- Zdrowa Szkoła
- Zdrowa Szkoła #808
Zdrowa Szkoła #808
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
2 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Otwarte |
Status ostatniego wniosku: |
|
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
Odpowiedź na wniosek o informację DOPAMINA LAB przez SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH
Ocena LLM: A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.Załączniki
- image001.jpg
- 2022_23_Podsumowanie_działań_RR.pdf
- WNIOSEK_O_UDOSTĘPNIENIE_INFORMACJI_PUBLICZNEJ_4JwGmja.docx
- Zgoda_na_PDO_dziecka_i_rodzica_-_wizerunek_i_inne_DO__obowiązek_info_LJRPUsK.docx
RADA RODZICÓW
SP. 2 PUSZCZYKOWO
Podsumowanie działań w roku szkolnym 2022/2023
Rada Rodziców, może wspierać szkołę w codziennym funkcjonowaniu tylko dzięki rodzicom, ich
zaangażowaniu, poświęceniu oraz otrzymywanej pomocy finansowej.
W minionym roku szkolnym Rada Rodziców zaprosiła dzieci z rodzicami oraz nauczycieli — jesienią oraz
wiosną, na akcję „Rodzinne sprzątanie WPN-u”, zakończone wspólnym ogniskiem. Cieszymy się że
akcja staje się naszą szkolną „tradycją” i mamy nadzieję na jej kontynuację również w bieżącym roku
szkolnym
Już po raz drugi cała społeczność szkolna — rodzice, dzieci i nauczyciele, włączyli się w przygotowania
do „Mikołajkowego Kiermaszu S$wiqtecznego” na puszczykowskim rynku. Kiermasz był dla wszystkich
dużym wyzwaniem, ale dzięki Państwu i dzieciom zakończył się kolejnym wielkim sukcesem.
Dzięki kolejnym rodzicom i przyjaciołom szkoły, odbył się już po raz 7 „Dzień Dziecka w szkole
01.06.2023”. Przygotowane na ten dzień atrakcje w postaci dmuchańcy, pokazów starych zabawek,
puszczania baniek, fotografii, zabaw kreatywnych oraz słodki poczęstunek były okazją do radosnego
świętowania tego dnia przez wszystkie dzieci.
W minionym roku szkolnym dzięki zaangażowaniu wielu osób udało się zrealizować marzenie o
posiadaniu w szkole własnej sceny. Podest sceniczny o powierzchni 32m2 wraz z akcesoriami można
było podziwiać podczas pierwszych przedstawień szkolnych. | już czekamy na kolejne jego
wykorzystanie.
W minionym roku szkolnym 2022/2023 na fundusz Rady Rodziców z zadeklarowanych wpłat wpłynęła
kwota 22.538 zł a dochód z kiermaszu świątecznego wyniósł 15.957 zł. W tym miejscu bardzo
dziękujemy za to finansowe wsparcie.
Środki te zostały wydatkowane na wsparcie statutowe działań szkolnych oraz zakup
ponadstandardowego wyposażanie, w tym:
- organizacje Dnia Dziecka w szkole (8.674 zł)
- przejazd uczniów na zawody sportowe (1.550 zł)
- udział w warsztatach chemicznych uczniów klas 8 (315 zł)
- zakupy do świetlic szkolnych (2.097 zł)
- wydanie płyty z kolędami zespołu szkolnego (3.111,90 zł)
- akcje „Rodzinne sprzątanie WPN” (247 zł)
- zakup książek na zakończenie roku szkolnego (1.260 zł)
- dodatkowe wyposażenie studia nagrań i zespołu (3.624 zł)
- zakup podestu scenicznego wraz z akcesoriami (38.348 zł)
Już 3 rok działał w szkole program „Pomagam”. Dzięki niemu udało nam się sfinansować zakup
obiadów dla dzieci potrzebujących tego wsparcia (a nie mogących skorzystać z różnych powodów z
innych form pomocy) - czasami chwilowego a czasami trwającego cały rok. Program „Pomagam”
jest finansowany z dodatkowych wpłat na fundusz Rady Rodziców.
Życzymy wszystkim dzieciom udanego startu w nowym roku szkolnym.
A Was drodzy rodzice zachęcamy do aktywnego udziału w życiu szkoły oraz wspierania działań na
rzecz szkoły i uczniów. Wierzymy, że wspólnie możemy osiągnąć jeszcze więcej!
Rada Rodziców
e-mail: rrsp2puszczykowo.pl
facebook: /rr2puszczykowo
Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 2 w Puszczykowie
numer rachunku bankowego: 15 9048 0007 0000 6259 2000 0001WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email sprawa-73170@info.szkolajestnasza.pl
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez zaznaczenie (np. pogrubienie lub podkreślenie) lub wpisanie prawidłowej odpowiedzi, poprzez podanie/udostępnienie odpowiednich danych i informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów. Wniosek zawiera 70 pytań ale większość z nich wymaga tylko odpowiedzi Tak/Nie. Odpowiedź nie powinna zająć więcej niż 30-40 minut.
OCENIANIE
1. Czy korzystają Państwo z dziennika elektronicznego? Tak/Nie
1 a. Jeśli tak, to z jakiego?
- Librus
- Vulcan
- inne (jakie?)
2. Czy sposób oceniania wewnątrzszkolnego, ustalony w statucie w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3 a. Jeśli tak, to jakie kategorie wag (np. sprawdzian, odpowiedź ustna, praca domowa, itp.) funkcjonują w Państwa szkole oraz jakie przypisano do nich wagi?
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcowe ustala się na podstawie lub z uwzględnieniem średniej arytmetycznej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III (dot. szkół podstawowych) w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6)? Tak/Nie/Nie dotyczy
6. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną:
- za określoną liczbę tzw. "nieprzygotowań" do lekcji? Tak/Nie
- za brak pracy domowej? Tak/Nie
- za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce? Tak/Nie
7. Czy zgodnie z przyjętym wewnątrzszkolnym ocenianiem, umocowanym w statucie szkoły, przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
8. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
§ 140. 1. Ustala się następujące ogólne kryteria uzyskiwania poszczególnych ocen:
1) stopień celujący otrzymuje uczeń, który:
a) opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania w danej klasie,
b) samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
c) biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania danej klasy,
d) proponuje rozwiązania nietypowe;
ZASADY W SZKOLE I OCENIANIE ZACHOWANIA
9. Czy ocenianie zachowania w Państwa placówce oparte jest o system punktowej oceny? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
10 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
11. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się (lub istnieją regulacje dotyczące koloru paznokci)? Tak/Nie
11 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
12. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz makijażu przez osoby uczące się? Tak/Nie
12 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
13. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
13 a. Jeśli tak, to czy jest on uregulowany w statucie? Tak/Nie/Nie dotyczy
14. Jakie konsekwencje przewiduje się wobec osób nieprzestrzegających zasad (wymienionych w punktach 10-13):
- punkty ujemne z zachowania
- upomnienie nauczyciela/nauczycielki
- upomnienie dyrektora/dyrektorki
- nagana
- nie regulujemy kwestii dot. farbowania włosów, malowania paznokci, noszenia biżuterii lub/i makijażu przez osoby uczące się w naszej szkole
- inne (jakie?)
15. Czy statut szkoły określa zasady ubierania się osób uczących się na terenie szkoły? Tak/Nie
16. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tego zapisu ze statutu szkoły. Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
17. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
17 a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
17 b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
18. W jaki sposób uregulowano warunki korzystania z telefonów w szkole? Proszę o zacytowanie odpowiedniego fragmentu ze statutu szkoły.
Zasady korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń
§ 123. 1. Uczeń na odpowiedzialność swoją i rodziców przynosi do szkoły telefon komórkowy lub inne urządzenia elektroniczne.
2. Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zaginięcie tego rodzaju sprzętu.
3. W czasie lekcji i przerw obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych, z wyjątkiem sytuacji, w których uczniowie wykorzystują sprzęt na polecenie nauczyciela.
4. Przy wejściu do szkoły uczeń ma obowiązek wyciszyć i schować aparat telefoniczny.
5. W razie konieczności skontaktowania się z rodzicami czy omówienia ważnej sprawy, uczeń może skorzystać z telefonu szkolnego znajdującego się w sekretariacie Szkoły a w uzasadnionej sytuacji zwrócić się do nauczyciela z prośbą o pozwolenie na włączenie telefonu.
6. W przypadku łamania przez ucznia regulaminu na lekcjach lub na terenie Szkoły:
1) nauczyciel wpisuje uwagę do zachowania w dzienniku elektronicznym Librus;
2) nauczyciel zobowiązuje ucznia do natychmiastowego wyłączenia i schowania telefonu.
7. Korzystanie na terenie szkoły z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych powinno odbywać się z poszanowaniem zasad współżycia społecznego, w tym szczególności prawa do prywatności uczniów i nauczycieli i prawa do niezakłóconego przebywania na terenie szkoły.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi warunkami? Tak/Nie
20. Jeżeli tak, to w jaki sposób (gdzie) przechowywane są zarekwirowane telefony?
Jeżeli nie, proszę o wpisanie “nie dotyczy”
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon?
- rodzic/opiekun prawny
- uczeń/uczennica
- nie dotyczy
22. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie/Nie dotyczy
BEZPIECZEŃSTWO
23. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie/nie dotyczy
24. Czy Państwa Szkoła zbiera od rodziców/opiekunów prawnych zgody na:
- wezwanie karetki pogotowia? Tak/Nie
- udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
25. Czy drzwi ewakuacyjne w szkole są:
- zamknięte na klucz (każdy pracownik ma jeden klucz, którym otwiera wszystkie drzwi do sal lekcyjnych, określonych pomieszczeń oraz każde drzwi wejściowe)
- otwarte
26. Czy drzwi wejściowe do szkoły są na czas lekcji:
- zamykane na klucz i otwierane (w razie potrzeby) przez osobę dozorującą, (nie klucz – zamek elektryczny)
- otwarte
27. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub terenem wokół szkoły w postaci monitoringu? Tak/Nie
27 a. Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem (można wybrać kilka):
- korytarze (Tak/Nie)
- wnętrze szatni (Tak/Nie)
- teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- inne (proszę wpisać jakie):
- nie dotyczy
ORGANY SZKOŁY
28. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
29. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
30. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie/Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
31. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
32. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
33. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
- indywidualnym koncie jednego z rodziców
- własnym koncie Rady
- rachunku/subkoncie utworzonym na koncie placówki
- nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców
34. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie//Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
34 a. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. (zał. sprawozdanie)
34 b. Jeżeli tak, czy sprawozdanie finansowe wydatków Rady Rodziców jest publikowane na stronie internetowej szkoły lub w BIP szkoły? Tak/Nie /Nie dotyczy, jesteśmy placówką w której nie tworzy się Rady Rodziców.
35. Proszę podać przykładowe wydatki, finansowane w roku szkolnym 2023/24 przez Radę Rodziców
balik karnawałowy, Dzień Dziecka, doposażenie studia nagrań na potrzeby zespołu szkolnego, dofinansowanie wyjazdów uczniów na konkursy i zawody sportowe, zakup podestu scenicznego (patrz – sprawozdanie)
36. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Rady Rodziców. 28 września 2023 r.
37. Proszę o wpisanie “nie dotyczy” jeżeli w szkole nie tworzy się Rady Rodziców.
38. Proszę o podanie daty uchwalenia obowiązującego regulaminu Samorządu Uczniowskiego. 8 października 2018 r.
39. Czy w Szkole uregulowano, jakie warunki musi spełnić uczeń/uczennica, by móc kandydować do organów Samorządu Uczniowskiego? Tak/Nie
39 a. Jeżeli tak, to jakie to warunki?
40. Czy w głosowaniu w wyborach do organów Samorządu Uczniowskiego biorą udział nauczyciele i nauczycielki? Tak/Nie
41. Czy w latach 2021-2024 Samorząd Uczniowski przedstawiał Radzie Pedagogicznej oraz Dyrekcji Szkoły wnioski i opinie dot. spraw szkoły? Tak/Nie
41 a. Jeżeli tak, ile (w latach 2021-2024) wpłynęło wniosków Samorządu Uczniowskiego i w jakich sprawach. 17 wniosków ( 4 w sprawie zorganizowania wyborów, 4 w sprawie zgody na opiekuna SU, 1 w sprawie utworzenia stref ciszy, 4 w sprawie dyskotek szkolnych, 1 w sprawie możliwości zorganizowanego odtwarzania muzyki na boisku, 3 – w sprawie możliwości realizacji dni tematycznych (dzień bez plecaka, dzień kolorów, dzień postaci literackiej/bajkowej/filmowej)
KADRY
42. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
43. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
nauczyciel współorganizujący proces kształcenia – 2 etaty, pedagog – 0,5 etatu, wychowawca świetlicy – 0,5 etatu
44. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
44 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? pełen etat
44 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. – przygotowanie kierunkowe, wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym
ADMINISTRACYJNE
45. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
46. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
47. Ile osób realizowało obowiązek szkolny w roku szkolnym 2023/24 w Państwa placówce?
508 uczniów
48. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje religii? 410 uczniów
49. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje etyki? 101 uczniów
50. Ile osób uczęszczało, w roku szkolnym 2023/24, na lekcje WDŻ? 195 uczniów
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
51. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł w ciągu ostatnich 5 lat termomodernizację? Tak/Nie
52. Czy termomodernizacja budynku szkoły jest zaplanowana w najbliższych trzech latach? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
54. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (tj. zainstalowano specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i/lub wokół szkoły)? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
56. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak, choć jeszcze nie we wszystkich salach/Nie
57. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny i kwiatowy, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy?, żywa altana? Tak/Nie
57 a. Jeżeli tak, to jakie? ogród warzywny i kwiatowy, park kieszonkowy, żywa altana
58. Czy Państwa szkoła zapewnia opcję wyboru posiłków roślinnych w każdy dzień (stołówka szkolna)?
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
- tak, wegetariańskie
- tak, wegańskie
- tak, wegetariańskie i wegańskie, po wcześniejszym umówieniu się z ajentem
- nie
59. Jeżeli „tak”, czy opcja diety roślinnej wiąże się z inną odpłatnością?
- tak, wybór diety roślinnej wiąże się z dodatkową opłatą (cena jest wyższa)
- tak, za posiłki roślinne płaci się mniej
- nie, wybór diety nie wpływa na cenę za posiłek
- nie dotyczy (nasza szkoła nie zapewnia posiłków)
60. Czy szkoła zapewnia bezpłatnie środki menstruacyjne (np. podpaski, tampony)? Tak/Nie
INNE
61. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
62. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne)? Tak/Nie
63. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli "tak" - to w jakiej kwocie?
64. Czy w Państwa Szkole uregulowano kwestie dotyczące przyjmowania upominków i innych korzyści przez Dyrekcję, nauczycieli, nauczycielki i innych pracowników Szkoły (np. polityka prezentowa, rejestr korzyści)? Tak/Nie
65. Czy Szkoła prowadzi rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki? Tak/Nie
66. Czy rejestr umów z podmiotami zewnętrznymi realizującymi usługi na terenie placówki jest udostępniony na stronie szkoły lub w BIP? Tak/Nie/Nie dotyczy
67. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się na stronie internetowej? Tak/Nie
68. Czy szkoła publikuje wizerunki osób uczących się w mediach społecznościowych? Tak/Nie
69. Proszę o przesłanie wzoru zgody rodzica/opiekuna prawnego na wykorzystanie wizerunku dziecka, który jest stosowany w Państwa Szkole. (zał. zgoda)
70. Czy w Państwa Szkole utworzono Szkolny Budżet Obywatelski/Szkolny Budżet Partycypacyjny? Tak/Nie
70 a. Jeżeli tak, jaką kwotę w roku szkolnym 2023/2024 przeznaczono na realizację Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.
70 b. Jeżeli tak, jakie działania zrealizowano w ramach Szkolnego Budżetu Obywatelskiego/Szkolnego Budżetu Partycypacyjnego w Państwa Szkole? Jeżeli nie, prosze o wpisanie “nie dotyczy”.Oświadczenie w zakresie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach informacyjnych i promocyjnych.
❑ Wyrażam zgodę * ❑ Nie wyrażam zgody *
na przetwarzanie danych osobowych
❑ moich* i ❑ mojego dziecka …………...………………………..…..………..……..*
(podać imię i nazwisko dziecka)
przez Administratora, którym jest Szkoła Podstawowa nr 2 im. Powstańców Wielkopolskich w Puszczykowie z siedzibą w Puszczykowie przy ul. Jana Kasprowicza 1, Tel. 61 8133813, adres mailowy: sekretariat@puszczykowosp2.pl
(podać nazwę , dane adresowe i dane kontaktowe)
w zakresie: ❑ imienia i nazwiska dziecka, jego wieku wraz z danymi identyfikacyjnymi rodzica (opiekuna prawnego) *
❑ wskazania klasy i szkoły, do której uczęszcza dziecko *
❑ wizerunku dziecka *
❑ wizerunku rodzica (opiekuna prawnego) *
❑ głosu dziecka *
❑ głosu rodzica (opiekuna prawnego) *
zarejestrowanych: podczas zajęć i uroczystości szkolnych oraz uczestnictwa w programach, projektach, zawodach, konkursach, a także innych uroczystościach i przedsięwzięciach organizowanych przez Administratora oraz inne podmioty uczestniczące w procesie edukacji
w formie: papierowej, elektronicznej, materiałów audiowizualnych, w tym filmowych, fotografii
poprzez m.in. umieszczenie ww. danych osobowych:
w mediach, w szczególności:
❑ na stronie internetowej Administratora; *
❑ w profilach internetowych i serwisach wykorzystywanych przez Administratora (na Facebooku, na kanale szkoły na YouTube) *
❑ w materiałach prasowych oraz filmowych i radiowych ( w gazetach, w telewizji, radiu) *
a także :
❑ w materiałach informacyjnych i promocyjnych przekazywanych przez Administratora innym osobom i podmiotom (innym Administratorom) *
dla celów: informacyjnych i promocyjnych Administratora, w szczególności budowania pozytywnego wizerunku Administratora w przestrzeni publicznej i w mediach;
w okresie niezbędnym do realizacji działań informacyjnych i promocyjnych przez Administratora.
Oświadczenie w zakresie zgody na wykorzystanie i rozpowszechnienie wizerunku dziecka i rodzica (opiekuna prawnego)
❑ Wyrażam zgodę na wykorzystanie i rozpowszechnienie przez ww. Administratora*
❑ mojego wizerunku * ❑ wizerunku mojego dziecka *
utrwalonego w ramach wydarzeń organizowanych przez ww. Administratora
w formie elektronicznej, materiałów audiowizualnych, w tym filmowych, fotografii
poprzez zamieszczenie w opisanych powyżej mediach
w celach informacyjnych i promocyjnych Administratora.
Oświadczam, iż:
mam świadomość, iż wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne;
mam świadomość, iż zgoda może być cofnięta w każdym czasie;
wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarznia, którego dokonano na podstawie ww. zgody przed jej wycofaniem;
zapoznałam/-em ** się z treścią klauzuli informacyjnej. Przedmiotowe informacje są dla mnie zrozumiałe.
Powyższe oświadczenia zostały złożone zgodnie z przepisami:
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L z 23.05.2018 r., Nr 127, str. 2), zwanego w skrócie „RODO”;
ustawy z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych;
ustawa z dnia 04.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
……………..…………….………..……………..…………..
data i czytelny podpis rodzica (opiekuna prawnego) dziecka
* – zakreśla osoba składająca oświadczenie zgodnie ze swoim wyborem;
**– niepotrzebne skreślić.
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania na podstawie zgody danych osobowych (m.in. w zakresie wizerunku) dla celów informacyjnych i promocyjnych
W związku z przetwarzaniem danych osobowych Państwa i Państwa dzieci (w tym dzieci, dla których są Państwo opiekunami prawnymi) informujemy – zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L z 23.05.2018 r., Nr 127, str. 2); zwanego dalej w skrócie „RODO”, iż:
Administrator danych.
Administratorem Państwa danych osobowych (tj. dzieci i rodziców/opiekunów prawnych) jest Szkoła Podstawowa nr 2 im. Powstańców Wielkopolskich w Puszczykowie z siedzibą w Puszczykowie przy ul. Jana Kasprowicza 1, Tel. 61 8133813, adres mailowy: sekretariat@puszczykowosp2.pl
Inspektor ochrony danych.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
pod adresem poczty elektronicznej: iod@tmp.pl
pod numerem telefonu: 882 155 218
pisemnie na adres: TMP IT GROUP sp. z o.o., ul. Starowiejska 8, 61-664 Poznań, z dopiskiem „Inspektor ochrony danych”.
Podstawa prawna i cele przetwarzania danych osobowych.
Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się w związku z realizacją celów informacyjnych i promocyjnych Administratora, w szczególności budowania pozytywnego wizerunku Administratora w przestrzeni publicznej i w mediach.
Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj.: Państwa zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
Odbiorcy danych osobowych.
Dane nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem :
podmiotów uprawnionych do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa, w szczególności organów władzy publicznej;
podmiotów wspierających nas w wypełnianiu naszych uprawnień i obowiązków oraz w świadczeniu usług, w tym zapewniających obsługę informatyczną, prawną, ochronę osób i mienia, ochronę danych osobowych, archiwizację i niszczenie dokumentów, a także dostawców systemów informatycznych, udzielających asysty i wsparcia technicznego dla systemów informatycznych, w których są przetwarzane Państwa dane, odbiorcom materiałów promocyjnych i informacyjnych.
Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego.
Administrator, co do zasady, nie przekazuje Państwa danych osobowych, do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, jednak z uwagi na ponadnarodowy charakter przepływu danych w ramach serwisów społecznościowych, mogą one zostać przekazane do państwa trzeciego w związku z korzystaniem z takich serwisów jak Facebook, YouTube. Administrator nie ma jednak kontroli nad tym jakie dane gromadzi dostawca serwisów internetowych lub wtyczek. Serwis Facebook może przekazywać Państwa dane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego (tj. kraje Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Liechtenstein). Zasady przetwarzania Państwa danych osobowych przez Meta Platforms Ireland Limited (właściciela Facebooka) są dostępne na stronie: https://www.facebook.com/privacy/policy/
YouTube przechowuje Państwa dane jako profile użytkowania i wykorzystuje je do celów reklamowych, badań rynku i / lub niestandardowego projektu swojej strony internetowej. Taka ocena jest wykonywana (nawet dla użytkowników, którzy nie są zalogowani) w szczególności w celu zapewnienia odpowiedniej reklamy i informowania innych użytkowników sieci społecznościowej o ich działaniach. Aby dowiedzieć się więcej o celu i zakresie gromadzenia i przetwarzania danych przez YouTube, należy zapoznać się z polityką prywatności tego portalu. Pod tym adresem znaleźć można dalsze informacje o przysługujących Państwu prawach i ustawieniach, jakie można zastosować, aby chronić swoją prywatność: https://www.google.pl/intl/pl/policies/privacy
Okres przechowywania danych osobowych.
Państwa dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
Po spełnieniu celu, dla którego Państwa dane osobowe zostały zebrane, mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych. Ze względu na fakt ich upublicznienia, ich usunięcie z dostępnych publicznie źródeł może nie być możliwe.
Prawa osób, których dane dotyczą, w tym dostępu do danych osobowych.
Na zasadach określonych przepisami RODO, posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora:
dostępu do treści swoich danych osobowych,
sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
usunięcia swoich danych osobowych,
ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
przenoszenia swoich danych osobowych.
Nie wszystkie Państwa żądania będziemy jednak mogli zawsze spełnić. Zakres przysługujących praw zależy bowiem zarówno od przesłanek prawnych uprawniających do przetwarzania danych, jak i często – sposobów ich gromadzenia.
Prawo do cofnięcia zgody.
W stosunku do danych osobowych, które zostały przez Panią/Pana podane, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
Wycofanie zgody nie ma wpływu na przetwarzanie Pani/Pana danych do momentu jej wycofania.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie, przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych oraz konsekwencjach niepodania danych osobowych.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne. Jeżeli nie podadzą Państwo danych Pani/Pana i Pani/Pana dziecka, nie będziemy mogli przetwarzać Państwa danych osobowych.
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie.
Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jednak nie będzie to prowadziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym dane nie będą profilowane.