PREZES SĄDU REJONOWEGO
w Nisku
37-400 Nisko, plac Wolności 14
tel. centrala: 15 8412048/ fax. 15 8412845
administracja(Qnisko.sr.gov.pl
Nisko, 25-04-2024
Znak sprawy:A.0123.10.2024
adres e-mail:
sprawa-/70144©fedrowanie.siecobywatelska.pl
Na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
w związku z Państwa wnioskiem z dnia 17.04.2024 r. poniżej przedstawiam żądane dane:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą
pisemną i elektroniczną - 33.
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
„Sprawę”” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np.
organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia
informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby — 0
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to
w _ jakiej formie? " Prosimy 0 zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
- Sąd nie prowadzi dodatkowego rejestru wniosków o udzielenie informacji publicznej
poza poniżej wskazanym sposobem rejestracji i ewidencji spraw w systemie EZD.
- zgodnie z Zarządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 20 września 2023 r. w sprawie wprowadzenia
instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt w sądach powszechnych - wnioski o udzielenie
informacji publicznej w sądach rejestruje się w systemie EZD pod symbolem 0123 - Udostępnianie informacji
publicznej. Z systemu EZD można wygenerować spis spraw, który zawiera informacje określone w par. 39
instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt w sądach powszechnych, który zawiera co
najmniej:
a) liczbę porządkową,
b) kolejny numer sprawy,
c) tytuł sprawy, stanowiący zwięzłe odniesienie się do jej przedmiotu,
d) nazwę i adres nadawcy, jeżeli nie jest to sprawa własna,
e) znak nadany przesyłce stanowiącej podstawę rejestracji sprawy, jeżeli nie jest to sprawa własna,
f) datę pisma stanowiącego podstawę rejestracji sprawy, jeżeli nie jest to sprawa własna,
g) datę rejestracji sprawy,
h) datę załatwienia sprawy,
i) imię i nazwisko prowadzącego sprawę,
j) uwagi dotyczące sposobu załatwienia sprawy, jeżeli są istotne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest
jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się
w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą
e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach,
w których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np.
znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
- nie dotyczy z uwagi na nieprowadzenie rejestru.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków
czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie
stanowiska/stanowisk tej osoby/osób – specjalista ds. administracyjnych.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy
o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych
punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
PREZES SĄDU REJONOWEGO
w Nisku
37-400 Nisko, plac Wolności 14
tel. centrala: 15 8412048/ fax. 15 8412845
administracja(Qnisko.sr.gov.pl
- zakres obowiązków pracownika zajmującego się realizacją dostępu do informacji
publicznej nie zawiera szczegółowych zapisów w tym przedmiocie.
7. Czy w 2023r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je
prowadził - nie.
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej
i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o
zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych
orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla
organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia - nie
dotyczy z uwagi na brak orzeczeń tego rodzaju.
Z poważaniem
Krzysztof Dembowski
podpisano elektronicznie
- osoba sporządzająca:
. Kornelia Lelakowska,
Tel. kontaktowy 15 8436214
- Otrzymują:
wnioskodawca na wskazany adres e-mail
Klauzula informacyjna dla osób składających wnioski o udostepnienie informacji publicznej
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych)
informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezes Sądu Rejonowego w Nisku
adres: plac Wolności 14, 37-400 Nisko, tel. 15 8436214
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem do korespondencji: Sąd Rejonowy w Nisku, plac Wolności 14, 37-400 Nisko lub e-mail:
iodQnisko.sr.gov.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji złożonego wniosku o udostepnienie informacji publicznej na podstawie art. 2 ustawy z dnia 6 września 2001
roku o dostępie do informacji publicznej oraz art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
4. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie organom lub podmiotom upoważnionym na podstawie odrębnych przepisów.
5. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, zgodnie z obwiązującymi przepisami.
6. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana
dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt. 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym
przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
9. Dane udostępnione przez Panią/Pana nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji oraz profilowaniu.
Administrator Danych Osobowych