1
Prezes Sądu Rejonowego w Szamotułach
ul. Aleja 1 Maja 5a 64-500 Szamotuły
tel. 61 667 47 02
fax 61 667 47 09
e-mail: administracja@szamotuly.sr.gov.pl
Szamotuły, dnia 25 kwietnia 2024 r.
A.0123.22.2024
Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-
70320@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na mailowy wniosek Stowarzyszenia o udostępnienie informacji pu-
blicznej z dnia 17 kwietnia 2024 r., uprzejmie przedstawiam wnioskowane informacje doty-
czące Sądu Rejonowego w Szamotułach:
1. W 2023 r. wpłynęło 39 wniosków o udzielenie informacji publicznej.
2. W 2023 r. żaden z wniosków nie został rozpoznany negatywnie, nie odmówiono do-
stępu do informacji publicznej (decyzję administracyjną co do częściowej odmowy
udostępnienia informacji publicznej wydano w 2024 roku, jednakże co do wniosku,
który wpłynął w grudniu 2023 roku).
3. W 2023 r. prowadzony był rejestr papierowo-elektroniczny, w którym rejestrowane
były wnioski o udzielenie informacji publicznej. Aktualnie, od 1 stycznia 2024 r.
wnioski rejestrowane są w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją
(EZD).
4. Rejestr papierowo-elektroniczny obejmował następujące dane: data wpływu wniosku,
informacja, w jaki sposób wpłynął wniosek, dane wnioskodawcy, krótki opis, czego
dotyczył wniosek, datę udzielenia odpowiedzi, informację o sposobie załatwienia
wniosku (bez szczegółowego opisu).
Dane w EZD obejmują: datę wpływu wniosku, informacje o sposobie wpływu, datę
udzielenia odpowiedzi na wniosek, datę udzielonej odpowiedzi, krótki opis, czego do-
tyczył wniosek, treść wniosku (która jest zeskanowana do dokumentów w EZD), in-
2
formację o sposobie rozpatrzenia wniosku (jako dokument w EZD), treść decyzji ad-
ministracyjnej jeżeli została wydana (jako dokument w EZD). Możliwe jest również
wprowadzenie innych danych, w tym dotyczących opłaty czy informacji o ewentual-
nym innym postępowaniu związanym z wnioskiem (jako dokumenty – załączniki w
EZD).
5. Rejestracją wniosku zajmuje się pracownik Oddziału Administracyjnego, który wpisu-
je dane do EZD. Następnie sprawa trafia do Prezesa Sądu / Dyrektora Sądu, który za-
rządza pozyskanie danych do udzielenia informacji publicznej z odpowiedniej komór-
ki Sądu. Po uzyskaniu danych Prezes Sądu / Dyrektor Sądu udziela odpowiedzi na
wniosek. Pracownicy Oddziału Administracyjnego zatrudnieni są na stanowisku in-
spektora / starszego inspektora.
6. Zakres obowiązków osób, które współdziałają z Prezesem Sądu / Dyrektorem Sądu w
rozpatrywaniu wniosków o dostęp do informacji publicznej obejmuje: rejestrację
wniosku, koordynowanie procesu udostępnienia informacji, w prostszych sprawach
przygotowanie projektu odpowiedzi, dbanie o prawidłowość zapisów w EZD, wysyła-
nie pisma sporządzonego przez Prezesa Sądu / Dyrektora Sądu do wnioskującego.
7. W 2023 roku zarówno Prezes Sądu, Dyrektor Sądu jak i pracownicy Oddziału Admi-
nistracyjnego nie brali udziału w szkoleniach dotyczących dostępu do informacji pu-
blicznej.
8. Ustaliłem, że w latach 2021-2023 nie zostało wydane w Sądzie Rejonowym w Szamo-
tułach żadne orzeczenie dotyczące występku z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej.
9. Nie dotyczy.
W przypadku dalszych pytań bądź wątpliwości, pozostaje do dyspozycji.
Z poważaniem,
Prezes Sądu Rejonowego w Szamotułach
Łukasz
Słomczyński
Elektronicznie
podpisany przez Łukasz
Słomczyński
Data: 2024.04.25
12:17:34 +02'00'