Wrocław, 29.04.2024r.
PREZES
SĄDU REJONOWEGO
DLA WROCŁAWIA-FABRYCZNEJ
WE WROCŁAWIU
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-69989©fedrowanie.siecobywatelska.pl
OA.0123.40.2024
Informacja publiczna
udzielona w odpowiedzi na wniosek nadesłany za pośrednictwem poczty elektronicznej w
dniu 17 kwietnia 2024r. o udostępnienie informacji publicznej, na podstawie art. I ust. I w
zw. zart. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (t.j.
Dz.U. 2022 poz. 902).
Podmiot udostępniający informację:
Prezes Sądu Rejonowego dla Wrocławia — Fabrycznej we Wrocławiu.
Tożsamość osób, które wytworzyły informację:
- Ireneusz Stembalski - Prezes Sądu Rejonowego dla Wrocławia — Fabrycznej we
Wrocławiu;
- Beata Koźmińska - Wiśnicka — kierownik Oddziału Administracyjnego Sądu
Rejonowego dla Wrocławia — Fabrycznej we Wrocławiu.
Data udostępnienia informacji: 29 kwietnia 2024r.
W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej poprzez podanie:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w
2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły
drogą pisemną i elektroniczną.
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej?
Przez ,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej (np.
organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał decyzję
administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia
informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli
tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to
jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które znajdują
się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony
drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w
których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji publicznej (np.
znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru wniosków czy
koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie stanowiska/stanowisk
tej osoby/osób.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to
prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród poniższych
punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz informacji
kto je prowadził.
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o
dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to prosimy
o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego bezpośrednio do tych
orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie informacji w formie dogodnej dla
organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
poniżej wskazuję odpowiedzi na przedstawione pytania:
ad. 1.
W 2023r. do Sądu Rejonowego dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu wpłynęło 108
wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
ad. 2.
W 2023r. w 16 sprawach wnioskowana informacja nie została udzielona.
ad. 3.
Wskazuję odpowiedź c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD.
ad. 4.
Zaznaczeniu podlegają wszystkie wskazane odpowiedzi, gdyż w rejestrze wniosków o
udostępnienie publicznej znajdują się pełne informacje dotyczące otrzymanego wniosku:
- data wpływu wniosku
- informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (na piśmie, drogą elektroniczną)
- data udzielenia odpowiedzi
- dane wnioskodawcy
- pełna treść wniosku (skan wniosku)
- krótki opis czego dotyczy wniosek (tytuł koszulki)
- pełna treść odpowiedzi na wniosek (skan udzielonej odpowiedzi)
- informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (określenie przy zamknięciu sprawy)
- w przypadku, gdyby zostanie wydana decyzja o odmowie udostępnienia informacji taka
informacja zostanie odnotowana – w 2024r. nie było takiego przypadku
- w przypadku, gdyby zostanie naliczona opłata od udostępnienia informacji taka informacja
zostanie odnotowana - w 2024r. nie było takiego przypadku
- w przypadku, gdy wnioskodawca zainicjuje postępowanie administracyjne lub
sądowoadministracyjne taka informacja wraz z sygnaturami zostanie odnotowana - w 2024r.
nie było takiego przypadku.
ad. 5
Projekty odpowiedzi na wnioski o udzielenie informacji publicznej przygotowuje główny
specjalista ds. administracyjnych, zaś prowadzeniem rejestru wniosków oraz koordynacją
terminowego załatwienia tych spraw zajmuje się główny specjalista ds. administracyjnych
oraz specjalista ds. administracyjnych.
ad. 6
Osoba przygotowująca projekty odpowiedzi na wnioski w zakresie obowiązków ma
wskazane: „przygotowywanie projektów pism w odpowiedzi na wnioski o udzielenie
informacji publicznej”.
ad. 7
W 2023 roku jedna osoba zatrudniona w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia – Fabrycznej we
Wrocławiu brała udział w szkoleniu „Udzielanie informacji publicznej” organizowanym
przez Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury OSUiWM w Lublinie, które prowadziła
Pani Monika Brzozowska – Pasieka.
ad. 8
Odpowiedź na pytanie brzmi: NIE.
ad. 9
Nie dotyczy z uwagi na treść odpowiedzi na pytanie nr 8.
Zgodnie z wnioskiem przedmiotowa informacja publiczna zostaje udostępniona za
pośrednictwem
poczty
elektronicznej
i
przesłana
na
adres:
sprawa-
69989@fedrowanie.siecobywatelska.pl.
Prezes
Sądu Rejonowego dla Wrocławia – Fabrycznej
we Wrocławiu
Ireneusz Stembalski
Ireneusz
Stembalski
Elektronicznie podpisany
przez Ireneusz Stembalski
Data: 2024.04.29 09:47:22
+02'00'