Urząd Miasta i Gminy w Opatowie w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 30.01.2018r. podaje poniżej następujące informacje : -

- w gminie Opatów nie obowiązuje uchwała dotycząca trybu i szczegółowych kryteriów
oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej ( art. 19c
ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ),

- w gminie Opatów nie utworzono gminnej rady działalności pożytku publicznego ( art. 41 e
ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

- w gminie Opatów nie powołano rady oświatowej ( art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),

- w gminie Opatów nie obowiązuje uchwała dotycząca zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami ( art. 5 a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym). Tryb
przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami zawiera załącznik Nr 9 do Statutu Gminy
Opatów.

- liczba przyjętych uchwał w 2014 roku - 108
- liczba przyjętych uchwał w 2015 roku - 124
- liczba przyjętych uchwał w 2016 roku - 94

- w latach 2014 – 2016 nie były przeprowadzone konsultacje z mieszkańcami,

- nie została utworzona młodzieżowa rada gminy ( art.5 b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
- nie została utworzona gminna rada seniorów ( art. 5 c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym ) ,
- w gminie Opatów nie wyodrębniono funduszu sołeckiego, uchwała o nie wyodrębnieniu
funduszu dostępna jest pod adresem :

http://www.bip.umopatow.pl/upload/201704041328346lpuco7du0lr.pdf

- w gminie Opatów nie funkcjonuje budżet obywatelski ( partycypacyjny),

Z poważaniem
Barbara Kłosińska
Sekretarz Gminy