UuSLĄŻ
M) NCZ WICEPREZES
4
PAG
Ą I TA SĄDU REJONOWEGO
ŻAÓ DLA WARSZAWY-MOKOTOWA
Ę "U N) © »)
"Śp W WARSZAWIE
Warszawa, dnia 26 kwietnia 2024 roku
ADM.0123.80.2024
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
Isprawa-69984Qfedrowanie.siecobywatelska.pl/
W odpowiedzi na państwa wniosek nadesłany drogą elektroniczną w dniu
17 kwietnia 2024 r. w przedmiocie udzielenia informacji poniżej przedstawiam żądane
informacje:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał
w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej,
które wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.
Odnotowano 224 wnioski
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej?
Przez ,,sprawę” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez
odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do
nieudostępnienia informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek
nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o
odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji
przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
Odmówiono w 25 sprawach (w tym w 6 sprawach w części udzielono
odpowiedzi).
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej?
Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c
d
e) inne.
rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
)
)
)
)
Sąd Rejonowy dla Warszawy-Mokotowa w Warszawie
Ul. Ogrodowa 51a, 00-873 Warszawa
Tel: (22) 501-97-02, (22) 501-97-03
e-mail: oaogrodowaQ©mokotow.sr.gov.pl
Sąd Rejonowy dla Warszawy-Mokotowa w Warszawie
Ul. Ogrodowa 51a, 00-873 Warszawa
Tel: (22) 501-97-02, (22) 501-97-03
e-mail: oaogrodowa@mokotow.sr.gov.pl
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
to jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych
informacji, które znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek
złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany
przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku ( nie w każdym przypadku),
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek (nie w każdym przypadku),
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych
przypadkach, w których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym,
które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie
informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o
podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
Pracownik Oddziału Administracyjnego – starszy inspektor.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących
się realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa
ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych
odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat
Sąd Rejonowy dla Warszawy-Mokotowa w Warszawie
Ul. Ogrodowa 51a, 00-873 Warszawa
Tel: (22) 501-97-02, (22) 501-97-03
e-mail: oaogrodowa@mokotow.sr.gov.pl
udostępniania informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu
do informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń
oraz informacji kto je prowadził.
Pracownik nie brał udziału w szkoleniach.
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o
dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
Nie.
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do
informacji publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów
Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku
prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy
o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo
informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
Z poważaniem
Grzegorz Krysztofiuk
/podpisano elektronicznie/
Potwierdzam zgodność kopii wydruku z dokumentem elektronicznym:
Identyfikator dokumentu
12544.27689.22391
Nazwa dokumentu
ADM.0123.80.2024 odpowiedź.pdf
Tytuł dokumentu
ADM.0123.80.2024 odpowiedź
Sygnatura dokumentu
ADM.0123.80.2024
Data dokumentu
26.04.2024
Skrót dokumentu
11EE1015AFC11B24F6EFF87010845F8DA3EC8D30
Wersja dokumentu
1.2
Data podpisu
26.04.2024 14:08:28
Podpisane przez
Grzegorz Krysztofiuk Wiceprezes ds. karnych
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu elektronicznego
EZD 3.122.10.10.
Data wydruku: 26.04.2024
Autor wydruku: Wieczorek Anna w zastępstwie za Sekretariat Wiceprezesa ds. karnych (Starszy inspektor)