URZĄD GMINY POLKOWICE
Rynek 1 Polkowice, 22.01.2018 r.
59-100 Polkowice
OA.1431.4.2018 Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
W odpowiedzi na Państwa wniosek z dnia 09.01.2018 r. o udostępnienie informacji publicznej przesyłam informację:
czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy
o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała,
Odp. Nie obowiązuje taka uchwała.
czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust.1 ustawy
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
Odp. Nie utworzono gminnej rady działalności pożytku publicznego.
czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
Odp. W gminie Polkowice nie były powoływane rady oświatowe
czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji
z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy
o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,
Odp. w gminie obowiązuje uchwała w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji - link
zmieniona uchwałą Nr XVI/152/04 link https://bip.polkowice.eu/doc/2004/XVI-152-04.pdf
informacja o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016,
Odp. w kadencji 2010-2014 w roku 2014 Rada Miejska podjęto 103 uchwały,
w kadencji 2014-2018 w roku 2014 podjęto 45 uchwał, w roku 2015 podjęto 121 uchwał, a w roku 2016 - 101 uchwał
informacja o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,
Odp. Sporządzenie żądanej informacji wymaga przeanalizowania wielu dokumentów
(w tym zarchiwizowanych), w związku z czym udostępnienie żądanych informacji nie może dojść do skutku w terminie wskazanym w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia
6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1764).
Działając na podstawie art. 13 ust. 2 cyt. ustawy powiadamiamy, że udostępnienie żądanej informacji nastąpi w terminie do dnia 9 marca 2017 r.
czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
Odp. nie utworzono młodzieżowej rady gminy
czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
Odp. nie utworzono gminnej rady seniorów
czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
Odp. w gminie nie wyodrębniono funduszu sołeckiego, link do uchwały o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego
link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku
z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
Odp. w gminie nie wyodrębniono funduszu sołeckiego
czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) – rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/ zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
Odp. Polkowicki Budżet Obywatelski 2017
Polkowicki Budżet Obywatelski 2018
jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie
w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),
Odp. PBO funkcjonuje w oparciu o konsultacje z mieszkańcami
jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.
Odp. PBO funkcjonuje od roku 2017
Z up. Burmistrza
Lilla Żelem
Dyrektor Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego
Podpis elektroniczny
Za treść informacji odpowiadają:
Lilla Żelem – Dyrektor Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego
Andrzej Zięcina – Dyrektor Wydziału Organizacji Pozarządowych
Elżbieta Gałek-Kapusta – Dyrektor Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Współpracy Europejskiej
Joanna Bryl - podinspektor ds. oświaty