Dzień dobry,

Poniżej wnioskowana informacja publiczna:

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny
wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art.
19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest
dostępna ta uchwała,

odp. ww. uchwała jest w trakcie opracowania

- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust.
1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

odp. brak wniosku organizacji - nie utworzono rady, współpraca poprzez
konsultacje programu współpracy i udział w komisjach oceny ofert

- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),

odp. nie

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
jest dostępna ta uchwała,

odp. nie

- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach
2014-2016,

odp. 2014 - 85 uchwał, 2015 - 114 uchwał, 2016 - 85 uchwał

- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016,

odp. w latach 2014-2016 nie przeprowadzano konsultacji społecznych

- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),

odp. nie

- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),

odp. nie

- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu
sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link),
pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na
wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu
strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,

odp. tak

http://www.um.jelcz-laskowice.finn.pl/res/serwisy/bip-jelczlask/komunikaty/_
010_004_014_441557.pdf?version=1.0

- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z
realizacją funduszu sołeckiego w gminie,

odp. organ wykonawczy nie wydał zarządzeń w tej sprawie

- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany
jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie
przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców
projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod
którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie
budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),

odp. tak w 2017 przeprowadzono pierwsze konsultacje na 2018 r., na najbliżej
sesji w dniu 26.01.2018 r. Radni podejmą uchwałę w sprawie konsultacji na
2019 r.

http://www.um.jelcz-laskowice.finn.pl/res/serwisy/pliki/15378491?version=1.0

- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu
o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o
wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny),

odp. nie

- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych
latach 2014-2016.

odp. 2014-2016 nie funkcjonował budżet obywatelski

Ewa Kocjan

Kierownik Wydziału Organizacji i Obsługi

Tel. 71 381 71 49