Płock, dnia 29 kwietnia 2024 r.
PREZES
SĄDU REJONOWEGO
w Płocku
8 Pułku Artylerii Lekkiej 6
09-402 Płock
administracja@plock.sr.gov.pl
Nr rej. OA.0123.23.2024
Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
sprawa-70178@fedrowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek nadesłany do tut. Sądu drogą elektroniczną w dniu 17.04.2024,
o godz. 11:10 poniżej udzielam odpowiedzi na pytania wskazane we wniosku:
1. Liczba wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w
2023 r. Chodzi o wszystkie wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które
wpłynęły drogą pisemną i elektroniczną.
108
2. W ilu sprawach z 2023 r. organ odmówił udostępnienia informacji publicznej?
Przez ,,sprawę’’ należy rozumieć sprawę dotyczącą jednego wniosku. Przez
odmowę należy rozumieć odpowiedzi, które doprowadziły do nieudostępnienia
informacji publicznej (np. organ poinformował, że wniosek nie dotyczy informacji
publicznej, organ wydał decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia
informacji, organ odmówił udostępnienia informacji przetworzonej). Prosimy o
podanie liczby.
W 2023 r. nie wydano decyzji o odmowie udzielenia informacji publicznej.
3. Czy organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej?
Jeśli tak, to w jakiej formie? Prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi:
a) rejestr papierowy,
b) rejestr papierowo-elektroniczny,
c) rejestr elektroniczny prowadzony w systemie klasy EZD,
d) rejestr elektroniczny prowadzony w innym systemie lub programie,
e) inne.
4. Jeśli organ prowadzi rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej, to
jaka jest jego zawartość? Prosimy o zaznaczenie tej informacji/tych informacji,
które znajdują się w Państwa rejestrze:
a) data wpływu wniosku,
b) informacja w jaki sposób wpłynął wniosek (np. wniosek ustny, wniosek
złożony drogą e-mail, wniosek przesłany drogą pocztową, wniosek przesłany
przez ePUAP)
c) data udzielonej odpowiedzi na wniosek,
d) dane wnioskodawcy (imię i nazwisko/nazwa),
e) pełna treść wniosku- załączony do EZD PUW zeskanowany wniosek lub
dokument elektroniczny;
f) krótki opis czego dotyczył wniosek,
g) pełna treść odpowiedzi na wniosek,
h) informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku (np. udostępnienie informacji,
nieudostępnienie informacji),
i) informacja, że w sprawie została wydana decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej (w tych przypadkach, w których została ona wydana),
j) informacja o naliczonej opłacie za udostępnienie informacji (w tych
przypadkach, w których ją naliczono),
k) informacja o postępowaniu administracyjnym lub sądowoadministracyjnym,
które wnioskodawca zainicjował w związku ze sprawą o udostępnienie
informacji publicznej (np. znak sprawy, sygn. akt sprawy).
l) inne.
5. Kto w organie zajmuje się realizacją dostępu do informacji publicznej (np.
przygotowywaniem projektów odpowiedzi na wnioski, prowadzeniem rejestru
wniosków czy koordynacją terminowego załatwiania tych spraw)? Prosimy o
podanie stanowiska/stanowisk tej osoby/osób.
Kierownik Oddziału Administracyjnego
Zastępca Kierownika Oddziału Administracyjnego
Odpowiedzi zawsze udziela Prezes Sądu.
6. Prosimy o podanie zakresu obowiązków osoby/osób zajmującej/zajmujących
się realizacją dostępu do informacji publicznej. Jeśli będzie to dla Państwa
ułatwienie, to prosimy o zaznaczenie właściwej odpowiedzi/właściwych
odpowiedzi spośród poniższych punktów:
a) przygotowanie projektów odpowiedzi na wnioski,
b) koordynowanie procesu udostępniania informacji (np. dbanie o terminy),
c) prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
d) redagowanie informacji do Biuletynu Informacji Publicznej,
e) przygotowywanie okresowych zestawień podsumowujących na temat
udostępniania informacji przez organ,
f) przygotowywanie wytycznych do anonimizacji dokumentów,
g) inne.
7. Czy w 2023 r. pracownicy sądu brali udział w szkoleniach z zakresu dostępu do
informacji publicznej? Jeśli tak, to prosimy o podanie nazwy takich szkoleń oraz
informacji kto je prowadził.
NIE
8. Czy w latach 2021-2023 sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o
dostępie do informacji publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
NIE
9. Jeśli sąd wydał orzeczenia w sprawach z art. 23 ustawy o dostępie do informacji
publicznej i zostały one opublikowane w Portalu Orzeczeń Sądów
Powszechnych, to prosimy o zamieszczenie możliwego do skopiowania linku
prowadzącego bezpośrednio do tych orzeczeń w portalu. Jeśli nie, to prosimy o
udostępnienie informacji w formie dogodnej dla organu, np. skanu albo
informacji o sygn. akt oraz sentencji każdego orzeczenia.
NIE DOTYCZY.
Z poważaniem
Prezes Sądu Rejonowego
w Płocku
Jacek Leśniak
/dokument podpisany elektronicznie/