WICEPREZES
SĄDU REJONOWEGO W SŁUPSKU
76-200 Słupsk, ul. Szarych Szeregów 13
Telefon (59) 842 22 82, Fax (59) 842 00 39
e-mail: sad.rejonowy(Oslupsk.sr.gov.pl
www.slupsk.sr.gov.pl
Słupsk, 25-04-2024roku
A.0123.60.2024
Stowarzyszenie
Watchdog Polska Sieć Obywatelska
Odpowiadając na Państwa wniosek z dnia 17 kwietnia 2024 roku przedstawiam żądane informacje:
1.
Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023 r.
Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły drogą
pisemną i elektroniczną — 50 wniosków
W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
„Sprawę”” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej
- organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej - 6,
- Organ w części udzielił informacji, w części poinformował, że wniosek nie dotyczy
informacji publicznej -2,
- organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji - 2,
- organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej — 0.
Sąd Rejonowy w Słupsku prowadzi Rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie
e) inne.
Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka jest jego
zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują się w
Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony drogą e-
mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji
nieudostępnienie informacji),
1 informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji
ublicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w
których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej
(np. znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy
koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk
tej osoby/osób. specjalista ds. administracji
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się realizacją
dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to prosimy o
zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do informacji
publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji kto je
prowadził. NIE
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej i
zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy o
zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych
orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla
organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
Z poważaniem
Wiceprezes Sądu Rejonowego w Słupsku
SSR Ryszard Błencki
/podpisano elektronicznie/
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
4750.9859.8084
Nazwa dokumentu
odpowiedź na wniosek.pdf
Tytuł dokumentu
odpowiedź na wniosek
Sygnatura dokumentu
A.0123.60.2024
Data dokumentu
25.04.2024
Skrót dokumentu
9EE16D24858F8FDB30DB42584BAF17ADC4865DBD
Wersja dokumentu
1.3
Data podpisu
25.04.2024 13:56:44
Podpisane przez
Ryszard Jerzy Błencki Wiceprezes Sądu Rejonowego w
Slupsku
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.120.1.1.
Data wydruku: 25.04.2024
Autor wydruku: Kaczmarek Beata (Kierownik)