ZUK
334 Wejherowo dnia 23.02.2021r.
L.dz. BZ/...../2021
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-35375(Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Na podstawie art. 14 ust. l ustawy z dnia 6 września 2001r.o dostępie do informacji
publicznej (Dz.U. z 2020 r., poz. 2176 z późn. zm.) EKOZUK Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Wejherowie, w odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 13
lutego 2021 r. o udostępnienie informacji publicznej w formie elektronicznej, w zakresie:
1. Czy spółka prowadzi BIP?
1.1. Jeśli tak, to prosimy o podanie linku do BIP spółki.
1.2. Prosimy o podanie daty ostatniej aktualizacji strony BIP spółki.
1.3. Czy spółka publikuje dokumenty z prac organów (protokoły z rad nadzorczych,
posiedzeń zarządów)? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.
1.4. Czy spółka publikuje wyniki kontroli zewnętrznych realizowanych przez uprawnione
podmioty? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.
1.5. Czy spółka publikuje wyniki kontroli wewnętrznych prowadzonych przez organy spółki?
Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.
2. Czy spółka prowadzi rejestr umów?
2.1. Jeśli tak, to czy spółka publikuje rejestr umów? Prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.
3. Czy spółka posiada procedury zamówień z wolnej ręki?
a) Tak
b) Nie
Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku EKOZUK Sp. zo.o.
VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego 84-200 Wejherowo, ul. Obrońców Helu 1
Kapitał zakładowy 5 000,00 PLN Obsługa Klienta 58 676-95-34
BANK MILLENNIUM S.A. nr 56116022020000000358146591 tel. 58 676-95-20
REGON 381607913 NIP 588-24-43-787 KRS 0000753905 fax 58 676-95-21
Nr rej. BDO 000101046 www.zukwejherowo.pl
sekretariat © ekozuk.pl
4. Czy spółka posiada procedury przyznawania dotacji/darowizn/stypendiów/sponsoringu?
a) Tak
b) Nie
5. Czy spółka publikuje informacje o przyznanych
dotacjach/darowiznach/stypendiach/sponsoringu? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.
6. Czy spółka publikuje sprawozdania finansowe? Jeśli tak, prosimy wskazać gdzie:
a) BIP
b) strona www.
7. Jakie były przychody spółki w 2019 r.? Prosimy o podanie kwoty.
8. Jaka była strata spółki w 2019 r.? Prosimy o podanie kwoty.
9. Jaka była łączna wysokość części stałej wynagrodzenia wypłaconej członkom organu
zarządzającego w 2019 r.?
10. Jaka była łączna wysokość części zmiennej wynagrodzenia wypłaconej członkom organu
zarządzającego w 2019 r.?
11. W jakim stopniu (procentowo) zostały zrealizowane cele zarządcze spółki na 2019 r.?
12. Czy uchwała w sprawie zasad kształtowania wynagrodzeń członków organu
zarządzającego, dotycząca 2019 roku, została opublikowana? Jeśli tak, prosimy wskazać
gdzie:
a) BIP
b) strona www.
13. Czy w 2019 r. spółka kupowała reklamy, ogłoszenia lub teksty sponsorowane w mediach?
13.1. Jeśli tak, to jakie były wydatki spółki na promocję w mediach w 2019 r., o której mowa
w poprzednim pytaniu?
14. Czy w 2019 roku radni realizowali w spółce uprawnienia, przewidziane w art. 24 ust. 2
ustawy o samorządzie gminnym? [uzyskiwanie informacji i materiałów, wstęp do
pomieszczeń, w których znajdują się te informacje i materiały, oraz wgląd w działalność (...)
spółki]
15. Czy w 2019 roku spółka przyznawała dotacje/darowizny/stypendia/sponsoring?
a) Tak
b) Nie
16. Prosimy o podanie adresu skrzynki ePuap Państwa spółki.
wyjaśnia, że EKOZUK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Wejherowie
jest podmiotem wymienionym w art. 4 ust. | pkt 5 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o
dostępie do informacji publicznej (podmiot reprezentujący inne osoby, które wykonują
zadania publiczne, jednakże nie jest osobą prawną, w której, jednostka samorządu
terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego ma pozycję dominującą w
rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów), w związku z czym informuje,
że:
Ad.1l
1.1. EKOZUK Sp. zo.o. prowadzi stronę BIP: www.zukwejherowo.pl;
1.2. data ostatniej aktualizacji strony BIP: 17.02.2021r.
1.3. Spółka nie publikuje na stronie BIP dokumentów z prac jej organów.
1.4. Spółka nie publikowała na stronie BIP wyników kontroli zewnętrznych realizowanych
przez uprawnione podmioty - od dnia powołania Spółki nie było kontroli zewnętrznych.
1.5. Spółka nie publikowała na stronie BIP wyników kontroli wewnętrznych prowadzonych
przez organy Spółki - od dnia powołania Spółki kontrole wewnętrzne obejmowały badanie
sprawozdań finansowych przez biegłych rewidentów, pod kątem badania i opiniowania
sprawozdań finansowych pod względem ich zgodności z prawem, polityką rachunkowości i
faktycznym stanem finansów Spółki, których wyniki są publikowane w sposób określony
poniżej w pkt. Ad/6.
Ad.2 Spółka prowadzi wewnętrzny rejestr umów - rejestr nie jest publikowany w BIP lub na
strach www.
Ad.3 — Spółka posiada regulamin określający procedury udzielania zamówień publicznych o
wartości poniżej progu określonego ustawą Prawo zamówień publicznych, zwanych
potocznie zamówieniami z wolnej ręki.
Ad.4 — Nie
Ad.5 — Nie
Ad.6
Sprawozdania finansowe spółek prawa handlowego stanowią informację publiczną, która jest
udostępniana w innym trybie niż ten uregulowany w ustawie z dnia 6 września 2001 toku o
dostępie do informacji publicznej. O dostępie do informacji publicznej w szczególnych
przypadkach, na podstawie przepisów innych ustaw, stanowi przepis art.l ust.2 tejże ustawy.
Tryb dostępu m.in. do sprawozdań finansowych spółek prawa handlowego regulują przepisy
ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym ( tj. Dz.U. z 2021 roku
poz. 112,ze zmianami).
Ad.7. Przychody Spółki w 2019 roku 3 765 993,18 zł
Ad.8. Spółka w 2019 roku nie miała starty.
Ad.9. Wynagrodzenie członka organu zarządzającego w 2019 roku wynosiło 0 zł.
Ad.10. Łączna wysokość części zmiennej wynagrodzenia wypłaconej członkom organu
zarządzającego w 2019 roku wynosiła 0 zł.
Ad.11. Cele zarządcze Spółki w 2019 roku były zrealizowane w 100%.
Ad.12 - Nie
Ad.13 — Tak
13.1. Wydatki Spółki w 2019 roku wyniosły 2.760,00 zł/netto.
Ad.14. W 2019 roku radni nie realizowali w Spółce uprawnień przewidzianych w art. 24 ust.
2 ustawy o samorządzie gminnym
Ad.15 — Tak. W 2019 roku Spółka przyznała jedną darowiznę w wysokości 500,00 zł
Ad.16 — EKOZUK nie posiada adresu skrzynki ePUAP. Przepis art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 17
lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
(Dz.U. z 2020 r., poz. 346), wymienia enumeratywnie podmioty zobowiązane do posiadania
skrzynki ePUAP wśród których nie ma spółek prawa handlowego, a dodatkowo, zgodnie art.
2 ust. 3 tejże ustawy, spółki handlowe są wyłączone z obowiązku i możliwości stosowania
ustawy. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej ePUAP ma na celu
zapewnienie komunikacji obywateli z jednostkami administracji publicznej w ujednolicony,
standardowy sposób. Usługodawcami są jednostki administracji publicznej oraz instytucje
publiczne wymienione w art. 2 ust. | wymienionej wyżej ustawy.