Tychy, dnia 8 czerwiec 2021 roku
RPWik Tychy S.A. zamówień z wolnej ręki udziela w oparciu o art. 18, ust. 8 regulaminu udzielania
zamówień ze środków RPWikK Tychy S.A. w brzmieniu:
„8.Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym Zamawiający udziela
zamówienia po negocjacjach tylko z jednym Wykonawcą.
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna
z następujących okoliczności:
1. dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone przez jednego wykonawcę:
a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze,
b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów,
2. ze względu na sytuację, gdzie wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia,
3. jeżeli wyłoniony w innym postępowaniu Wykonawca, realizuje przedmiot zamówienia
w sposób nieprawidłowy lub istnieją uzasadnione obawy, co do terminowego zakończenia
realizacjj zamówienia, lub też w trakcie realizacji wystąpi istotna zmiana okoliczności
powodująca, że wybrany Wykonawca nie może zrealizować pełnego zakresu zamówienia;
w takim przypadku możliwe jest powierzenie realizacji części zamówienia innemu Wykonawcy.
Rozwiązanie to możliwe jest wyłącznie po akceptacji Zarządu Zamawiającego.
4. jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi, których część zrealizowano
w ubiegłych latach, a celowe jest ujednolicenie sprzętu, urządzeń, usług serwisowych itp. poprzez
udzielenie zlecenia temu samemu Wykonawcy,
5. jeżeli przedmiot zamówienia jest tematycznie związany z innym zamówieniem,
a wskazane jest udzielenie zlecenia temu samemu Wykonawcy,
6. jeżeli w prowadzonym uprzednio postępowaniu o udzielenie zamówienia:
- nie zostały złożone żadne oferty lub
- wszystkie oferty zostały odrzucone albo postępowanie zostało unieważnione,
a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione;
7. możliwe jest udzielenie zamówienia na szczególnie korzystnych warunkach, w związku
z likwidacją działalności innego podmiotu, postępowaniem egzekucyjnym albo upadłościowym;
8. w przypadku udzielania dotychczasowemu Wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień
dodatkowych, nie objętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50%
wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania;
9. w przypadku udzielania, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego,
dotychczasowemu Wykonawcy dostaw, zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż
20% zamówienia podstawowego i polegających na rozszerzeniu dostawy, jeżeli zamówienie
podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego,
a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia
podstawowego
i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.
10. W przypadku, gdy przedmiotem zamówienia są:
a) przeprowadzanie badań, eksperymentu lub sporządzanie opinii, bądź ekspertyzy
specjalistycznej, opracowania studiów uwarunkowań i analiz, sporządzanie opinii prawnych
itp.;
Tychy, dnia 8 czerwiec 2021 roku
b) usługi: hotelowe, prawnicze, szkoleniowe, edukacyjne, zdrowotne, w zakresie sportu lub
rekreacji;
c) oprogramowanie komputerowe lub modyfikacja oprogramowania komputerowego
(upgrade) w ramach praw autorskich;
jeżeli wartość zamówień nie przekroczy równowartości kwoty 100 tys. euro wyrażonej
w złotych.
11. W przypadku, gdy przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi najmu, dzierżawy oraz
leasingu towarów używanych, a wartość zamówienia nie przekroczy kwoty 130 tysięcy złotych.”