Prezes
Sądu Rejonowego
w Kraśniku
Kraśnik, dnia 29-04-2024 r.
Adm.0123.16.2024
(wyłącznie drogą elektroniczną)
Stowarzyszenie Sieć
Obywatelska Watchdog Polska
Na podstawie art. 21$1 pkt I w zw. zart. 22$1 ustawy z dnia 27 lipca 2001r.
Prawo o ustroju sądów powszechnych (t.j. Dz. U. z 2024r., poz. 334), w zw. zart. 1 ust.
l ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz. U. z
2022r., poz. 902) po rozpoznaniu wniosku z dnia 17 kwietnia 2024r. o udostępnienie
informacji publicznej w zakresie:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w
2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które
wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej?
Przez „sprawę należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez
odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia
informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy
informacji publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie
udostępnienia informacji, organ odmówił udostępnienia informacji
przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej?
Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c)rejestr " elektroniczny prowadzony „w . systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadźzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to
jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacjitych informacji,
które znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
Sąd Rejonowy w Kraśniku +48 81 562 90 00
ul. Lubelska 81 krasnikQkrasnik.sr.gov.pl
23-200 Kraśnik www.krasnik.sr.gov.pl
2
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony
drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez
ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych
przypadkach, w których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym,
które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji
publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o
podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa
ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych
odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat
udostępniania informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził.
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o
dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
3
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych,
to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego
bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie
informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt
oraz sentencji każdego orzeczenia
niniejszym udzielam informacji:
ad. 1 – w 2023r. wpłynęły 23 wnioski o udostępnienie informacji publicznej
ad. 2 – w 2023r. w 1 sprawie wydano decyzję o odmowie udostępnienia informacji
ad. 3 – w 2023r. nie był prowadzony rejestr wniosków o udostępnienie informacji
publicznej, w 2024r. prowadzony jest rejestr elektroniczny w systemie klasy EZD,
ad. 4 – „Rejestr wniosków o informację publiczną” gromadzi dane zawierające
informacje z pkt a), b), c), d), f), h), i), j), l)
ad. 5 – kierownik Oddziału Administracyjnego
ad. 6 – do zakresu obowiązków osoby zajmującej się realizacją dostępu do informacji
publicznej należą czynności wymienione w pkt a), b), c), d), e)
ad. 7 – w 2023r. pracownicy Sądu nie brali udziału w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej
ad. 8 i 9 – w latach 2021-2023 Sąd Rejonowy w Kraśniku nie wydawał orzeczeń w
sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Prezes Sądu Rejonowego
w/z
Magdalena Plapis
Wiceprezes
/podpisano elektronicznie/