URZĄD MIEJSKI W DRZEWICY
26-340 Drzewica, ul. Stanisława Staszica 22, powiat opoczyński, województwo łódzkie
tel. 48 375 60 91, fax 48 375 66 41, ugm@drzewica.pl, adres skrytki ePUAP: /l0k027kmx4/skrytka
www.drzewica.pl, facebook.com/GminaDrzewica
Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Drzewicy. Osobie fizycznej, której dane są przetwarzane przysługuje prawo dostępu do zebranych danych, prawo do sprostowania
danych osobowych oraz prawo do cofnięcia zgody lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) [Dz. U. UE L 119 z 4.5.2016, s. 1–88].
Drzewica, dnia 10 czerwca 2021 roku
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
Odpowiadając maila, który wpłynął do Urzędu Miejskiego w Drzewicy w dniu
2 czerwca 2020 r., informuje, że:
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe
jest udzielenie kilku odpowiedzi)
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone
dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej
informacji o tym, jakie to dokumenty.
Nie
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie
internetowej urzędu
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
Strona 2 z 3
URZĄD MIEJSKI W DRZEWICY
26-340 Drzewica, ul. Stanisława Staszica 22, powiat opoczyński, województwo łódzkie
tel. 48 375 60 91, fax 48 375 66 41, ugm@drzewica.pl, adres skrytki ePUAP: /l0k027kmx4/skrytka
www.drzewica.pl, facebook.com/GminaDrzewica
Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Drzewicy. Osobie fizycznej, której dane są przetwarzane przysługuje prawo dostępu do zebranych danych, prawo do sprostowania
danych osobowych oraz prawo do cofnięcia zgody lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) [Dz. U. UE L 119 z 4.5.2016, s. 1–88].
stronie internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Nie było takiej sytuacji.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Trzy osoby.
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
b) nie
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich
obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy
tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
Podinspektor ds. promocji gminy i miasta. Zapis z zakresu obowiązków dotyczący mediów
społecznościowych „promocja gminy poprzez współpracę z mediami w zakresie promowania
gminy i miasta, w tym przygotowanie i wysyłanie serwisów informacyjnych promujących
gminę i miasto, www i portale społecznościowe.
Strona 3 z 3
URZĄD MIEJSKI W DRZEWICY
26-340 Drzewica, ul. Stanisława Staszica 22, powiat opoczyński, województwo łódzkie
tel. 48 375 60 91, fax 48 375 66 41, ugm@drzewica.pl, adres skrytki ePUAP: /l0k027kmx4/skrytka
www.drzewica.pl, facebook.com/GminaDrzewica
Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Drzewicy. Osobie fizycznej, której dane są przetwarzane przysługuje prawo dostępu do zebranych danych, prawo do sprostowania
danych osobowych oraz prawo do cofnięcia zgody lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) [Dz. U. UE L 119 z 4.5.2016, s. 1–88].
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Dotychczas na Facebooku Gminy Drzewica zablokowane zostały trzy osoby w związku z
nadużywaniem słów powszechnie uważanych za niecenzuralne. O zablokowaniu zdecydował
Burmistrz Drzewicy.
CZĘŚĆ II - OFICJALNY PROFIL W/B/P
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
Nie dotyczy
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój
własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Nie
CZĘŚĆ III - REKLAMA GMINY/MIASTA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane
przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu,
konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja
jest opłacana z budżetu gminy.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
13.1. Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między 1 maja 2020 r. a 30
kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Nie dotyczy