PREZES SĄDU REJONOWEGO W NIDZICY
ul. Kościuszki 15, 13-100 Nidzica
tel. 89 521 59 31
fax 89 521 59 63
prezes@nidzica.sr.gov.pl
www.nidzica.sr.gov.pl
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są
na stronie internetowej sądu (www.nidzica.sr.gov.pl).
A.0123.10.2024
Dnia: 29 kwietnia 2024 r.
(wyłącznie drogą elektroniczną)
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
Na adres e-mail:
sprawa-70176@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek z dnia 13 stycznia 2024 r. (data wpływu do tutejszego
Sądu) złożony w oparciu o przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do
informacji publicznej (tj. Dz.U. z 2022 r., poz. 902), na podstawie przygotowanej informacji
przez kierownika Samodzielnej Sekcji Administracyjnej udzielam odpowiedzi w poniższym
zakresie:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2023
r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które wpłynęły
drogą pisemną i elektroniczną – 24.
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej? Przez
,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez odmowę należy
rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia informacji publicznej
(np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji publicznej, organ wydał
decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, organ odmówił
udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o podanie liczby – w żadnej nie
odmówiono.
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej? Jeśli tak,
to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to jaka
jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji, które
znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek złożony
drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku,
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
2
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych przypadkach, w
których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowo-administracyjnym, które
wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie informacji
publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o podanie
stanowiska/stanowisk tej osoby/osób – kierownik Samodzielnej Sekcji
Administracyjnej Sądu rejonowego w Nidzicy.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących się
realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa ułatwienie, to
prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych odpowiedzi spośród
poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat udostępniania
informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził - nie
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie
do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie – nie.
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów Powszechnych, to
prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku prowadzącego
bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o udostępnienie
informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo informacji o sygn. akt oraz
sentencji każdego orzeczenia – nie dotyczy.
Z poważaniem
Sylwia Kamińska
Prezes Sądu Rejonowego w Nidzicy
/podpisano elektronicznie/
3
Potwierdzam zgodność wydruku z dokumentem wydanym w postaci elektronicznej:
Identyfikator dokumentu
1165.2515.4029
Nazwa dokumentu
A.0123.10.2024 - odpowiedź na informację
publiczną .pdf
Tytuł dokumentu
A.0123.10.2024 - odpowiedź na informację
publiczną
Sygnatura dokumentu
A.0123.10.2024
Data dokumentu
29.04.2024 13:34:12
Skrót dokumentu
B33B166D6B5640E2FCCDA0732DBC205945
D65816
Wersja dokumentu
1.4
Data podpisu
29.04.2024
Sygnatariusz
Sylwia Kamińska
Stanowisko
Sędzia
Rodzaj certyfikatu
Certyfikat kwalifikowany podpisu
elektronicznego
EZD 3.120.36.36.
Data wydruku:
29.04.2024 14:01:21
Autor wydruku:
Kwiecień Anna