Sąd Rejonowy w Wałbrzychu
Prezes
Sądu Rejonowego
w Wałbrzychu
ul. Słowackiego 10
58-300 Wałbrzych tel. 74 8430 300
www .walbrzych.sr.gov.pl e-mail: administracjaQwalbrzych.sr.gov.pl
Wałbrzych, dnia 29 kwietnia 2024 roku
A.0123.24.2024
wnioskodawca:
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
mail: sorawa-70254Qfedrowanie-siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej z dnia 17.04.2024 r.
poniżej uprzejmie przesyłam żądaną informację:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał
w 2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które
wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.
Odp: w roku 2023 organ otrzymał 79 takich wniosków.
2. Wiilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
„Sprawę” należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej
(np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał
decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił
udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby.
Odp. w 4 sprawach
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak,
to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
Odp. nie dotyczy - Organ nie prowadzi rejestru wniosków
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka
jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które
znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony
drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach,
w których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowo administracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji
publicznej (np. znak sprawy, sygn .akt sprawy) .
l) inne.
Odp. nie dotyczy
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie
stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
Odp. wniosek w zakresie pkt 5 nie stanowi informacji publicznej, gdyż dotyczy
wewnętrznych uregulowań organizacyjnych w ramach stosunku pracy, a poza tym
nie ma stałego przypisania tej kompetencji do danego stanowiska tut. Sądu.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to
prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród
poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
inne.
Odp. wniosek w zakresie pkt 6 nie stanowi informacji publicznej, gdyż dotyczy
wewnętrznych uregulowań organizacyjnych w ramach stosunku pracy, a poza tym
nie ma stałego przypisania tej kompetencji do danego stanowiska tut. Sądu.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził.
Odp. wniosek w zakresie pkt 7 nie stanowi informacji publicznej, gdyż dotyczy
wewnętrznych uregulowań organizacyjnych w ramach stosunku pracy, a poza tym
nie ma stałego przypisania tej kompetencji do danego stanowiska tut. Sądu.
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie
do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
Odp. nie
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to
prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego
bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie
informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz
sentencji każdego orzeczenia.
Odp. nie dotyczy.
Zofia Gluza
Prezes
Sadu Rejonowego w Wałbrzychu
/podpisano elektronicznie/