URZĄD GMINY
RADZIEJOWICE
ul. Kubickiego 10
96-325 RADZIEJOWICE iejowi na
tel. 46 857-71-71, tel./fax 46 857-71-20 zelowe A
NIP 838-17-51-522, regon: 000544349
0S.1431.43.2018.WM
Szymon Osowski,
Katarzyna Batko — Tołuć,
Bartosz Wilk
Członkowie Zarządu
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 2
02-605 Warszawa
W związku z Państwa wnioskiem o informację publiczną, który wpłynął do Urzędu Gminy
Radziejowice za pośrednictwem poczty elektronicznej w dniu 18 lipca br., poniżej przesyłam
odpowiedzi na zadane pytania:
Ad.1 „- czy w urzędzie gminy (miejskim/miasta), w którymś z jego wydziałów, w jednostce
organizacyjnej gminy (np. ośrodek kultury) lub w samorządowej osobie prawnej (np. w spółce należącej
do gminy), prowadzone są media?;”
Zarówno Urząd Gminy Radziejowice, jak i Jednostki Organizacyjne gminy Radziejowice nie
prowadzą działalności medialnej w myśl ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (t.j.
Dz. U. z 2017 r. poz. 1414, 2111, z 2018 r. poz. 650, 915) oraz ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo
prasowe ( Dz. U. z 1984 r. Nr5, poz. 24, z 1988 r. Nr 41, poz. 324, z 1989 r. Nr 34, poz. 187, z 1990 r.
Nr 29, poz. 173, z 1991 r. Nr 100, poz. 442, z 1996 r. Nr 114, poz. 542, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, Nr
121,poz. 770, z 1999 r. Nr 90, poz. 999, z 2001 r. Nr 112, poz. 1198, z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2004
r. Nr 111, poz. 1181, z 2005 r. Nr 39, poz. 377, z 2007 r. Nr 89, poz. 590, z 2010 r. Nr 182, poz. 1228, Nr
235, poz. 1551, z 2011 r. Nr 85, poz. 459, Nr 156, poz. 934, Nr 205, poz. 1204, Nr 282, poz. 1660, z 2012
r. poz. 1136, z 2013 r. poz. 771, z 2017 r. poz. 2173). Gmina zakupuje usługę przygotowania i wydruku
bezpłatnie dystrybuowanego miesięcznika.
Ad. 2 „- jeśli tak, wnosimy o podanie jakiego typu media są prowadzone (np. gazeta, radio,
telewizja, inne - jakie) i wskazane jednostki organizacyjnej lub osoby prawnej gminy;”
Gmina Radziejowice zakupuje dla swoich mieszkańców usługę przygotowania i wydruku
bezpłatnie dystrybuowanego miesięcznika pt. „Nasza Gmina Radziejowice”.
Ad.3 „- prosimy o podanie linku, jeżeli media są dostępne w Internecie;”
Link do bezpłatnego miesięcznika : http://radziejowice.pl/cms/21078/miesiecznik gminny
Ad.4 „- jeżeli gmina prowadzi dziennik lub czasopismo, prosimy o informację czy jest on
zarejestrowany w sądzie;”
Rejestracji w Sadzie tytułu prasowego dokonała firma, która świadczy usługę na rzecz Gminy
Radziejowice.
Ad.5 „- jeżeli gmina prowadzi dziennik lub czasopismo, prosimy o przesłanie ostatnich 5
numerów - licząc od dnia odpowiedzi na wniosek, w formacie pdf.;”
Przesyłamy w załączeniu pliki pdf.
Ad.6 „- prosimy o informację o wydatkach gminy na ogłoszenia, artykuły sponsorowane,
materiały dedykowane lub innego typu promocję w roku 2015, 2016, 2017 i do dnia udzielenia
odpowiedzi na wniosek w 2018 roku.”
Objęte wnioskiem żądanie o udostępnienie informacji publicznej w zakresie wydatków
„gminy na ogłoszenia, artykuły sponsorowane, materiały dedykowane lub innego typu promocję w
roku 2015, 2016, 2017 i do dnia udzielenia odpowiedzi na wniosek w 2018 roku” dotyczy informacji
o charakterze przetworzonym. Ustalenie tych informacji wymaga wyszukania właściwych danych,
zestawienia , przeliczenia i skompletowania z czym wiąże się potrzeba dodatkowych czynności
wywołujących konieczność zaangażowania w przygotowanie opracowania określonych środków
osobowych , narzędzi i czasu. Uzyskanie dostępu do informacji publicznej mającej charakter
przetworzony, jest zasadne jedynie wówczas, gdy wnioskodawca wykaże, iż udostępnienie informacji
jest szczególnie istotne dla interesu publicznego, nie zaś wyłącznie dla prywatnego interesu
wnioskodawcy. Zgodnie z art. 3ust1, pkt.1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 1330) Prawo do informacji publicznej obejmuje
uprawnienia do; Uzyskania informacji publicznej , w tym uzyskania informacji przetworzonej w takim
zakresie, w jakim jest to szczególnie istotne dla interesu publicznego.
W związku z tym wzywam Państwa w terminie 7 dni od dnia otrzymania niniejszego pisma
/wezwania/ do wykazania, iż uzyskanie powyższej informacji /opisanej w Ad.6/ jest szczególnie
istotne dla interesu publicznego.
Jednocześnie, stosownie do treści art. 13 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej
informuję, że w przypadku uzupełnienia w/w braków formalnych wniosku, ze względu na konieczność
przygotowania informacji przetworzonej termin rozpatrzenia wniosku w zakresie wnioskowanej
informacji publicznej będzie wynosił 30 dni od dnia otrzymania uzupełnionego wniosku.
Zgodnie z art. 16 ust. 1i2 ustawy o dostępie do informacji publicznej odmowa udostępnienia
informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji następuje w drodze
decyzji, do której stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
Jednocześnie informuję, iż zgodnie z treścią art. 64 $ 2 k.p.a., nieusunięcie braków w
wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
SEKRE ECO
„Z ą.
mgy/Wioletta Micewtcz