1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 378
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak
3.a. Jeśli tak to jakie?
w klasach IV – VIII poszczególnym ocenom przypisuje się następujące wagi:
sprawdziany, prace klasowe, wypracowania klasowe – waga 5
kartkówki – waga 3 – 4
dyktanda – waga 3
zadanie (praca dodatkowa, praca w grupach) – waga 2 – 4
odpowiedzi ustne – waga 3 – 4
aktywność, zebrane plusy – waga 1 – 2
praca na lekcji – waga 1 – 2
prace domowe – waga 1 – 2 80
diagnoza wstępna w klasie IV – waga 0,
każda kolejna diagnoza, poprzedzona powtórzeniem – waga 5
zadania dodatkowe o charakterze artystycznym, waga 3
udział w konkursach – waga 4 - 5
aktywny udział w zajęciach wychowania fizycznego – waga 1
sprawdziany wychowanie fizyczne – waga 2
udział w międzyszkolnych zawodach sportowych – waga 2
miejsca I – III w międzyszkolnych zawodach sportowych – waga 3
wykonanie zadań dodatkowych z wychowania fizycznego (prezentacje, plakaty, gazetki) – waga 2
systematyczny udział w zajęciach pozalekcyjnych dodatkowych (np. klub sportowy), na podstawie zaświadczenia wpisane 1 raz w roku – waga 3
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Tak
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Nie
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Tak
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Tak
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Tak
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać?
18) nosić odpowiedni strój, to znaczy:
a) estetyczny, bez przesadnych dodatków,
b) nie może eksponować gołych ramion, brzucha, głębokich dekoltów, pośladków,
c) podczas uroczystości szkolnych obowiązuje uczniów strój galowy – biała bluzka/koszula i granatowa (czarna) spódnica lub granatowe (czarne) spodnie,
d) włosy długie należy spinać, jeśli zagraża to bezpieczeństwu ucznia np.: podczas zajęć wychowania fizycznego,
e) na zajęciach wychowania fizycznego obowiązuje strój sportowy,
f) nie dopuszcza się w szkole podstawowej: makijażu, farbowania włosów, noszenia przesadnej ilości biżuterii, w tym długich kolczyków,
g) zabrania się noszenia w szkole wierzchniej odzieży (kurtki, płaszcze) oraz nakryć głowy (czapki, kaptury), za wyjątkiem sytuacji wyjątkowych, np.: awaria ogrzewania,
h) na terenie szkoły ucznia obowiązuje bezpieczne obuwie zmienne.
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgloszenia przez osobe uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Tak
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w okreslonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
§ 52
pkt 3 W szkole w stosunku do uczniów klas IV - VIII stosuje się następujące kryteria oceniania bieżącego:
prace pisemne (sprawdziany, prace klasowe, dyktanda, wypracowania i inne) ocenia się, stosując następującą skalę cyfrową procentową: Poszczególne oceny Procentowy udział punktów
celujący 100%
bardzo dobry 90% - 99%
dobry 75% - 89%
dostateczny 50% - 74%
dopuszczający 30% - 49%
niedostateczny poniżej 30%
7) Uczniowie mogą w trakcie lekcji zbierać „plusy” z aktywności, które są zapisywane znakiem „+” (w zależności od częstotliwości przedmiotu 3 – 5 plusów ocena bardzo dobra, 5-15 plusów ocena celująca z aktywności).
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica nie dotyczy
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
przynoszenia do szkoły telefonu komórkowego, odtwarzacza i innego sprzętu elektronicznego na własną odpowiedzialność i za zgodą rodzica oraz z zastrzeżeniem, że: a) szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie, zgubienie, kradzież ww. sprzętu, b) na czas trwania zajęć lekcyjnych obowiązuje bezwzględny zakaz korzystania z wymienionych urządzeń (sprzęt ma być wyłączony i schowany), c) uczeń może korzystać z przyniesionych urządzeń podczas przerw, przed lekcjami i po lekcjach d) dopuszcza się możliwość korzystania z telefonu komórkowego i innych urządzeń elektronicznych podczas wycieczek szkolnych za zgodą rodziców, którzy ponoszą pełną odpowiedzialność za sprzęt e) w przypadku wyjazdów dłuższych niż 1 dzień, rodzice i uczniowie są poinformowani przed wyjazdem o zasadach korzystania z telefonów, f) niedopuszczalne jest nagrywanie lub fotografowanie, rozpowszechnianie i publikowanie sytuacji niezgodnych z powszechnie przyjętymi normami etycznymi i społecznymi oraz przesyłanie treści obrażających inne osoby, g) naruszenie przez ucznia zasad używania telefonów komórkowych i innego sprzętu elektronicznego na terenie szkoły skutkuje odnotowaniem przypadku w dzienniku elektronicznym Vulcan i natychmiastowym poinformowaniu rodziców o zaistniałym fakcie, h) permanentne łamanie zasad korzystania z telefonu komórkowego i urządzeń elektronicznych w szkole przez ucznia spowoduje obniżenie oceny zachowania, i) obowiązuje bezwzględny zakaz wnoszenia telefonów komórkowych oraz innego sprzętu elektronicznego na salę egzaminacyjną w czasie egzaminów zewnętrznych (egzamin ósmoklasisty).
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Nie dotyczy
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Nie dotyczy
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności?
Usprawiedliwienie nieobecności przez rodzica/opiekuna w dzienniku elektronicznym.
Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego? NIE
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Tak
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Nie
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców NIE
-Własnym koncie Rady TAK
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki NIE
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Nie
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu. BRAK
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 9,5h
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiki i Psychologii, kierunek Psychologia, studia magisterskie
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 319
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 19
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 163
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Nie
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Nie dotyczy
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Tak)
-Szatnia (Tak)
-Teren wokół szkoły (Tak)
- Inne (Orlik)
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
§ 48 1. Uczeń ma prawo do: 1) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej, 2) opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochronę i poszanowanie jego godności, 3) pomocy psychologiczno-pedagogicznej polegającej na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych, 4) pomocy materialnej ze środków przeznaczonych na ten cel w budżecie państwa lub budżecie właściwej jednostki samorządu terytorialnego (warunki, formy i tryb przyznawania oraz wysokość pomocy określają odrębne przepisy), 5) otrzymania profilaktycznej opieki zdrowotnej oraz wsparcia i wszechstronnej pomocy ze strony pracowników szkoły w razie zagrożenia uzależnieniem, 6) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktycznowychowawczym, 7) swobody wyrażania myśli i przekonań, a w szczególności dotyczących życia szkoły, a także światopoglądowych i religijnych, jeżeli nie narusza tym dobra innych osób, 8) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów, realizowania indywidualnego programu lub toku nauki, 9) uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych, pozaszkolnych, a działalność społeczna jest oceniana na równi z działalnością społeczną w szkole, 10) reprezentowania szkoły w bezpłatnych konkursach, przeglądach, zawodach i innych imprezach, zgodnie ze swoimi możliwościami i umiejętnościami, 66 11) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli postępów w nauce (szczegółowe przepisy zawiera rozdział 8 statutu), 12) odwołania się od oceny do nauczyciela, wychowawcy oddziału lub też dyrekcji szkoły, 13) zwolnienia na czas określony z wykonywania ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego lub z zajęć wychowania fizycznego, informatyki, zajęć komputerowych, nauki drugiego języka obcego, w uzasadnionych przypadkach, na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia ucznia w tych zajęciach, wydanej przez lekarza na czas określony w tej opinii (decyzję o zwolnieniu ucznia podejmuje dyrektor szkoły), 14) pomocy w przypadku trudności w nauce, 15) korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej, 16) przygotowania do wyboru zawodu i kierunku kształcenia, 17) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru biblioteki, 18) korzystania w formie bezpłatnego wypożyczenia na rok podręczników lub materiałów edukacyjnych oraz ćwiczeniowych przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych, wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową i społeczną, 19) zwrócenia się do dyrektora szkoły, samorządu szkolnego, rady pedagogicznej w przypadku nieprzestrzegania powyższych postanowień, 20) przynoszenia do szkoły telefonu komórkowego, odtwarzacza i innego sprzętu elektronicznego na własną odpowiedzialność i za zgodą rodzica oraz z zastrzeżeniem, że: a) szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie, zgubienie, kradzież ww. sprzętu, b) na czas trwania zajęć lekcyjnych obowiązuje bezwzględny zakaz korzystania z wymienionych urządzeń (sprzęt ma być wyłączony i schowany), c) uczeń może korzystać z przyniesionych urządzeń podczas przerw, przed lekcjami i po lekcjach d) dopuszcza się możliwość korzystania z telefonu komórkowego i innych urządzeń elektronicznych podczas wycieczek szkolnych za zgodą rodziców, którzy ponoszą pełną odpowiedzialność za sprzęt e) w przypadku wyjazdów dłuższych niż 1 dzień, rodzice i uczniowie są poinformowani przed wyjazdem o zasadach korzystania z telefonów, f) niedopuszczalne jest nagrywanie lub fotografowanie, rozpowszechnianie i publikowanie sytuacji niezgodnych z powszechnie przyjętymi normami etycznymi i społecznymi oraz przesyłanie treści obrażających inne osoby, g) naruszenie przez ucznia zasad używania telefonów komórkowych i innego sprzętu elektronicznego na terenie szkoły skutkuje odnotowaniem przypadku w dzienniku elektronicznym Vulcan i natychmiastowym poinformowaniu rodziców o zaistniałym fakcie, h) permanentne łamanie zasad korzystania z telefonu komórkowego i urządzeń elektronicznych w szkole przez ucznia spowoduje obniżenie oceny zachowania, i) obowiązuje bezwzględny zakaz wnoszenia telefonów komórkowych oraz innego sprzętu elektronicznego na salę egzaminacyjną w czasie egzaminów zewnętrznych (egzamin ósmoklasisty).
59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
2. Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w statucie szkoły, a w szczególności powinien: 1) właściwie zachowywać się podczas zajęć edukacyjnych, 2) przestrzegać warunków wnoszenia i korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych, o których jest mowa w § 48 ust.1, pkt 20 na terenie szkoły, 3) dbać o honor szkoły, 4) godnie ją reprezentować, 5) znać, szanować i wzbogacać jej tradycje, 6) uczestniczyć w ceremoniale szkoły, 7) zachowywać się w każdej sytuacji w sposób godny młodego Polaka, 8) systematycznie brać udział w zajęciach dydaktycznych i sumiennie się do nich przygotowywać, 9) terminowo (w ciągu 3 dni od powrotu do szkoły) i w odpowiedniej formie dostarczyć usprawiedliwienie nieobecności na zajęciach edukacyjnych do wychowawcy klasy, 10) kulturalnie zachowywać się w szkole i poza szkołą, dbając o piękno mowy ojczystej, 11) podporządkować się zaleceniom i zarządzeniom dyrektora szkoły, rady pedagogicznej, nauczycieli, 12) okazywać szacunek nauczycielom oraz innym pracownikom szkoły, dorosłym i kolegom, 13) szanować wolność i godność osobistą drugiego człowieka, 14) przeciwstawiać się przejawom brutalności, 15) dbać o bezpieczeństwo i zdrowie własne, swoich kolegów oraz pracowników szkoły, nie wnosząc na teren placówki niebezpiecznych narzędzi, materiałów chemicznych, wybuchowych oraz wszelkich środków odurzających, papierosów (w tym elektronicznych) i alkoholu, 68 16) troszczyć się o mienie szkoły i jej estetyczny wygląd, 17) szanować i dbać o estetyczny wygląd podręczników, materiałów edukacyjnych oraz ćwiczeń, 18) nosić odpowiedni strój, to znaczy: a) estetyczny, bez przesadnych dodatków, b) nie może eksponować gołych ramion, brzucha, głębokich dekoltów, pośladków, c) podczas uroczystości szkolnych obowiązuje uczniów strój galowy – biała bluzka/koszula i granatowa (czarna) spódnica lub granatowe (czarne) spodnie, d) włosy długie należy spinać, jeśli zagraża to bezpieczeństwu ucznia np.: podczas zajęć wychowania fizycznego, e) na zajęciach wychowania fizycznego obowiązuje strój sportowy, f) nie dopuszcza się w szkole podstawowej: makijażu, farbowania włosów, noszenia przesadnej ilości biżuterii, w tym długich kolczyków, g) zabrania się noszenia w szkole wierzchniej odzieży (kurtki, płaszcze) oraz nakryć głowy (czapki, kaptury), za wyjątkiem sytuacji wyjątkowych, np.: awaria ogrzewania, h) na terenie szkoły ucznia obowiązuje bezpieczne obuwie zmienne.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
§ 47
4. Za nieprzestrzeganie postanowień statutu szkoły przewiduje się następujące rodzaje kar: 1) upomnienie lub nagana wychowawcy oddziału, 2) upomnienie lub nagana dyrektora, 3) upomnienie lub nagana dyrektora udzielona w obecności rodziców uczniów, 4) odsunięcie od udziału w imprezach i wycieczkach szkolnych, 5) pozbawienie prawa reprezentowania szkoły w środowisku, 6) przeniesienie do równoległego oddziału w swojej szkole - za zgodą rodziców, 7) uchylony 5. uchylony 6. W szkole nie mogą być stosowane kary naruszające nietykalność i godność osobistą ucznia. 7. O wszystkich stosowanych wobec uczniów karach wychowawca powiadamia rodziców. O zamiarze stosowania kar, o których mowa w §47 ust. 4 rodzice muszą być powiadomieni ze stosownym wyprzedzeniem. 8. Rodzice ukaranych uczniów mają prawo do uzasadnienia wymierzonej kary. 9. Uczniom lub ich rodzicom przysługuje prawo pisemnego odwołania od kar wymienionych w ust. 4 do udzielającego lub organu nadzorującego, w terminie do 7 dni od powiadomienia o zastosowaniu kary. 10. Wykonanie kary może ulec zawieszeniu: 1) na czas próby (od 1 do 3 miesięcy), 2) warunkiem zawieszenia kary jest uzyskanie poręczenia wychowawcy, samorządu klasowego, szkolnego, rady pedagogicznej, 3) karę zawiesza dyrektor szkoły.