Dobrcz, dnia 22 czerwca 2021 r.
woj. kujaw
BoG.1431'842021
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 18.06.2021 r.
udzielam następujących odpowiedzi:
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe
jest udzielenie kilku odpowiedzi):
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
b) promocyjną (promowanie walorów miasta/gminy na zewnątrz)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np.
na _ profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent ' i _ przedstawia
mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
Celem fb Gmina Dobrcz jest przekazywanie wiadomości z gminy. Redakcja popiera swobodę
dyskusji i wymiany poglądów, dlatego komentarze nie są moderowane. Jednak, aby zachować
jej wartość i poziom merytoryczny, użytkownicy są zobowiązani przestrzegać zasad
przedstawionych w regulaminie.
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone
dyskusją mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej
informacji o tym, jakie to dokumenty.
Zostały przyjęte regulaminem, bez dyskusji.
Urząd Gminy w Dobrczu
ul. Długa 50, 86-022 Dobrcz
tel. +48 52 364 80 10, fax. +48 52 364 80 32
e-mail: dobrcz© dobrcz.pl, www.qminadobrcz.pl
NIP 554-12-97-971, REGON 000534256
Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy O/Dobrcz 90 8142 1062 0000 0345 2000 0009
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
stronie internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie lub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
a) tak
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (I maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
a) tak
6.1 W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Odblokowanie następuje na wniosek użytkownika.
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
3 osoby
7.1 Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
b) nie
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1 Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich
obowiązków związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy
tylko wskazane, że prowadzą media społecznościowe?)
Specjalista ds. promocji gminy i współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Zakres obowiązków (wycinek dotyczący mediów): prowadzenie działań związanych z
promocją gminy, redakcja i publikacja informacji w serwisach internetowych gminy.
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
O blokadzie decyduje pracownik odpowiedzialny za prowadzenie fb oraz wójt gminy.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Nie
Urząd Gminy w Dobrczu
ul. Długa 50, 86-022 Dobrcz
tel. +48 52 364 80 10, fax. +48 52 364 8032
e-mail: dobrcz© dobrcz.pl, www.qminadobrcz.pl
NIP 554-12-97-971, REGON 000534256
Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy O/Dobrcz 90 8142 1062 0000 0345 2000 0009
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
a) tak
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
Nie
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój
własny profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane
przez gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu,
konkretnych wpisów lub kampanie reklamowe?
Nie
13.1 Prosimy o informację o łącznych kosztach płatnych kampanii reklamowych
zrealizowanych w mediach społecznościowych gminy między I maja 2020 r. a 30
kwietnia 2021 r. (o ile dotyczy)
Z poważaniem
y J iny
Sporządziła: z
4 Horodecki
Katarzyna Orlikowska- Maliszewska Wójta
Urząd Gminy w Dobrczu
ul. Długa 50, 86-022 Dobrcz
tel. +48 52 364 80 10, fax. +48 52 3648032
e-mail: dobrczQ dobrcz.pl, www.qminadobrcz.pl
NIP 554-12-97-971, REGON 000534256
Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy O/Dobrcz 90 8142 1062 0000 0345 2000 0009