Urząd Gminy w Suchożebrach
a ul. Aleksandry Ogińskiej 11, 08-125 Suchożebry
Tel./ fax. 025 631 45 15
> lll |
uchożebry E —mail: gminaQ)suchozebry.pl,
r www.bip.suchozebry.pl
0
( - ]
= ?
URZĄD GMINY Suchożebry, dnia 25 .06.2021 r.
08-125 SUCHOŻEBRY
l. Aleksandry Ogińskiej 11
tel./fax 25 63] 45 15
NIP 821-16-71-48Ą
GOS.1431.28.2021 AW
Mateusz Jarosiewicz
W odpowiedzi na wniosek z dnia 17 czerwca 2021 r. o udostępnienie informacji
publicznej w zakresie korzystania przez urząd z Facebooka informuję:
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
a) tak
2. Jaką rolę ma pełnić profil gminy na Facebooku w Państwa gminie/mieście? (możliwe jest
udzielenie kilku odpowiedzi).
a) informacyjną (ułatwia trafienie do mieszkańców z informacjami dostępnymi także w BIP
lub na stronie internetowej)
c) dyskusyjną (pomaga wszystkim mieszkańcom/mieszkankom dyskutować ze sobą o
sprawach, które na co dzień dzieją się w gminie/mieście)
d) ma ułatwiać codzienny kontakt przedstawicieli urzędu z mieszkańcami/mieszkankami (np.
na profilu pojawia się także wójt/burmistrz/prezydent i przedstawia
mieszkańcom/mieszkankom swoją działalność, odpowiada na pytania; pojawiają się inni
przedstawiciele urzędu, zadawane są mieszkańcom pytania o sprawy gminy itp.)
3. Czy zasady korzystania przez gminę/miasto z Facebooka zostały poprzedzone dyskusją
mającą odzwierciedlenie w jakichś dokumentach? Jeśli tak, prosimy o więcej informacji o
tym, jakie to dokumenty.
Brak dokumentów
4. Jak wygląda kwestia umieszczania informacji na Facebooku?
a) umieszczane są tylko informacje, które znalazły się wcześniej w BIP lub na stronie
internetowej urzędu
c) Na Facebooka przygotowywane są różne treści, niekoniecznie pokrywające się z tym, co na
stronie internetowej i w BIP
5. Czy zasady blokowania i ukrywania komentarzy oraz blokowania użytkowników
Facebooka zostały spisane w regulaminie łub innym dokumencie przygotowanym w
urzędzie? (nie chodzi o regulamin Facebooka)
b) nie
6. Czy w ciągu ostatnich 12 miesięcy (1 maja 2020 r. - 30 kwietnia 2021 r.) na oficjalnym
profilu gminy/miasta zablokowani byli jacyś użytkownicy?
b) nie
6.1. W jakich sytuacjach zablokowany użytkownik zostaje na powrót odblokowany?
Nie było takich sytuacji
7. Ile osób jest obecnie (na dzień odpowiedzi na wniosek) zablokowanych na oficjalnym
profilu gminy/miasta w tym serwisie?
Ilość osób - 0
7.1. Czy są wśród nich użytkownicy, którzy zostali zablokowani po raz kolejny?
b) nie
8. Czy profil Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzny podmiot
(osoba/firma)?
a) pracownicy urzędu
8.1. Prosimy o wskazanie stanowisk, na których są zatrudnieni oraz zakresu ich obowiązków
związanych z prowadzeniem Facebooka (czy jest to konkretnie opisane czy tylko wskazane,
że prowadzą media społecznościowe?)
stanowisko ds. OC, ZK i spraw społecznych
8.2 Kto decyduje o zablokowaniu użytkowników na Facebooku?
Decyduje administrator.
8.3. Prosimy o wskazanie, jakie ma uprawnienia w ramach prowadzenia profilu. Prosimy o
wskazanie roli zgodnie z klasyfikacją serwisu Facebook:
a) Administrator - dostęp do Facebooka z pełną kontrolą
b) Redaktor - dostęp do Facebooka z częściową kontrolą
8.3.1. Prosimy o informację o zakresie zadań związanych z wykonywaniem umowy na rzecz
urzędu, chodzi o opisanie, jakie zadania znajdują się w umowie.
Brak
8.3.2. Prosimy o informację o wysokości miesięcznego wynagrodzenia, które firma
zewnętrzna otrzymuje z tego tytułu.
FB nie prowadzi firma zewnętrzna.
9. Czy widoczność wpisów na gminnym profilu Facebook jest ograniczana? Chodzi o
sytuacje, w których post NIE JEST tzw. wpisem publicznym.
Brak takich wpisów
10. Czy istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku?
b) nie
11. Czy prowadzenie oficjalnego profilu wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku jest
opłacane z budżetu gminy?
Nie
12. Jeśli nie istnieje oficjalny profil, to czy wójt/burmistrz/prezydent prowadzi swój własny
profil, na którym informuje o sprawach, które dzieją się w gminie/mieście?
Nie prowadzi.
13. Czy na którymkolwiek z profili na Facebooku, którego prowadzenie jest opłacane przez
gminę, realizowane są działania reklamowe, takie jak płatna promocja profilu, konkretnych
wpisów lub kampanie reklamowe? Chodzi o sytuacje, kiedy taka promocja jest opłacana z
budżetu gminy.
d) Nie - nie realizujemy płatnych kampanii reklamowych w social mediach.
z up. WÓJTA
mgr ierpien
$EKRETARZYGMINY
Sprawę prowadzi:
Aneta Wyżywniak
tel/fax (025) 631 45 15
sekretariatQsuchozcebry.pl
RAE O A