PREZES
SĄDU REJONOWEGO W TCZEWIE
ul. Aleja Zwycięstwa 14
83-110 Tczew
tel. 58 778 50 00
e-mail: informacjaQitczew.sr.gov.pl
OA.0123.15.2024
Tczew, dnia 23 kwietnia 2024 r.
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-70245Q0fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na pismo z dnia 17 .04.2024 r. nadesłanego drogą elektroniczną w
trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej , uprzejmie informuję, iż :
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r.
2.
3.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą
pisemną i elektroniczną. — 51 wniosków
W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
„Sprawę” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej
(np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał
decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił
udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby. -
Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak,
to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka
jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które
znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony
drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek, d
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
5.
6.
PREZES
SĄDU REJONOWEGO W TCZEWIE
ul. Aleja Zwycięstwa 14
83-110 Tczew
tel. 58 778 50 00
e-mail: informacjaQitczew.sr.gov.pl
e) pełna treść wniosku;
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h)informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
—
informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach,
w których ją naliczono),
L.
—
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował
1
Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie
stanowiska/stanowisk tej osoby/osób. — Prezes, Wiceprezes, Dyrektor, Kierownik
Oddziału Administracyjnego jako przygotowujący odpowiedź na wnioski, rejestr
prowadzi Kierownik Oddziału Administracyjnego—
Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to
prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród
poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski, - Prezes, Dyrektor, Kierownik
Oddziału Administracyjnego
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),-
Kierownik Oddziału Administracyjnego
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,- Kierownik
Oddziału Administracyjnego
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej, - Prezes, Wiceprezes,
Dyrektor, Kierownik Oddziału Administracyjnego
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat
udostępniania informacji przez organ,- na wniosek Kierownik Oddziału
Administracyjnego
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacjj dokumentów,- pracownik
wydziału, ewentualnie kierownik Oddziału Administracyjnego
g) inne.
ŚŚ
PREZES
SĄDU REJONOWEGO W TCZEWIE
ul. Aleja Zwycięstwa 14
83-110 Tczew
tel. 58 778 50 00
e-mail: informacjaQitczew.sr.gov.pl
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził. — w roku 2023 pracownicy nie brali udziału w szkoleniach
8. Czyw latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy Q d stępie do
informacji publicznej?
Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie. - nie
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to
prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio
do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie
dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego
orzeczenia.
Prezes Sądu Rejonowego w Tczewie
mgr Andrzej Lubowiecki
(podpisano elektronicznie)
Potwierdzam zgodność wydruku z dokumentem wydanym w postaci elektronicznej:
Identyfikator dokumentu
5520.8409.4285
Nazwa dokumentu
projekt odp. na wniosek o inf. publiczną.pdf
Tytuł dokumentu
projekt odp. na wniosek o inf. publiczną
Sygnatura dokumentu
OA.0123.15.2024
Data dokumentu
24.04.2024 12:50:09
Skrót dokumentu
1490E173EF6FBEBCB5433FEA952CDA838C
A8722F
Wersja dokumentu
1.2
Data podpisu
24.04.2024
Sygnatariusz
Andrzej Lubowiecki
Stanowisko
Prezes
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu
elektronicznego
EZD 3.120.1.1.
Data wydruku:
24.04.2024 13:37:56
Autor wydruku:
Ehlert Katarzyna