R 4 Prezes Sądu Rejonowego
zę w Hrubieszowie
ży ć
Hrubieszów, 22-04-2024
ADM.0123.16.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
Ul. Ursynowska 22/2
02 — 605 Warszawa
W odpowiedzi na wniosek z dnia 17 kwietnia 2024 roku dotyczący
udzielenia informacji, przedstawiam żądane dane:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał
w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej,
które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną — 38 wniosków.
2. W.ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej?
Przez „sprawę” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez
odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do
nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek
nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o
odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji
przetworzonej). Prosimy o podanie liczby — 1 sprawa (wydano decyzję o
odmowie udzielenia informacji publicznej).
Sąd Rejonowy w Hrubieszowie +48 84 696 40 42
ul. mjr. H. Dobrzańskiego „Hubala” 7 administracja©hrubieszow.sr.gov.pl
22-500 Hrubieszów www.hrubieszow.sr.gov.pl
__________________________________________________________________________________
Sąd Rejonowy w Hrubieszowie +48 84 696 40 42
ul. mjr. H. Dobrzańskiego „Hubala” 7 administracja@hrubieszow.sr.gov.pl
22-500 Hrubieszów www.hrubieszow.sr.gov.pl
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej?
Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
to jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych
informacji, które znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek
złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany
przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie
informacji, nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie
udostępnienia informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została
ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych
przypadkach, w których ją naliczono),
__________________________________________________________________________________
Sąd Rejonowy w Hrubieszowie +48 84 696 40 42
ul. mjr. H. Dobrzańskiego „Hubala” 7 administracja@hrubieszow.sr.gov.pl
22-500 Hrubieszów www.hrubieszow.sr.gov.pl
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym,
które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie
informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o
podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób – obsługę wniosków o
udzielenie informacji publicznej prowadzi trzech pracowników Oddziału
Administracyjnego (specjalista ds. administracyjnych, specjalista ds. kadr i
specjalista ds. gospodarczo-finansowych).
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących
się realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa
ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych
odpowiedzi spośród poniższych punktów: - osoby zajmujące się obsługą
wniosków o udzielenie informacji publicznej nie mają w zakresach
obowiązków wpisanych czynności dotyczących udzielania informacji
publicznej.
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat
udostępniania informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
__________________________________________________________________________________
Sąd Rejonowy w Hrubieszowie +48 84 696 40 42
ul. mjr. H. Dobrzańskiego „Hubala” 7 administracja@hrubieszow.sr.gov.pl
22-500 Hrubieszów www.hrubieszow.sr.gov.pl
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził – nie.
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o
dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie. –
nie.
Prezes Sądu Rejonowego
w Hrubieszowie
Adam Pisiewicz
/podpisano elektronicznie/
__________________________________________________________________________________
Sąd Rejonowy w Hrubieszowie +48 84 696 40 42
ul. mjr. H. Dobrzańskiego „Hubala” 7 administracja@hrubieszow.sr.gov.pl
22-500 Hrubieszów www.hrubieszow.sr.gov.pl
Potwierdzam zgodność wydruku z dokumentem wydanym w postaci elektronicznej:
Identyfikator dokumentu
2894.8589.5617
Nazwa dokumentu
Odpowiedź informacja publiczna.pdf
Tytuł dokumentu
Odpowiedź informacja publiczna
Sygnatura dokumentu
ADM.0123.16.2024
Data dokumentu
22.04.2024 11:47:12
Skrót dokumentu
34A6EAAA6D8512834FA2FEDF51941CCCC4
669E25
Wersja dokumentu
1.5
Data podpisu
22.04.2024
Sygnatariusz
Adam Pisiewicz; SR Hrubieszów
Stanowisko
Prezes Sądu Rejonowego w
Hrubieszowie/Przewodniczący Wydziału
Karnego
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu
elektronicznego
EZD 3.122.10.10.
Data wydruku:
22.04.2024 12:20:05
Autor wydruku:
Szostak Wojciech