WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu/fragmentu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów.
Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 274
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak
3.a. Jeśli tak to jakie? 0 - testy semestralne, testy na wejściu, egzamin próbny; 1 - praca na lekcji w formie pisemnej, praca w grupach, prace z komputerem, rysunki plastyczne, prace techniczne, krótkie prace domowe, przygotowanie do lekcji, aktywność, czytanie głośne; 2 - ocena semestralna, kartkówki, dyktanda, krótsze wypowiedzi pisemne, odpowiedź ustna, recytacja wiersza, odpowiadanie ustne, piosenka, prezentacja, prace pisemne długoterminowe, konkursy na szczeblu szkolnym ( I, II, III miejsce), karty pracy, czytanie ze zrozumieniem; 3 - sprawdziany, prace klasowe, testy, dłuższe wypracowania, konkursy na szczeblu pozaszkolnym ( I, II, III miejsca oraz wyróżnienia w konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych),
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Tak
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Nie
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? „przychodzić do szkoły schludnie i estetycznie ubranym, a na uroczystości szkolne odświętnie” (par. 42, ust. 3, pkt.9)
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgloszenia przez osobe uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Nie
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w okreslonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą? „Ocenę celującą (6) otrzymuje uczeń, który: 1) biegle posługuję się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów, 2) proponuje rozwiązania nietypowe, 3) podejmuje samodzielną pracę w celu pogłębiania swojej wiedzy, 4) wychodzi z własnymi inicjatywami rozwiązań problemu, 5) bierze udział w konkursach, odnosi sukcesy, 6) umie powiązać problemtykę różnych przedmiotów” (par. 47d, pkt. 1)
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? Nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego? Nie dotyczy
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole? Zakaz korzystania na lekcji, w świetlicy i bibliotece szkolnej z telefonów komórkowych, MP3 oraz innych urządzeń elektronicznych (powinny być one wyłączone i schowane do plecaków) (par. 42, ust 3, pkt. 20)
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie? -
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Nie
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Nie dotyczy
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Nie dotyczy
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego? Usprawiedliwienie przez rodziców w dzienniku elektronicznym
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Nie
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na: Własnym koncie Rady
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. Skan w załączeniu.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak/Nie
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu. Tak, skan w załączeniu.
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Nie
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest? Nauczyciel współorganizujący proces kształcenia – 1 wakat
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 10h tygodniowo
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. Wykształcenie wyższe, tytuł zawodowy magister, kierunek studiów psychologia
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 232 uczniów
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 6 uczniów
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 59 uczniów
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Nie
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak – rolety okienne, klimatyzacja na hali sportowej
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze Tak
-Szatnia Nie
-Teren wokół szkoły Tak
- Inne (proszę wpisać jakie)
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły). Par. 42 pkt. 1
„1.Prawa ucznia:
1) do wiedzy o prawach oraz środkach, jakie przysługują uczniom w przypadku naruszania ich praw,
2) do swobodnego dostępu na zajęcia lekcyjne,
3) do korzystania ze zbiorów biblioteki szkolnej,
4) do pomocy w nauce,
5) do pomocy psychologiczna - pedagogicznej,
6) do rozwijania swoich zdolności i zainteresowań,
7) do wolności myśli, sumienia i wyznania, przy czym rodzicom przysługuje prawo do ukierunkowania dziecka i pieczy nad korzystaniem przez nie z przysługującej wolności,
8) do swobody wyrażania myśli i przekonań - także światopoglądowych i religijnych, jeśli nie narusza tym dobra innych osób,
9) do swobodnej wypowiedzi a w szczególności swobodę poszukiwania, otrzymywania
i przekazywania informacji w dowolnej formie,
10) do wygłaszania opinii, przedstawienia stanowiska we własnej sprawie,
11) do przedstawienia własnego stanowiska, gdy zapadają decyzje dotyczące uczniów lub indywidualnego ucznia,
12) do przedstawiania, w ramach Samorządu Uczniowskiego, Radzie Rodziców, Radzie Pedagogicznej oraz dyrektorowi wniosków i opinii we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów,
13) do jawnej i umotywowanej oceny, do informacji o zasadach oceniania, klasyfikowania
i promowania oraz o zasadach i kryteriach oceniania zachowania oraz o możliwościach odwołania od ustalonej oceny, warunkach przystąpienia i trybie przeprowadzania egzaminu poprawkowego, klasyfikacyjnego,
14) do poszanowania jego godności,
15) do opieki wychowawczej i higienicznych warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej,
16) do tajemnicy życia prywatnego i rodzinnego,
17). do higienicznych warunków nauki,
18) do odpoczynku, czasu wolnego, rozrywki i zabawy,
19) do otrzymywania pomocy materialnej,
20) uczeń ma prawo należeć do organizacji i stowarzyszeń działających na terenie szkoły,
21) uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych,”
59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Par. 42 pkt. 3
„1) przestrzegać postanowienia zawarte w Statucie Szkoły i innych dokumentach dotyczących życia szkoły,
2) postępować zgodnie z dobrem szkolnej społeczności, dbać o honor i tradycje szkoły,
3) uczęszczać regularnie na lekcje i na wybrane zajęcia pozalekcyjne. Każdorazowa nieobecność spowodowana chorobą lub inną przyczyną powinna być usprawiedliwiona przez rodziców ucznia w dzienniku elektronicznym w zakładce usprawiedliwienia nie później, niż w ciągu dwóch tygodni po powrocie ucznia do szkoły.
4) przestrzegać zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych pracowników szkoły, dbać o kulturę słowa i o to, by sposób bycia nie naruszał godności własnej i godności innych,
5) nie zakłócać swoim zachowaniem przebiegu lekcji, pracować sumiennie, koncentrować uwagę na omawianych zagadnieniach,
6) włączać się aktywnie we wzbogacanie procesu dydaktycznego, stawiać pytania, inicjować dyskusję, organizować pomoc koleżeńską,
7) odrabiać systematycznie prace domowe, samodzielnie poszerzać wiadomości w interesujących dziedzinach wiedzy,
8) stawiać sobie wymagania proporcjonalnie do własnych uzdolnień,
9) przychodzić do szkoły schludnie i estetycznie ubranym a na uroczystości szkolne odświętnie
10) rozumieć ważność samowychowania, umieć stawiać sobie wysokie wymagania odnośnie do własnego rozwoju,
11) pracować nad ukształtowaniem własnego systemu wartości głęboiko ludzkich zgodnych z wyznawanym światopoglądem,
12) pracować nad kształtowaniem kompetencji społecznych,
13) dbać o zieleń i czystość w obejściu szkoły, w klasach i na korytarzach,
14)dbać o wspólne dobro, ład i estetykę w szkole. Uczeń zobowiązany jest do naprawienia uszkodzonego przez siebie sprzętu szkolnego,
15) troszczyć się o własne życie, zdrowie i higienę osobnistą; na terenie szkoły obowiązuje uczniów bezwzględny zakaz palenia tytoniu oraz paierosów elektronicznych, spożywania alkoholu rozprowadzania i używania środków odurzających,
16) okazywać szacunek każdemu człowiekowi, postępować uczciwie, zdecydowanie reagować na zło,
17) współtworzyć dobrą atmosferę w klasie i szkole,
18) podporządkować się zaleceniom i zarządzeniom dyrektora szkoły, Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców oraz ustaleniom rady Samorządu Uczniowskiego,
19) rozstrzygać spory na zasadach negocjacji, porozumienia i wzajemnego poszanowania stron,
20) przestrzegać zakazu korzystania na lekcji, w świetlicy i bibliotece szkolnej z telefonów komórkowych, MP3 oraz innych urządzeń elektronicznych (powinny być one wyłączone i schowane do plecaków),
21) spełniać obowiązek szkolny. Przez niespełnianie obowiązku szkolnego należy rozumieć nieusprawiedliwioną nieobecność ucznia w okresie jednego miesiąca, na co najmniej 50% obowiązkowych zajęć szkolnych, edukacyjnych,
23) uczeń ma obowiązek oczekiwać w budynku szkoły na przewóz szkolny lub dodatkowe zajęcia, odbywające się na terenie szkoły.”
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
Par. 43, pkt. 1
„1.Upomnienie wychowawcy wobec klasy.
2. Upomnienie wychowawcy klasy z pisemnym powiadomieniem rodziców.
3. Nagana wychowawcy klasy.
4. Nagana dyrektora szkoły udzielona w obecności wychowawcy i rodziców ucznia.
5. Zawieszenie prawa do udziału w zajęciach pozalekcyjnych, do reprezentowania szkoły na zewnątrz, do korzystania z rozrywek kulturalnych.
6. Przeniesienie do równoległej klasy w swojej szkole.
7. Nie mogą być stosowane kary naruszające nietykalność i godność osobistą ucznia.
8. O rodzaju i trybie kary decyduje dyrektor szkoły wraz z Radą Pedagogiczną.”