P R E Z E S
S ą d u R e j o n o w e g o w W i e l i c z c e
ul. Janińska 25
32-020 Wieliczka
www.wieliczka.sr.gov.pl
e-mail: administracja@wieliczka.sr.gov.pl
tel. 12 347-30-00
fax 12 347-30-06
NIP 683-18-93-452
REGON 356728504
Wieliczka, dnia 24 kwietnia 2024 r.
Adm.Wi.0123.26.2024
Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
W odpowiedzi na wniosek z dnia 17 kwietnia 2024 roku o udostępnienie informacji
publicznej, informuję:
Ad. 1 Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. - 49
Ad.2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez ,,sprawę’’
należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi,
które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek
nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia
informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby. - w
dwóch sprawach.
Ad.3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w
jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny – do końca 2023 roku
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
Ad.4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa
rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-
mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją
naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np.
znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
Ad. 5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem
projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego
załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób – Inspektorzy
Oddziału Administracyjnego, Kierownicy Sekretariatów Wydziałów
Ad. 6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie
właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji
przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne- anonimizowanie dokumentów.
Ad.7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził –
w 2023 roku pracownicy sądu nie brali udziału w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej
Ad.8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej? - nie.
Wykonująca funkcję
Prezesa Sądu Rejonowego w Wieliczce
SSR Katarzyna Gramza
/dokument podpisany podpisem elektronicznym/
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
2481.6913.7641
Nazwa dokumentu
PREZES pismo instytucja.pdf
Tytuł dokumentu
PREZES pismo instytucja
Sygnatura dokumentu
Adm.Wi.0123.26.2024
Data dokumentu
24.04.2024
Skrót dokumentu
1A8D758D3DDFFE06C692487BD7411F5AB89D4144
Wersja dokumentu
1.9
Data podpisu
24.04.2024 08:43:22
Podpisane przez
Katarzyna Gramza; Sędzia sądu rejonowego
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.116.9.9.
Data wydruku: 24.04.2024
Autor wydruku: Kasperowska Małgorzata (Inspektor)