Sąd Rejonowy w Przysusze
AL. Jana Pawła II 11
26-400 Przysucha
Tel. 48 675 03 70
Przysucha, 18-04-2024r.
Adm.0123.10.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
e-mail sprawa-70234QGfedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o informację publiczną z dnia 17 kwietnia 2024 roku, złożony
w trybie ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej informuję, że:
Ad.1 Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną
i elektroniczną — 35;
Ad.2 W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
„Sprawę” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć
odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ
poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej organ wydał decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji
przetworzonej). Prosimy o podanie liczby — 0;
Ad.3 Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w
jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD - (prowadzone w EZD od 2024 roku),
d) rejestr elektroniczny prowadzony "w innym systemie lub - programie,
e) inne
AdA Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa
rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
ul. Kolska 12, 01-045 Warszawą, tel.: +48 22 380 82 00, fax: +48 22 38082 01
nask©nask.pl, www.nask.pl
NIP: 521-04-17-157, Regon: 010464542, KRS: 0000012938
Bank: Raiffeisen Bank Polska S.A., Numer konta: 28 1750 0009 0000 0000 0094 9997
2
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail,
wniosek
przesłany
drogą
pocztową,
wniosek
przesłany
przez
ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h)
informacja
o
sposobie
rozpatrzenia
wniosku
(np.
udostępnienie
informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej
(w
tych
przypadkach,
w
których
została
ona
wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją
naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak
sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne
Ad.5 Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy
koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej
osoby/osób – inspektor Samodzielnej Sekcji Administracyjnej Sądu;
Ad.6 Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie
właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d)
redagowanie
informacji
do
Biuletynu
Informacji
Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne
Ad.7 Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził
– nie
3
Ad.8 Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi - nie;
Ad.9 Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej
i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o
zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w
portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu
albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia – nie dotyczy.
Z poważaniem
Waldemar Żytniak
Prezes Sądu Rejonowego w Przysusze
/podpisano elektronicznie/
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
1620.2228.1409
Nazwa dokumentu
odp. na informację.pdf
Tytuł dokumentu
odp. na informację
Sygnatura dokumentu
Adm.0123.10.2024
Data dokumentu
18.04.2024
Skrót dokumentu
958A9EEBCCF9643B5816469625E67A9147783DBA
Wersja dokumentu
1.4
Data podpisu
18.04.2024 08:20:15
Podpisane przez
Waldemar Żytniak Prezes Sądu Rejonowego w Przysusze
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.122.10.10.
Data wydruku: 18.04.2024
Autor wydruku: Ryńska-Skrzek Kamila (inspektor, Kierownik)