Odpowiedź_DopaminaLab.odt
|
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu/fragmentu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów.
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 55 2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Nie
3.a. Jeśli tak to jakie? 4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Nie
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Nie, ocena cyfrowa tylko w przypadku przedmiotów – religia oraz j. angielski 6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak 7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Tak
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Tak – makijaż, Nie - odnośnie biżuterii 11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Nie
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”. Nie dotyczy
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak 15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Nie 16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w określonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? Nie 17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak – w tygodniach 18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu. Zgodnie z § 54 Statutu Szkoły § 54 Oceny z zajęć edukacyjnych „1. Szczegółowe kryteria oceny osiągnięć dydaktycznych uczniów określają Przedmiotowe Zasady Oceniania poszczególnych przedmiotów.” 19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak 20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? Tak – gabinet dyrektora
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego? Rodzic 22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole? Istnieje zapis w regulaminie mówiący o zakazie używania telefonów komórkowych chyba, że jest to podyktowane organizacją lekcji lub pozwoleniem nauczyciela. 23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak 24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie Jeśli tak, w jakiej kwocie? 25. Czy szkoła prowadzi BIP? Nie 26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Nie
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu. 27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie 27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Nie 28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Nie ma uczniów pełnoletnich – Szkoła Podstawowa 29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego? Nie jest wymagane podawanie przyczyny nieobecności
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Nie 31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie 32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak 34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak 35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Nie
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na: -Indywidualnym koncie jednego z rodziców -Własnym koncie Rady -Subkoncie utworzonym na koncie placówki
Żadne z powyższych
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Nie
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. 40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Nie 41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 4/22
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. Uniwersytet Śląski w Katowicach – kierunek: psychologia, tytuł: magister
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 54
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 0
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 29
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak 50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak – ozonator
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak ale nie posiadamy takich uczniów
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Nie
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem: - Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
|
prawa_ucznia_-odp._pytanie_58.pdf
|
l.
8 42 Zasady przyjmowania dzieci do szkoły i realizacji obowiązku szkolnego
Naukę w klasie I może rozpocząć dziecko pięcio- lub sześcioletnie, które odbyło wcześniej roczne przygotowanie przedszkolne w oddziale przedszkolnym działającym w Szkole lub w innej placówce przedszkolnej.
Rodzice dziecka, które odbyło roczne przygotowanie przedszkole poza Szkołą, w której rozpoczyna edukację w klasie I, są zobowiązani do przedłożenia pisemnego zaświadczenia o tym, że dziecko ukończyło roczne przygotowanie przedszkolne.
Na wniosek rodziców na podstawie orzeczenia PP-P dyrektor może odroczyć dziecko 7- letnie zobowiązku szkolnego na jeden rok (będzie ono objęte wychowaniem przedszkolnym).
l) W uzasadnionych przypadkach rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego może być odroczone do 10 roku życia dziecka.
2) Kształcenie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej bądź niedostosowanej społecznie w szkole podstawowej prowadzona jest nie dłużej niż do 18 roku życia.
3) uczeń niepełnosprawny po ukończeniu 15 roku życia może być zwolniony z obowiązku szkolnego mimo nieukończenia szkoły podstawowej na podstawie decyzji Kuratora Oświaty w oparciu o zaświadczenie lekarskie i orzeczenie PP-P,
Rodzice mogą wystąpić do dyrektora z wnioskiem o wydanie zezwolenia na spełnianie obowiązku wychowania przedszkolnego lub szkolnego poza szkołą. Zezwolenie to może być wydane, jeżeli;
1) wniosek został złożony przed 31 maja,
2) do wniosku dołączono: opinię poradni psychologiczno - pedagogicznej, oświadczenie rodziców o zapewnieniu dziecku warunków umożliwiających realizacje podstawy programowej obowiązującej na danym etapie kształcenia,
Uczniowie ze względów zdrowotnych mogą być objęci nauczaniem indywidualnym na podstawie decyzji dyrektora szkoły w oparciu o zaświadczenie lekarskie, orzeczenie PPP. Decyzja ta zostaje wydana po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno - pedagogicznej.
Uczniowie z niedorozwojem umysłowym na podstawie orzeczenia PPP realizują obowiązek szkolny:
1) wszkole specjalnej za zgodą rodziców,
2) w szkole masowej w formie nauczania zindywidualizowanego wg programu szkoły specjalnej, gdy nie ma zgody rodziców na realizację w szkole specjalnej.
Niespełnienie obowiązku szkolnego podlega egzekucji w trybie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Przez niespełnienie obowiązku szkolnego rozumie się nieusprawiedliwioną nieobecność w okresie jednego miesiąca na co najmniej 50% obowiązkowych zajęciach edukacyjnych w szkole podstawowej, prowadzonych także w formie zdalnej.
$ 43 Prawa ucznia
42
—
Przepisy ogólne ,
1. Uczeń ma prawo zaznajomić się z katalogiem praw, jakie mu przysługuj może wykorzystać gdy te prawa są naruszane.
2. Na władzach szkoły, a zwłaszcza wychowawcy szkolnego spoczywa obo zapoznania ucznia z prawami zapisanymi w niniejszym statucie.
3. Każdy uczeń jest równy wobec prawa.
II. Katalog praw i obowiązków
ą i jakie środki
wiązek
$ 44 Prawa 1. Prawo nauki
1) Zgodnie z Konstytucją RP uczeń ma prawo do bezpłatnej nauki.
2) Uczeń ma prawo do swobodnego dostępu do zajęć odbywających się w szkole.
3) Uczeń ma prawo korzystać ze zbiorów biblioteki szkolnej.
4) Uczeń ma prawo do uzyskania pomocy w nauce, szkoła w miarę możliwości zobowiązana jest mu to zapewnić
5) Uczeń ma prawo do pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
6) Uczeń ma prawo do rozwijania swoich zdolności i zainteresowań na zajęciach pozalekcyjnych.
7) Uczeń ma prawo do uczestniczenia w konkursach przedmiotowych, sportowych realizowanych na terenie szkoły, poza nią lub organizowanych przez instytucje i organizacje współpracujące ze szkołą.
2. Prawo wolności wypowiedzi, wyrażania poglądów i opinii.
1) Wolność wypowiadania poglądów przysługuje każdemu uczniowi
2) Poglądy i opinie kontrowersyjne lub niezgodne z poglądami nauczyciela nie mogą mieć wpływu na oceny.
3) Uczeń ma prawo do swobodnej wypowiedzi. Prawo to zawiera swobodę
4) Poszukiwania, otrzymywania i przekazywania informacji w dowolnej formie.
5) Uczeń ma prawo, o ile nie narusza dobra innych osób, do kontrowersyjnych poglądów i opinii niezgodnych z kanonem nauczania, co nie zwalnia go jednocześnie od znajomości treści przewidzianych materiałem nauczania.
6) Uczeń ma prawo do wypowiadania własnych sądów i opinii o bohaterach historycznych, literackich itp.
7) Wolność wypowiadania poglądów oznacza możliwość wyrażania opinii o treściach programowych oraz metodach nauczania.
8) Uczeń ma prawo do przedstawiania swojego stanowiska, gdy zapadają decyzje dotyczące uczniów.
9) Uczniowie mają prawo do przedstawiania Dyrektorowi, Radzie Pedagogicznej, Radzie Rodziców wniosków i opinii we wszystkich sprawach szkoły.
10) Samorząd Uczniowski, na wniosek Dyrektora Szkoły, wyraża pisemną opinię o pracy nauczyciela, podlegającego ocenie.
3. Prawo do wolności wyznania i przekonań:
1) Uczeń ma prawo do przekonań religijnych i światopoglądowych.
2) uczeń ma prawo równego traktowania niezależnie od wyznawanej religii, światopoglądu, przynależności do mniejszości kulturowych lub etnicznych.
3) Uczeń ma prawo do wolności wypowiedzi, sumienia i wyznania, ale jego rodzice sprawują pieczę nad korzystaniem z tej wolności.
4) Uczeń ma prawo do nauki religii w szkole na podstawie deklaracji rodziców.
43
4.
5,
1) 2)
5) Uczeń ma prawo do uczestniczenia w obrzędach religijnych, ale nikt go nie może
do nich zmusić ani mu zakazać. Prawo do informacji:
1) Uczeń ma dostęp do wiedzy o prawach i uprawnieniach oraz o procedurach
odwoławczych.
2) Uczeń ma prawo do znajomości programów nauczania, kryteriów oceniania i
wymagań edukacyjnych.
3) Uczeń ma prawo do jawnej i umotywowanej oceny.
4) Uczeń ma prawo do informacji o zasadach oceniania, klasyfikowania i
promowania. 5) Uczeń ma prawo do informacji o zasadach i kryteriach oceniania zachowania oraz możliwości odwołania się od wystawionej oceny.
6) Uczeń ma prawo do informacjj o warunkach przystąpienia i trybie
przeprowadzania egzaminu poprawkowego oraz zasadach poprawiania ocen.
7) Uczeń ma prawo dostępu do informacji na temat życia szkolnego.
Prawo do wolności od przemocy fizycznej i psychicznej:
1) Uczeń ma prawo do ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej.
2) Uczeń ma prawo do życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym.
3) Uczeń ma prawo do nietykalności osobistej.
4) Uczeń ma prawo do poszanowania jego godności.
5) Wszelkie kary, jakie stosuje się w szkole muszą być zapisane w Statucie Szkoły i nie mogą naruszać nietykalności osobistej i godności ucznia.
Prawo do ochrony prywatności:
Uczeń ma prawo do tajemnicy życia prywatnego i rodzinnego.
Wszelkie informacje dotyczące życia prywatnego ucznia (sytuacja materialna stan zdrowia, wyniki testów psychologicznych, informacje dotyczące rodziny
- wykształcenie rodziców, ewentualne problemy np. alkoholizm, rozwód itp.) znane wychowawcy lub innym pracownikom szkoły nie mogą być rozpowszechniane.
Prawo do ochrony zdrowia:
l) Uczeń ma prawo do opieki wychowawczej w czasie pobytu w szkole zapewniającej mu bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochronę i poszanowanie jego godności
2) Uczeń ma prawo do higienicznych warunków nauki.
3) Uczeń ma prawo do odpoczynku, czasu wolnego, rozrywki i zabawy.
4) Naferie świąteczne nie zadaje się prac domowych.
Prawo do odpowiedniego standardu życia: 1) uczeń będący w trudnej sytuacji materialnej ma prawo do otrzymywania pomocy materialnej np.: a) Korzystania z posiłków w stołówce szkolnej, b) Dofinansowania do podręczników szkolnych Prawo do swobodnego zrzeszania się 1) Uczeń może należeć do organizacji i stowarzyszeń działających na terenie szkoły 2) Uczeń ma prawo do wpływania na życie Szkoły poprzez działalność w Samorządzie klasowym i szkolnym
44
3) Przynależność ucznia do organizacji i stowarzyszeń pozaszkolnych jest prywatna sprawą ucznia i jego rodziców 5. Prawa proceduralne:
l) Uczeń i jego rodzice mają prawo do pisemnego odwołania się od decyzji organów szkoły lub nałożonej kary zgodnie z procedurą odwoływania się od kar i decyzji.
2) Uczeń ma prawo zwrócić się pisemnie do dyrektora szkoły, przed posiedzeniem kwalifikacyjnym rady pedagogicznej, 0 _ przeprowadzenie egzaminu sprawdzającego, jeżeli ustalona przez nauczyciela ocena - jego zdaniem lub zdaniem rodziców - jest niezgodna z jego osiągnięciami,
$ 45 Obowiązki ucznia
l. Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w Statucie szkoły, regulaminów obdwjązujących i ustaleń władz szkoły, rady pedagogicznej, wychowawcy i nauczycieli RSU z
2. Uczeń ma obowiązek dbać o honor szkoły, godnie ją reprezentować oraz znać, szanować i wzbogacać jej tradycję,
3. Uczeń ma obowiązek przestrzegać zasad kultury, współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych pracowników szkoły,
4. Uczeń ma obowiązek odpowiedzialności za własne życie, zdrowie i higienę oraz rozwój, dbać o zdrowie, bezpieczeństwo swoje i kolegów, wystrzegać się wszelkich szkodliwych nałogów,
5. Uczeń ma dbać o wspólne dobro, ład i porządek w szkole.
6. Uczeń ma dbać o mienie szkolne.
1) Za zniszczenia dokonane przez ucznia odpowiedzialność materialna ponoszą rodzice ucznia.
2) Rodzice zobowiązani są osobiście naprawić szkody lub pokryć koszty naprawy lub zakupu zniszczonego mienia.
7. Uczeń ma przeciwdziałać wszelkim przejawom nieodpowiedzialności, lekceważenia obowiązków ucznia, przestrzegać porządku szkolnego, dbać o ład i estetykę w pomieszczeniach i otoczeniu szkoły,
8. Uczeń ma przestrzegać zasad higieny osobistej, dbać o estetykę ubioru i wyglądu,
1) Strój ucznia powinien być zawsze czysty i skromny,
2) W doborze ubioru, rodzaju fryzury, biżuterii należy zachować umiar
3) Obowiązuje zakaz farbowania włosów oraz makijażu z wyjątkiem szkolnych zabaw takich jak. andrzejki, bal noworoczny
4) Obowiązuje zakaz noszenia biżuterii mogącej stanowić zagrożenie dla zdrowia ucznia lub jego kolegów, w szczególności długich kolczyków bądź wisiorków, ostrych bransolet
5) Ucznia przebywającego w szkole obowiązuje obuwie zamienne,
6) Strój na lekcję wychowania fizycznego określa nauczyciel tego przedmiotu na początku każdego roku szkolnego w czasie zajęć organizacyjnych
45
|
obowiązki_ucznia_-_odp._pytanie_nr_59.pdf
|
3) Przynależność ucznia do organizacji i stowarzyszeń pozaszkolnych jest prywatna sprawą ucznia i jego rodziców 5. Prawa proceduralne:
l) Uczeńi jego rodzice mają prawo do pisemnego odwołania się od decyzji organów szkoły lub nałożonej kary zgodnie z procedurą odwoływania się od kar i decyzji.
2) - Uczeń ma prawo zwrócić się pisemnie do dyrektora szkoły, przed posiedzeniem kwalifikacyjnym rady pedagogicznej o _ przeprowadzenie egzaminu sprawdzającego, jeżeli ustalona przez nauczyciela ocena - jego zdaniem lub zdaniem rodziców - jest niezgodna z jego osiągnięciami,
$ 45 Obowiązki ucznia
l. Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w Statucie szkoły, regulaminów akrwiązujących i ustaleń władz szkoły, rady pedagogicznej, wychowawcy i nauczycieli RSU
2. Uczeń ma obowiązek dbać o honor szkoły, godnie ją reprezentować oraz znać, szanować i wzbogacać jej tradycję,
3. Uczeń ma obowiązek przestrzegać zasad kultury, współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych pracowników szkoły,
4. Uczeń ma obowiązek odpowiedzialności za własne życie, zdrowie i higienę oraz rozwój, dbać o zdrowie, bezpieczeństwo swoje i kolegów, wystrzegać się wszelkich szkodliwych nałogów,
5. Uczeń ma dbać o wspólne dobro, ład i porządek w szkole.
6. Uczeń ma dbać o mienie szkolne.
1) Za zniszczenia dokonane przez ucznia odpowiedzialność materialna ponoszą rodzice ucznia.
2) Rodzice zobowiązani są osobiście naprawić szkody lub pokryć koszty naprawy lub zakupu zniszczonego mienia.
7. Uczeń ma przeciwdziałać wszelkim przejawom nieodpowiedzialności, lekceważenia obowiązków ucznia, przestrzegać porządku szkolnego, dbać o ład i estetykę w pomieszczeniach i otoczeniu szkoły,
8. Uczeń ma przestrzegać zasad higieny osobistej, dbać o estetykę ubioru i wyglądu,
1) Strój ucznia powinien być zawsze czysty i skromny,
2) W doborze ubioru, rodzaju fryzury, biżuterii należy zachować umiar
3) Obowiązuje zakaz farbowania włosów oraz makijażu z wyjątkiem szkolnych zabaw takich jak. andrzejki, bal noworoczny
4) Obowiązuje zakaz noszenia biżuterii mogącej stanowić zagrożenie dla zdrowia ucznia lub jego kolegów, w szczególności długich kolczyków bądź wisiorków, ostrych bransolet
5) Ucznia przebywającego w szkole obowiązuje obuwie zamienne,
6) Strój na lekcję wychowania fizycznego określa nauczyciel tego przedmiotu na początku każdego roku szkolnego w czasie zajęć organizacyjnych
45
10.
11
iż,
1
W
15.
16.
17.
Uczeń ma obowiązek przychodzenia w dni ważnych uroczystości szkolnych przychodzić w stroju galowym: biała bluzka, koszula, ciemne spodnie dla chłopców, ciemna spódniczka dla dziewcząt
Uczeń ma stwarzać atmosferę wzajemnej życzliwości, pomagać słabszym, przeciwdziałać wszelkim przejawom przemocy, brutalności, a także zarozumialstwa.
. Uczeń ma obowiązek systematycznie i wytrwale pracować nad wzbogacaniem swej
wiedzy, wykorzystywać jak najlepiej czas i warunki do nauki, l) Uczeń zobowiązany jest do zachowania należytej uwagi w czasie zajęć lekcyjnych 2) Uczeń zobowiązany jest do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, odrabiania prac domowych zleconych przez nauczyciela danego przedmiotu Uczeń ma pomagać kolegom w nauce, a szczególnie tym, którzy maja trudności powstałe z przyczyn od nich niezależnych.
. Uczeń zobowiązany jest do uczęszczania na zajęcia wynikające z jego tygodniowego
rozkładu zajęć lekcyjnych.
. W przypadku spóźnienia uczeń zobowiązany jest do przybycia do sali, w której odbywają
się zajęcia wynikające z jego tygodniowego rozkładu zajęć. Obowiązkiem ucznia pełniącego funkcję dyżurnego klasowego jest przygotowanie sali do lekcji, sprawdzenie stanu tablicy, kredy oraz sprawdzenie porządku po odbytych zajęciach. Uczeń ma obowiązek uzupełnić lekcje i odrobić pracę domową, gdy go nie było na zajęciach lekcyjnych;
1) W ciągu tygodnia, gdy przebywał na dłuższym zwolnieniu lekarskim liczącym
ponad 2 dni,
2) Na następny dzień, gdy jego nieobecność miała charakter doraźny. Uczeń zobowiązany jest do dostarczenia usprawiedliwia nieobecności na zajęciach w formie zaświadczenia lekarskiego lub pisemnego oświadczenia rodziców. Usprawiedliwienie powinno nastąpić najpóźniej do dwóch tygodni od czasu powrotu.
$ 46 Szkolny system nagród wobec ucznia
Społeczność szkolna nagradza ucznia za: 1) Rzetelną naukę i pracę społeczną. 2) Wzorowe zachowanie. 3) Wybitne osiągnięcia. 4) Dzielność i odwagę. Formy nagrody respektowane na terenie Szkoły: 1) Pochwała wychowawcy wobec klasy 2) Pochwała dyrektora wobec społeczności szkolnej, lokalnej 3) Dyplom uznania. 4) Nagroda rzeczowa. 5) List pochwalny skierowany do rodziców. 6) Świadectwo z wyróżnieniem. O rodzaju nagród i ich przyznawaniu decyduje Rada Pedagogiczna i Rada Rodziców:
46
|
szkolny_system_kar_-_odp._pytanie_nr_60.pdf
|
Wynik rozpatrzenia zażalenia od przyznanej nagrody może być rozpatrzony pozytywnie bądź negatywnie, z tym, ze uczeń może odmówić przyjęcia przyznanej nagrody. Informacja ta również zostaje zapisana w dzienniku
$ 48 Szkolny system kar stosowanych wobec ucznia
Uczeń może być ukarany za nieprzestrzeganie postanowień zawartych w niniejszym statucie w następujący sposób: 1) Uwaga wpisana do zeszytu wychowawczego, 2) Rozmowa wychowawcza, 3) Upomnienie udzielone przez wychowawcę, 4) Obniżenie oceny z zachowania, 5) Nagana dyrektora wobec społeczności szkolnej, 6) Pisemne lub ustne powiadomienie rodziców, 7) Przeniesienie ucznia do innej szkoły na wniosek dyrektora szkoły złożony do KO. 8) zakazu reprezentowania szkoły na zewnątrz; 9) zawieszenia w prawach ucznia; 10) Powiadomienie policji lub sądu dla nieletnich, O przeniesieniu ucznia do innej szkoły wnioskuje się w przypadku, gdy: 1) Notorycznie łamie on przepisy zawarte w Statucie Szkoły 2) Otrzymał inne kary zawarte w Statucie Szkoły, 3) Stosowane środki zaradcze nie przynoszą rezultatów, a zmiana środowiska może mieć korzystny wpływ na jego postawę Szkoła powiadamia policje bądź sąd dla nieletnich, gdy: 1) Uczeń zachowuje się w sposób demoralizujący bądź agresywny 2) Swoim postępowaniem zagraża zdrowiu i życiu innych uczniów 3) Dopuszcza się czynów łamiących prawo np. kradzieże, wymuszenia, zastraszenia, rozprowadzanie narkotyków itp., 4) Stosowane środki zaradcze nie przynoszą rezultatu O przyznaniu wobec ucznia kary zapisanej w punkcien2 i 3 decyduje dyrektor po wcześniejszym zapoznaniu się ze stanowiskiem Rady Pedagogicznej. Stosowane kary nie mogą naruszać nietykalności i godności osobistej ucznia. W stosunku do ucznia stosuje się gradację kar - od najmniej dotkliwej do najbardziej ostre. Uczeń ma prawo odwołać się od kary do dyrektora szkoły i Rady Pedagogicznej oraz przez Radę Rodziców do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą. szkoła ma obowiązek informowania rodziców (prawnych opiekunów) o przyznanej mu nagrodzie lub zastosowaniu wobec niego kary.
$ 49 Procedura odwoływania się od kar
Uczeń lub jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą odwołać się od kary, o której mowa w ust. 3, do dyrektora szkoły w terminie 14 dni od wymierzenia kary.
48
|
regulamin_Rady_Rodziców.pdf
|
Uchwała nr 1/2007/2008 z 13 września 2007 r. Rady Rodziców Szkoły Podstawowej w Siamoszycach
w sprawie zatwierdzenia Regulamin Rady Rodziców Szkoły Podstawowej w Siamoszycach .
Na podstawie art. 53 ust. 4 ustawy z Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami) Rada Rodziców Zespołu Szkoły Podstawowej w Siamoszycach uchwala, co następuje:
81 Rada Rodziców zatwierdza Regulamin Rady Rodziców Szkoły Podstawowej w Siamoszycach stanowiący załącznik nr 1 do uchwały.
82
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Rodziców Szkoły Podstawowej
__w Siamos cach od a Wda.
821 Rada stosownie do potrzeb może powoływać komisje problemowe, których zadaniem jest zwiększenie skuteczności działania Rady w przedmiotowej sprawie.
822 Zebrania Rady mają charakter otwarty, mogą w nich uczestniczyć, bez prawa udziału w głosowaniu rodzice uczniów i przedstawiciele organów Szkoły.
823 Członkowie Rady zobowiązani są do nie ujawniania spraw poruszanych na zebraniach, które mogą naruszać godność osobistą członków społeczności szkolnej lub istotne interesy Szkoły.
624 Rada Rodziców może wnioskować do Dyrektora Szkoły o udział Przewodniczącego Rady, lub innych jej przedstawicieli w posiedzeniu Rady Pedagogicznej.
25 Rada może współpracować z radami rodziców i radami szkół innych szkół.
ROZDZIAŁ V DZIAŁALNOŚĆ FINANSOWA RADY
8 26 Rada gromadzi środki finansowe na fundusz zwany: FUNDUSZ RADY RODZICÓW 8 27
FUNDUSZ RADY RODZICÓW powstaje z dobrowolnych składek rodziców i innych dochodów wygospodarowanych przez Radę zgodnie z obowiązującymi przepisami finansowymi.
8 28 FUNDUSZEM RADY RODZICÓW zarządza skarbnik Rady zgodnie z jak najlepiej pojętym interesem szkoły, przy bezpośredniej współpracy z pozostałymi organami szkoły w szczególności Dyrekcją Szkoły.
8 29
Środki finansowe FRR Rada gromadzi w banku na bieżącym rachunek oszczędnościowo — rozliczeniowym.
830
Rada może pozostawić pod opieką skarbnika tak zwane pogotowie kasowe w wysokości ustalonej na pierwszym w kadencji posiedzeniu Rady.
831
Bezpośredni dostęp do rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego mają upoważnieni przez Radę dwaj przedstawiciele Rady w tym skarbnik.
832
Regulamin Rady Rodziców
Szkoły Podstawowej w Siamoszycach [z dnia 13 września 2007 r.]
ROZDZIAŁ I - POSTANOWIENIA OGOLNE
81 Rada Rodziców Szkoły Podstawowej w Siamoszycach działa na podstawie artykułów 53 i 54 Ustawy o systemie oświaty z 7 września 1991 r. (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami) oraz 89 Statutu Szkoły Podstawowej w Siamoszycach.
$2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa bez bliższego określenia o:
1. „Szkole” lub należy przez to rozumieć Szkołę Podstawową w Siamoszycach.
2. „Dyrektorze” należy przez to rozumieć Dyrektora Szkoły Podstawowej w Siamoszycach.
3. „Radzie Pedagogicznej” należy przez to rozumieć Radę Pedagogiczną Szkoły Podstawowej w Siamoszycach.
4. „Radzie” należy przez to rozumieć Radę Rodziców Szkoły Podstawowej w Siamoszycach.
5. „Organie Prowadzącym” należy przez to rozumieć organ prowadzący Szkoły Podstawowej w Siamoszycach, to jest Urząd Gminy w Kroczycach.
6. „Organie Nadzoru Pedagogicznego” należy przez to rozumieć organ nadzoru pedagogicznego Szkoły Podstawowej w Siamoszycach, to jest Sląskiego Kuratora Oświaty.
7. „Samorządzie Uczniowskim” należy przez to rozumieć samorząd uczniowski Szkoły Podstawowej w Siamoszycach.
83 Rada Rodziców Szkoły Podstawowej w Siamoszycach jest jednocześnie reprezentantem rodziców uczniów Szkoły Podstawowej w Siamoszycach.
84 Siedzibą Rady jest budynek Szkoły Podstawowej w Siamoszycach.
85 Rada jest organem społecznym i samorządnym, współdziałającym z: Dyrektorem Szkoły, Radą Pedagogiczną, Samorządem Uczniowskim, Organem Prowadzącym i Organem Nadzoru Pedagogicznego oraz innymi organizacjami i instytucjami, wspierającymi realizację statutowych zadań Szkoły.
86 Podstawowe zasady działania Rady określa Regulamin wprowadzony uchwałą Rady Rodziców Szkoły Podstawowej w Siamoszycach.
87 Kadencja Rady Rodziców trwa jeden rok szkolny i kończy się w przeddzień odbycia pierwszego posiedzenia nowej Rady, nie dłużej jednak niż do 30 września w nowym roku szkolnego.
ROZDZIAŁ II WYBORY RAD ODDZIAŁOWYCH I RADY SZKOŁY
88
1. Rodzice uczniów Szkoły Podstawowej wybierają swoich przedstawicieli w radach oddziałowych w sposób następujący:
1) W terminie ustalonym przez Dyrektora odbywają się we wrześniu każdego nowego roku szkolnego pierwsze zebrania klasowe rodziców uczniów Szkoły Podstawowej w Siamoszycach.
2) Na zebraniach klasowych rodzice każdej klasy wybierają rady oddziałowe składające się z co najmniej trzech rodziców uczniów danego oddziału.
3) W wyborach, o których mowa w punkcie 2, jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic.
4) Wychowawca klasy otwiera w danym oddziale część zebrania poświęconą wyborom rady oddziałowej i jej przewodniczy.
5) Do zadań wychowawcy, jako przewodniczącego, należy:
a) przyjmowanie zgłoszeń kandydatur na członków rady oddziałowej
b) przygotowanie we współpracy z rodzicami kart do głosowania
c) nadzorowanie przebiegu głosowania
d) obliczenie głosów w obecności rodziców, przy pomocy jednego z nich. Rodzic ten nie może być kandydatem do rady oddziałowej.
e) ogłoszenie wyników głosowania.
6) Wychowawca przyjmuje zgłoszenia kandydatów spośród rodziców, którzy przybyli na pierwsze zebranie.
7) Tajne wybory odbywają się przy nieograniczonej liczbie kandydatów zgłoszonych przez rodziców, przy czym liczba kandydatów nie może być mniejsza niż trzech.
8) Osoba kandydująca do rady oddziałowej musi wyrazić na to zgodę.
9) W głosowaniu bierze udział tylko jeden rodzic danego ucznia.
10)Głosowanie odbywa się na przygotowanych kartach do głosowania.
11)Na karcie do głosowania umieszcza się w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona kandydatów.
12)Rodzic, biorący udział w wyborach, stawia znak „X” obok jednego, dwóch lub trzech nazwisk kandydatów, na których głosuje.
13)Głos uważa się za ważny, jeżeli na karcie do głosowania wyborca wskazał znakiem X jedną, dwie lub trzy osoby, na które głosuje.
14)Za wybranych do rady oddziałowej uważa się trzech pierwszych kandydatów, którzy
uzyskali największe liczby głosów. W przypadku, gdy trzecia i kolejna osoba lub kolejne osoby uzyskają taką samą liczbę głosów, głosowanie na te osoby zostaje powtórzone. Kolejne tury wyborów przeprowadzane są na tym samym zebraniu, aż do ustalenia pełnego składu rady oddziałowej.
2. Przebieg czynności, o których mowa w ust. 1, dokumentuje protokół sporządzony przez wychowawcę lub jednego z rodziców, a podpisany przez wychowawcę i członków wybranej rady oddziałowej w obecności rodziców.
3. Jeżeli w ciągu roku szkolnego skład rady oddziałowej ulegnie zmniejszeniu, przeprowadza się wybory uzupełniające w tym oddziale, na zasadach określonych odpowiednio w ust. 1 w terminie nie przekraczającym 30 dni od dnia zmniejszenia się składu rady oddziałowej. W czasie wakacji wyborów uzupełniających nie przeprowadza się.
4. Członkowie każdej rady oddziałowej wybierają ze swojego grona przewodniczącego rady oddziałowej oraz osobę, która będzie przedstawicielem rady oddziałowej w Radzie Rodziców.
-—
Członkowie rady oddziałowej wypełniają oświadczenie, na którym wskazują swojego przedstawiciela w Radzie Rodziców. Oświadczenie podpisują wszyscy członkowie rady oddziałowej i przekazują za pośrednictwem wychowawcy klasy Dyrektorowi Szkoły.
. Protokół z wyborów, o których mowa w ust. 2 oraz oświadczenie, o którym mowa w
ust. 4, wychowawca danej klasy przekazuje Dyrektorowi, a następnie Dyrektor przekazuje zebrane protokoły oraz oświadczenia Przewodniczącemu nowej Rady Rodziców.
„Pierwsze posiedzenie Rady Rodziców zwołuje Dyrektor Szkoły w terminie do 30
września danego roku szkolnego.
. Dyrektor Szkoły otwiera pierwsze posiedzenie Rady Rodziców i przewodniczy mu do
chwili wybrania przez ogół członków Rady Rodziców ze swego grona przewodniczącego zebrania, który kieruje dalszą częścią obrad.
„Jeżeli w ciągu roku szkolnego skład Rady Rodziców ulegnie zmniejszeniu o
przedstawiciela danego oddziału, to dana rada oddziałowa, działając w pełnym składzie, jest zobowiązana w trybie opisanym w ust. 4, dokonać wyboru swojego nowego przedstawiciela w Radzie Rodziców w terminie do 30 dni od dnia ustania członkowstwa w Radzie przez przedstawiciela danego oddziału. W czasie wakacji wyborów uzupełniających nie przeprowadza się.
89
. Członkostwo w Radzie Rodziców lub radzie oddziałowej wygasa w przypadku:
1) ukończenia szkoły przez dziecko, przy czym kończy się ono z dniem 31 sierpnia roku, w którym uczeń kończy szkołę,
2) w związku z przeniesieniem dziecka do innej szkoły, z końcem miesiąca, w którym to przeniesienie nastąpiło,
3) zrzeczenia się członkostwa,
4) niebrania udziału w pracach Rady lub odpowiednio rady oddziałowej bez uzasadnionych przyczyn przez trzy kolejne zebrania odpowiednio Rady lub rady oddziałowej,
5) śmierci.
. Wygaśnięcie członkostwa w przypadkach określonych w punktach 1) do 4) stwierdza
Rada Rodziców lub odpowiednia rada oddziałowa.
. Uzupełnienie składu Rady następuje w trybie określonym w 88 ust. 8, a składu rady
oddziałowej zgodnie z 88 ust. 3.
ROZDZIAŁ III CELE I ZADANIA ORAZ PRAWA RADY
810
„. Głównym celem Rady jest działanie na rzecz wychowawczej i opiekuńczej funkcji
Szkoły.
. Do zadań Rady należy w szczególności: pobudzanie i organizowanie różnych form aktywności rodziców na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań Szkoły,
- _ współudział w bieżącym i perspektywicznym programowaniu pracy Szkoły,
- pomoc w doskonaleniu organizacji i warunków pracy Szkoły,
- udział w realizacji programów nauczania, wychowania oraz zadań opiekuńczych
Szkoły,
współpraca ze środowiskiem lokalnym,
- udzielanie pomocy samorządowi uczniowskiemu oraz innym organizacjom społecznym działającym w szkole,
organizowanie działalności mającej na celu podnoszenie kultury pedagogicznej w
rodzinie i środowisku lokalnym,
podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania dodatkowych środków finansowych
dla Szkoły, zwłaszcza na działalność wychowawczą i pozalekcyjną,
- tworzenie klimatu twórczej współpracy jak najliczniejszej grupy rodziców ze Szkołą. - współpraca z radami oddziałowymi przede wszystkim w celu realizacji zadań Rady na szczeblu klasowym oraz aktywizacji ogółu rodziców w działaniach na rzecz klas
i Szkoły.
. Do kompetencji Rady Rodziców, z zastrzeżeniem zawartym w ust. 4, należy: 1) uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną:
a) programu wychowawczego Szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli,
b) programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego Środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców,
c) uchwalanie Regulaminu Rady,
2) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub
wychowania Szkoły
3) opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez Dyrektora Szkoły.
. Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z Radą Pedagogiczną w sprawie programu, o którym mowa w ust. 3 pkt 1) li. a lub b, program ten ustala Dyrektor Szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Program ustalony przez Dyrektora Szkoły obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez Radę Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.
ROZDZIAŁ IV ORGANIZACJA RADY I PODSTAWOWE ZASADY JEJ PRACY
811
„ Rada na swym pierwszym posiedzeniu wybiera w głosowaniu jawnym wybiera: - Przewodniczącego
- Zastępcę,
- Skarbnika,
- _ Sekretarza.
„ Rada może odwołać Przewodniczącego lub każdego z jej członków na wniosek: a) Przewodniczącego Rady Rodziców,
b) dwóch członków Rady,
3.
—
W przypadku odwołania Przewodniczącego lub dowolnego jej członka, Rada ma obowiązek powołać nowy skład lub nowego jej członka na tym samy posiedzeniu.
$12
„Zadaniem Rady Rodziców jest wyłącznie organizowanie pracy Rady, w tym
przygotowanie projektu porządku jej posiedzenia. Rada może upoważnić Przewodniczącego do opracowania porządku obrad Rady.
. Zadaniem Przewodniczącego jest wyłącznie:
a) zwoływanie z własnej inicjatywy lub w przypadkach określonych w 813 ust. 2 posiedzeń Rady oraz przewodniczenie obradom.
b) organizowanie pracy Rady, w tym zwoływanie z własnej inicjatywy lub w przypadkach określonych w 813 ust. 6 jego posiedzeń oraz prowadzenie obrad Rady.
. W przypadku nieobecności Przewodniczącego jego zadania wykonuje jeden z członków
Rady. $13
. Rada spotyka się na zebraniach organizowanych minimum 2 razy w roku szkolnym. . Przewodniczący Rady zobowiązany jest do zwołania zebrania Rady nie później niż w
ciągu 10 dni od dnia złożenia wniosku w tej sprawie przez: 1) Dyrektora
2) organ prowadzący Szkołę Podstawową
3) organ sprawujący nadzór pedagogiczny nad szkołą
4) dwóch członków Rady
. O terminie zebrania zawiadamia się członków Rady w sposób zwyczajowo przyjęty, na
minimum 7 dni przed planowanym terminem zebrania.
. W uzasadnionych przypadkach zawiadomienie, o którym mowa w punkcie 5, może być
dokonane najpóźniej na jeden dzień przed terminem zebrania.
. Zawiadomienie o terminie zebrania polega na wskazaniu daty i godziny rozpoczęcia
oraz miejsca planowanego zebrania. 814
Aby posiedzenie Rady było prawomocne musi brać w nim udział więcej niż połowa członków pełnego składu Rady.
i.
NA
$15 Rada wyraża swoje stanowisko w formie uchwał poddawanych pod głosowanie jawne. Uchwałę uznaje się za przyjętą, jeżeli zostaje przegłosowana zwykłą większością głosów obecnych na zebraniu. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego. Rada podejmuje swoje decyzje w głosowaniu jawnym zwykłą większością obecnych na zebraniu.
$16
„ Rada zatwierdza porządek zebrania. . Głosowanie w sprawie zatwierdzenia porządku zebrania odbywa się po otwarciu ze-
brania i stwierdzeniu jego prawomocności.
. Bezpośrednio przed głosowaniem, o którym mowa w punkcie 2, członkowie Rady oraz
Dyrektor Szkoły mogą zgłaszać propozycje dotyczące wprowadzenia zmian w proponowanym porządku zebrania. Ta sama propozycja nie może być zgłaszana więcej niż jeden raz podczas tego samego zebrania.
Propozycje poddawane są pod głosowanie Rady.
. Członkowie Rady mogą zgłaszać inne wnioski formalne w trakcie zebrania Rady.
Przepis zawarty w punkcie 3 zdanie drugie stosuje się odpowiednio. 817
GO UT
PBN NWA PP
„ Zebrania Rady są protokołowane przez Sekretarza Rady. W przypadku nieobecności na
posiedzeniu Rady sekretarza Rada wybiera protokolanta danego posiedzenia spośród osób na nim obecnych.
„ Protokół zebrania Rady powinien w szczególności zawierać:
1) numer, datę i miejsce zebrania oraz numery uchwał,
2) stwierdzenie prawomocności zebrania (quorum),
3) listę nieobecnych członków Rady oraz listę osób uczestniczących w zebraniu z głosem doradczym - jeżeli taka sytuacja miała miejsce,
4) zatwierdzony porządek obrad,
5) przedmiot zgłoszonych i uchwalonych wniosków,
6) podpisy Przewodniczącego i osoby protokołującej dane zebranie.
. Każdy członek Rady ma prawo zaznajamiania się z treścią protokołu zebrania i zgła-
szania Przewodniczącemu uwag do treści protokołu.
. Uwagi, o jakich mowa w punkcie 2, można zgłaszać w ciągu 21 dni, od dnia
udostępnienia protokołu. Niezgłoszenie żadnej uwagi jest równoznaczne z przyjęciem protokołu. Uwagi zgłoszone w terminie są poddawane pod głosowanie Rady na najbliż- szym zebraniu.
. Uchwały Rady numeruje się cyframi arabskimi. .. Nowa numeracja zaczyna się z początkiem roku szkolnego.
818
. Niezależnie od utrwalenia podjęcia uchwał w protokole zebrania Rady, uchwały
wymienione w 819, sporządzane są w formie odrębnych dokumentów, zawierających w szczególności:
„tytuł uchwały, . podstawę prawną, . tekst uchwały,
podpis Przewodniczącego. Tytuł uchwały składa się z następujących części:
. oznaczenia numeru uchwały oraz organu, który ją wydał, . daty podjęcia uchwały,
możliwie najzwięźlejszego określenia przedmiotu uchwały.
0. Tekst uchwały należy systematyzować z wykorzystaniem podziału na paragrafy, a w
miarę potrzeb także na punkty oraz litery. Paragrafy można grupować w rozdziały, a rozdziały w działy.
819
Uchwałami wymagającymi zachowania formy opisanej w paragrafie poprzedzającym, są w szczególności uchwały w sprawach:
1.
-—
zatwierdzenia programu wychowawczego Szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli,
. zatwierdzenia programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów
oraz potrzeb danego Środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców,
. zatwierdzenia lub zmiany Regulaminu Rady, „ wyrażenia opinii o programie i harmonogramie poprawy efektywności kształcenia lub
wychowania Szkoły,
„ wyrażenia opinii o projekcie planu finansowego składanego przez Dyrektora Szkoły.
820 W zebraniach Rady może brać udział, z głosem doradczym Dyrektor. Do udziału w zebraniach Rady mogą być zapraszane przez Przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek Rady , inne osoby, z głosem doradczym.
$21 Rada stosownie do potrzeb może powoływać komisje problemowe, których zadaniem jest zwiększenie skuteczności działania Rady w przedmiotowej sprawie.
$22 Zebrania Rady mają charakter otwarty, mogą w nich uczestniczyć, bez prawa udziału w głosowaniu rodzice uczniów i przedstawiciele organów Szkoły.
$23 Członkowie Rady zobowiązani są do nie ujawniania spraw poruszanych na zebraniach, które mogą naruszać godność osobistą członków społeczności szkolnej lub istotne interesy
Szkoły.
$24 Rada Rodziców może wnioskować do Dyrektora Szkoły o udział Przewodniczącego Rady, lub innych jej przedstawicieli w posiedzeniu Rady Pedagogicznej.
$25 Rada może współpracować z radami rodziców i radami szkół innych szkół.
ROZDZIAŁ V DZIAŁALNOŚĆ FINANSOWA RADY
$ 26 Rada gromadzi środki finansowe na fundusz zwany: FUNDUSZ RADY RODZICÓW 8 27
FUNDUSZ RADY RODZICÓW powstaje z dobrowolnych składek rodziców i innych dochodów wygospodarowanych przez Rad zgodnie z obowiązującymi przepisami finansowymi.
$ 28
FUNDUSZEM RADY RODZICÓW zarządza skarbnik Rady zgodnie z jak najlepiej pojętym interesem szkoły, przy bezpośredniej współpracy z pozostałymi organami szkoły w szczególności Dyrekcją Szkoły.
$ 29 Środki finansowe FRR gromadzi skarbnik Rady. $ 30
Rada może pozostawić pod opieką skarbnika tak zwane pogotowie kasowe w wysokości ustalonej na pierwszym w kadencji. posiedzeniu Rady.
831
Bezpośredni dostęp do zgromadzonych funduszy mają upoważnieni przez Radę dwaj przedstawiciele Rady w tym skarbnik.
5 32
Środki z FRR wydatkowane są zgodnie z ramowym preliminarzem wydatków ustalanym na pierwszym w roku szkolnym walnym zebrania Rady.
833
Za miniony rok szkolny, na pierwszym w nowym roku szkolnym zebraniu Rady, skarbnik Rady przygotowuje i przedstawia sprawozdanie finansowe.
ROZDZIAŁ VI POSTANOWIENIA KOŃCOWE
8 34 Zmiany lub uzupełnienia w niniejszym Regulaminie mogą być wprowadzane na wniosek: 1. Przewodniczącego Rady Rodziców, 2. 1/2 członków pełnego składu Rady poprzez podjęcie stosownej uchwały na posiedzeniu Rady.
$ 35
Rada Rodziców posiada i używa pieczęci podłużnej z adresem Szkoły Podstawowej w Siamoszycach .
Me (hsla
Siamoszyce , 13 września 2007 r. Przewodniczący Rady Rodziców
|