nie zatwierdzonego Planu Urządzenia Lasu. Tego rodzaju
informacje — w ocenie Nadleśnictwa — nie mieszczą się w żadnej z kategorii informacji
o środowisku, wskazanych powyżej. W związku z tym nie mogą one podlegać
udostępnieniu w trybie przepisów ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku.
Kolejnym argumentem wskazującym na brak możliwości zastosowania
przepisów tej ustawy jest fakt, iż zgodnie z jej art. 8 udostępnia się te informacje, które
są informacjami znajdującymi się w posiadaniu władz publicznych lub informacjami
przeznaczonymi dla władz publicznych, w zakresie, w jakim nie dotyczy to ich
działalności ustawodawczej, a w przypadku sądów i trybunałów - działalności
orzeczniczej. Oznacza to, że udostępnieniu podlegają informacje znajdujące się
fizycznie w posiadaniu danego organu, ale także te, które są „dla niego
przeznaczone”, przez co rozumie się informację, którą w imieniu organu administracji
dysponują osoby trzecie, w tym też informację, której organ ten ma prawo żądać od
osób trzecich. Takie rozwiązanie prowadzi do jedynego możliwego do przyjęcia
wniosku — udostępnieniu w oparciu o przepisy ustawy o udostępnianiu informacji o
środowisku podlegają tylko takie dane, które są w jakikolwiek sposób gromadzone
zarówno przez organ, do którego skierowany jest wniosek, jak i przez inne podmioty,
do których organ może zwrócić się o ich przekazanie, celem udostępnienia. W piśmie
z dnia 16.11.2020r. Nadleśnictwo wskazało wprost, iż nie prowadzi żadnego rejestru
czy też archiwizacji danych o charakterze czysto nieformalnym, czy też znajdujących
się w źródłach niezwiązanych w żaden sposób z Lasami Państwowym (tj. artykuły
prasowe czy też wystąpienia na portalach internetowych nie administrowanych przez
jednostki LP), a głównie o takie dane wystąpiło Stowarzyszenie. Skoro zatem żądane
dane nie znajdują się ani w posiadaniu Nadleśnictwa, ani żadnego innego organu, do
którego Nadleśnictwo mogłoby wystąpić o ich przekazanie celem udostępnienia, to
przyjąć należy, iż nie mogą one zostać w żaden sposób potraktowane jako informacje
o środowisku w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r.
Wskazania wymaga też to, że z uwagi na okoliczność nieistnienia
wnioskowanych informacji (co wynika z informacji udzielonej stronie), spełnienie
żądania zawartego we wniosku Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska
wymagałoby dokonania przetworzenia informacji, o udostępnienie których
Stowarzyszenie zwróciło się do Nadleśnictwa — niezbędne byłoby bowiem
przeprowadzenie przez Nadleśnictwo działań prowadzących do wytworzenia żądanych
informacji z danych zgromadzonych w źródłach zewnętrznych, takich jak portale
dja
[ilzAoep eruepAm op oBbauoruzemodn
eylumooeid obsmoqznig EySIMOUEJS
ZBJO BYSIMZEU I EluolWI W$ŚIUEpod z sidpoj]
pe
JVN
[p8zo8id]
"ilousjues m yel ouozoszjio
*'obeuzoijqnd nsauałui ejp Iloeuuoju! feuepkz elusiudśjsopn logoujojsi [eujobszozs
eluezeyAm Iyuełsezid Elusiujods nyejq osqom 'wAzszAmod z nyzeimz M
"waslueptz fejalqo IDeuuoju! niueysAzn m oGauzoljqnd
nselału! Ejp logoujo]s! feujobszozs — U Oz0Z LL'9L Elup z sluemzem Eu Izpalmodpo
M Z8ł IUE NYSOIUM LUALES M IUE — łezeysMm olu slmeuds [szsfelulu M EDMEPOYSOIU/Ą
'oGbauzoijqnd nseJjaju! Auoiyso [fezsdaj 1 feuzojqnd Ibeqsiurupe moueGblo
eluemouofpyunj Ameajdod ejp ofoeuuoju! sueysAzn 9e]sAZI0y4AM EzIsliuez qosods Iyel
M 'h 'oBauzoi|qnd nseuaju! ejp su]ojsi slujobszozs oj jsf aisaiyez wlyef M '9ezeyAM
981M UslulMOd EoMEpoĄSsOIUM feuoziomsz.id feuzoiqnd ioeuuoju! sefepe7 'EMSUEd
nqieys walyjefewu qn| w/Aujeunwuoy welusliu wsluemolepodso6 z ouo ]saf suezelmz
ilezef 'ezozsejwz — Iosołeo feumejd oyel ysAuzsijqnd mojolupod UsAuul | EMSUEd
weluemouobpyunj z uoAuezkimz meJds op ś$!s Isoupo 'wAuojgasyoopalu weloslod
jsel oGauzoijqnd nsasajłu! oGsujojsi slujo6szozs slosfog 'oBauzoijqnd nseiajul ejp
logoujojsi feujobszozs Ijuejsezuid elusluł+ods |[oenjAs M sluzoEłAM nySOluM EluSZJ]EdZOJ
oGeumńjAzod yszelmoqo ew ueGio z! 'Jyej jse[ 'fEuoziomezid Ifoevuoju! Jepy4eIeUO
epeisod efoeuuoju! S0MEpoyYSOIUM zazid euepkz sz 'elueuzn klousmyssu0y
"feuzoijqnd Ibeuuoju! op sidajsop o Amejsn Asidszud o niodedo
Mm AueuzodzoJ 9Aq usiuim yssoruMm z! 'sfeuzn owolusajpeN wuAzszAmod z nyzkimz M
'UoXuozoeuzszid nueGlo 069) ejp qn| nueGio niuepelsod m as yońsoklnpfeuz ibeuuoju!
elueludójsopn qsosdm oelnzeyeu 'fbeuuoju! eiueziemjezid Iosomijzow elnpimazid
slu nysimopoJs$ o I[oewuoju! niueludśjsopn o EMEJSf) 'S9MEPOĄSOIUM ZaZ1d AUEZEĄSM
saljo Ez UDAMOSEJd MOłNĄYALE EluslMe]sez zaj Azo 'eMmologouzoełods | amojeuJalul
Od niniejszej decyzji przysługuje stronie prawo do złożenia wniosku o ponowne
rozpatrzenie sprawy. Wniosek taki winien być złożony w terminie 14 dni od dnia
doręczenia niniejszej decyzji. Strona ma także prawo do zrezygnowania ze składania
wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy i może wnieść skargę do wojewódzkiego
sądu administracyjnego, co wynika z treści art. 52 $ 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002
r. Praw o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r., poz. 2325
ze zm.). Skargę taką wnosi się za pośrednictwem tutejszej Jednostki, w terminie 30 dni
od dnia doręczenia decyzji.