Prezes Sądu Rejonowego w Przeworsku
ul. Lwowska 9, 37-200 Przeworsk
sadQprzeworsk.sr.gov.pl
Przeworsk, 25 kwietnia 2024 roku
A.0123.9.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
adres email: sprawa-70184Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Na podstawie ustawy z dnia 6 września 2021 roku o dostępie do informacji publicznej
i w związku z Państwa wnioskiem z dnia 17 kwietnia 2024 roku w przedmiocie udzielenia informacji
poniżej przedstawiam odpowiedzi na przedstawione zagadnienia:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r. Chodzi
o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.
odpowiedź : 22
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez sprawę”
należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które
doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie
dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji,
organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
odpowiedź : 0
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak, to w jakiej
formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
odpowiedź : nie prowadzi się odrębnego rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
wnioski ewidencjonowane są w stosowanym systemie elektronicznym zgodnie z obowiązującym JRWA
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-mail, wniosek
przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji, nieudostępnienie
informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji publicznej (w
tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w których ją
naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które wnioskodawca
zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt
sprawy).
l) inne.
odpowiedź : nie dotyczy z uwagi na nieprowadzenie rejestru
5.
Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np. przygotowywaniem
projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy koordynacją terminowego
załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
odpowiedź : specjalista ds. administracyjnych
6.
Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie
właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania informacji przez
organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
odpowiedź : zakres obowiązków pracownika zajmującego się realizacją dostępu do informacji
publicznej nie zawiera szczegółowych zapisów w tym przedmiocie
7.
Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je prowadził.
odpowiedź : nie
8.
Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
odpowiedź : nie
9.
Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej
i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie
możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to
prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt
oraz sentencji każdego orzeczenia.
odpowiedź : nie dotyczy z uwagi na brak orzeczeń tego rodzaju
osoba sporządzająca informację:
specjalista ds. administracyjnych Bogda Węglowska-Paluch,
otrzymują:
adresat na e-mail : sprawa-70184@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Tomasz Półtorak
Prezes Sądu Rejonowego w Przeworsku
(podpisano elektronicznie)